Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 ja käyntihäröä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 ja käyntihäröä

    Tuli tuossa käytyä hieman pohjosessa kurkkaamassa josko harrasteautoa ostais. No päätti uljas egonsiirtoväline sitten hieman matkalla temppuilla joten nyt sitten harrastetaan tällä vaan.

    Tämmöstä rupes pukkaan:

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4D0 907 557 E
    Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
    Coding: 04263
    Shop #: WSC 00000
    7 Faults Found:
    16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
    P0154 - 35-10 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
    16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
    P0305 - 35-10 - - - Intermittent
    16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
    P0308 - 35-10 - - - Intermittent
    16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
    P0306 - 35-10 - - - Intermittent
    16691 - Cylinder 7 Misfire Detected
    P0307 - 35-10 - - - Intermittent
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
    P0102 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    - Lambdan olen tiennykkin, samaa tullu jo jonkun aikaa. Vaihdetaan molemmat nyt sitten.

    Voiko MAF valittaa jos on imusarja ja ilmanputsarin väliltä putki pois ja pistää auton käyntiin? Ennemmin en ole tuota huomannu, mutta kylmänä ei suostunu oikeen käymään ilman tuota putkea.

    Mistähän tuommonen toisen puolen kipinähukka joka pytyssä oikeen vois johtua? Itellä tuli mieleen jaon hyppääminen, mutta kone käy ihan nätisti muuten, mutta röpöttelee, eli pätkii.
    Ei kai puolat voi kun toimia tai ei toimia? Pitää samaan syssyyn vaihtaa tulpat, jotka tosin on noin 10tkm ajettu vasta.
    Vielä kun keksis mikä tommosta aiheuttaa. Bensaa kuluu muutama litra enemmän satasella, kiihtyy ihan hyvin mutta tietysti tasasella hieman nypyttää.

    #2
    Voiko MAF valittaa jos on imusarja ja ilmanputsarin väliltä putki pois ja pistää auton käyntiin? Ennemmin en ole tuota huomannu, mutta kylmänä ei suostunu oikeen käymään ilman tuota putkea.
    No aivan varmasti vaikuttaa, kun MAFfin mukaan ei koneeseen kulje ilmaa.

    Mistähän se tulkitsee kipinäpuutokset? Lambdalta (näkyyny laihana piikkinä)? Kenties toisen puoliskon lambda katkoo tms. Nykiikö? Eli katoileeko kipinä oikeasti?

    Comment


      #3
      Kyllähän se vähä nypyttää tasakaasulla, ja kulutusmittarikin kertoo, ettei ihan kaikki ole kohdalla.

      Oulusta lähettäessä vilkutti cat valoa kun mentiin syömään. Lähettäessä ei vilkuttanu enään, mutta huomas ettei ihan vedot ole kohalla. Mennessä toimi ok, eli matkalla otti nokkiinsa ilmeisesti.

      Comment


      • #4
        Mistähän se tulkitsee kipinäpuutokset?
        Kipinän puutteen ecu huomaa käyntinopeus- ja/tai nakutusanturilta.

        2-lohkon lambdaa näyttää herjaavan. Viallinen lambda saattaa vetää toisen puolen niin laihalle että tulee sytytyskatkoksia. Näppää lambdan piuha irti ja kokeile miten pelaa..?

        Comment


        • #5
          Hall-anturi valvoo juuri kakkospankin sylintereitä...
          Johdon voi näppäistä kokonaan poiskin, kokeeksi.
          Tälloin kai kipuna annetaan arviona ykkösen mukaan ja varmaan ennakot siirtyvät melkoisen turvalliselle alueelle.
          Hall täytynee olla aikalailla pimeä ennenkuin tulee vikakoodia.

          Comment


            #6
            Täytyy kokeilla noita huomenna jossain vaiheessa. Perhana kun ei olis aikaa ite ropeltaa, mutta luonto ei anna viedä mihinkää maksulliseen arvauslaitokseen ihan vielä.
            Vedot tuntuu olevan kyllä suht kohdallaa kun pistää lämän pohjaan, joten lambda vois olla yksi isoimmista vian aiheuttajista. Sehän ei niin isoa roolia pelaa täyskaasulla vai olenko ihan hakoteillä?

            Comment


              #7
              Tutkasin tuossa nopeeta lambdat. Eli siis nyppäsin johdot irti ja katoin mitä block 11 kertoo.
              Se näyttää mitä ilmeisemmin molempien lambdojen arvot. Bank2:n lambda on ns kuollu tai paremmin eloton. Johto irti voltit on molemmilla puolilla 0.475v. Johdon kiinno ollessa 2:n lambdassa kyllä heiluu voltit, mutta vain alaspäin, eli tippuu 0.005 kerralla pikkuhiljaa.

