Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 uusi kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 uusi kytkin

    Virityksen tuoma varjopuoli kääntyi tänään kun kytkin alkoi täyskaasukiihdytyksessä luistamaan. Eli lähiaikoina ois remontti edessä, joten ehdotuksia uudesta kytkinpaketista kaipailisin. Mitä ootte autoihine laittanu? Riittäiskö vakiokytkin noille noin 200hv/300Nm tehoille? Oisko jotain vähän vakiota parempaa kohtuu hintaista? Mitään sinttereitä en tarvitse. Yritin tolla searchilla tutkia asiaa, mutta eipä sieltä suoranaista apua saanut ja A4 kytkimistä ei oo vähään aikaan ollukkaan puhetta.

    Kiitos etukäteen!

  • #2
    Haulla löytyy. Pähkäilin saman asian kanssa ehkä kuukausi takaperin ja kyselin forumilta apua. BSR lupaa tuolle oman auton lastulle suunnilleen 210hv/350Nm ja väki oli aika pitkälti sitä mieltä että vakiokytkimellä pärjää. En tosin ole vielä saanut aikaiseksi käydä lastuttamassa.

    Comment


      #3
      kyllä ehjän vakiokytkimet pitäis kestää tuo teho... dieselin levy vakio asetelmalla kai pitää vähän paremmin. mulla olis kanssa kytkimen uusiminen ehkä edessä, eikä oikein selkeää vastausta ole tullut noista dieselin kytkimistä.

      Comment


        #4
        Kytkin meni mulla vaihtoon, kun luisti. Ihmettelin että ei pitäis vielä näillä kilsoilla, mutta sieltä olikin stefa mennyt ja kytkin ui öljyssä (levyssä oli paljon pintaa). Mietin sitten kustannustehokasta ja vakiota parempaa ratkaisua, vaikka vakiokin periaatteessa riittäisi chipatulle 1.8t:lle.

        Löysin vinkin perusteella sitten tuon dieselin kytkimen. Saman näköinen ulkoisesti kuin 1.8t:n, mutta jäykempi asetelma. Lisäksi oli selvästi halvempi kuin orggis asetelma!!! =) Levy taisi mulle tulla originaali? Ei kai väliä...

        Dieselin kytkimiä on vino liuta ja ekana otin väärän, mutta J-moottorin taisi sitten olla se oikea.

        Tämä nyt ulkomuistista ja täytyy tarkistaa jos vielä löytyy paperit ja jos joku oikeasti tarvii tiedon, niin kaivan.

        T

        JK. Kytkin tuntuu aavistuksen napakammalta kuin vakio... ;)

        Comment


          #5
          Voisiko joku täydentää tuota J-moottorikäsitettä? Eli mikä on se täydellinen moottorikoodi?

          Comment


          • #6
            Olisin myös kiitollinen tuosta moottorityypin tiedosta, on kanssa tulossa kytkimen vaihto eteen ja voisi tuon dieselin kytkimen laittaa.

            Comment


              #7
              Ainakin AVF koodisessa dieselissä on 240mm kytkin, eli ei taida passata normi 1.8T:hen se?

              Comment


              • #8
                Eli siis kumman 1.9tdi:n kytkin sopii, 66 vai 81kw?

                Comment


                  #9
                  AKTEN mukaan AFN:ssä sama 228mm kytkin kun mitä 1.8T:ssä (AEB) on. Tosin en vieläkään tiedä mitä tuolla "J"-mallilla tarkoitetaan. En siis mene takuun siitä sopiiko tuon AFN:än kytkin AEB:hen.

                  Comment


                    #10
                    Olisko tuosta linkistä apua? http://www.prostreet.fi/viritysosat/...mance_sre.html

                    Comment


                    • #11
                      Kytkin alkoi itelläkin luistamaan ja vahvempaa pitäisi saada. Onko tuosta diisselin kytkimestä kenelläkään tullut lisää kokemuksia? Mikä se on se tarkka dieselin moottori koodi joka passaisi varmasti tuohon aeb moottoriin?

                      Comment


                      • #12
                        Yllä lienee vaihdettu SRE:n (Sachs Race Engineering) kytkinpaketti joista luettelo löytyy uspartsista (mistä alkup. luettelo?).
                        Sieltä voi kurkistaa että 66 ja 81 kW TDI:ssä on sama paketti kun 1.8turbossa ja 85kW eteenpäin on sitten 240mm levy (ja vauhtipyörä) jotka ei siis käy ilman vauhtipyörän vaihtoa.

                        Nyt kuitenkin itse haluaisin vaihtaa kiinteän vauhtipyörän ja suunnittelemani VR6:n vauhtipyörä ei onnistu kun ei löyty sopivaa kytkinlevyä jousilla, 228mm koossa ja 23x3,14 boorilla. Tosin sopivalla boorilla löytyy 240mm levyjä mutta mistä siihen sitten vauhtipyörä? Ei taida mennä S2:n tai 2.3 vitoskoneen vauhtipyörä 1.8turboon, vai?

                        Comment


                        • #13
                          Miksei samalla vaihtaisi vauhtipyörääkin?
                          Uudesta kytkimestä ei välttämättä irtoa parhaat hyödyt kuluneen vp:n kanssa.
                