              Eli tuo 2:n arvo oli kun rupesin sitä aluks tarkistaan noin 0.0xx ja siinä se pysy. Ei vissiin oikeen hyvä.

              Bank1:n lambdan kun käytin irti molemmat pysy siinä 0.475:ssä vaikka toinen on kiinni. Vikakoodia ei ole tullu lambdoista vaikka olen täs ajellu muutaman kymmenen kilometriä koodien nollamisesta. Millon se niiitä oikeen alkaa ilmotteleen?

              Molemmat on kyllä vaihtokuntosia, ei toi 1:n omakaan mikään nopeuden huipentuma ollu. Tosin mun puusilmä ny näkee aina kaikes vikaa. Hieman ovat ahtaassa paikassa..

              Taidan vaihtaa tulpat samaan syssyyn, vaikka niillä on takana vasta reilu 10tkm. Olisko ehdotuksia mitkä laitan, vai laitanko samat eli berut?

              EDIT: Ajan, tilan ja työkalujen puuttuessa vien tuon Bosch huoltoon. Kaveri sanoi puhelimessa, että tuollasia ongelmia on myös aiheuttanu viallinen MAF, tarkistetaan samalla kun lambdat vaihdetaan. Löytyykös jostain edullisempia maffeja kun Boschin liikkestä joka lupaili semmosta 560 euron hintaa.

              Comment


                #8
                Noni. Lambadat vaihdettu ja taas rokkaa. Maf tarkistettiin samalla eikä vikaa.

                Vanhat oli vanhat, mitä sitä muutakaa voi sanoa. Vielä vaihdan tulpat jossain välissä, voi olla että turhaa, mutta so what.

                Samaan rahaan sai pehmeet vaihdot taas laatikon puolelle, voiko lambdat tosiaan sekottaa myös laatikkoa noin? Vai onkoha sillä vaan tilapäinen mielenhäiriö ja palaa pian normaaliksi.

                Comment


                • #9
                  voiko lambdat tosiaan sekottaa myös laatikkoa noin
                  Esson paarissa kuultua...kyllä voi.

                  Itse meinasin huomenissa vaihtaa, kun tuli tänään hankittua. Onneksi on vain 1 kpl -92 mallissa :)

                  Comment


                  • #10
                    Lambda vaihdettu. Mielenkiintoinen projekti. Sokkona saa liittimet laittaa, sillä paikka on suorastaan v-mäinen. Onnistuu ainoastaan alakautta.
                    Auto on saatava nosturille, muuten voi tulla ongelmia.

                    Comment


                      #11
                      Juu, itse vaihdoin V8:iin aikoinaan, sokkona sai orggisliittimelläkin varustetun laittaa kiinni liittimeen. Vanha ei lähteny kun putkitongeilla irti.

                      Comment


                      • #12
                        Tuomo: Putosiko veekasin kulutus tuolla lambdan vaihdolla? Ajelet näköjään mun ensirakkaudella :)

                        Comment


                        • #13
                          Kesken kaupungilla ajon alkoi käymään röpöttämällä ja CAT valo alkoi vilkkumaan, vikakoodeja heitti tällaiset:

                          Address 01 -------------------------------------------------------
                          Controller: 4D0 907 557 E
                          Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
                          Coding: 04263
                          Shop #: WSC 00000
                          2 Faults Found:
                          [COLOR=#000000]16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                          P0300 - 35-00 - - -
                          16688 -
                          P0304 - 35-00 - - -
                          [/COLOR]
                          [COLOR=#000000]Olisiko tämä nyt puolavikaa vai jotain muuta?[/COLOR]

                          -edit-
                          Asiaa tutkittiin vähän lisää ja näyttää olevan toisesta sytytyksen säätöyksiköstä yksi pytty pimeänä, uuden osan saa maanantaiksi.


                          [COLOR=#000000]
                          [/COLOR]
                          Viimeksi muokannut Timo K.; 10.5.2007, 12:09.

                          Comment


                            #14
                            Ikivanha threadi, mutta uusi a8 "harraste" ja yllättäen ihan samat oireet, kuin edellisessä yksilössä. Onneksi on uudet lambdat odottamassa vaihtoa.

                            Comment


                              #15
                              Tässä autossa bank 1 lambda lähes kuollut. Yllätys oli, että torque softa osaa analysoida real time lambdaa.

                              1-4 pyttyjen misfireä sano vikakoodit. Yritin motonetin lambdahylsyllä ottaa irti, mutta eihän siitä mitään tullu. Pakko taas antaa ammattilaisen hoitaa molempien vaihto.

                              Comment

                              Working...
                              X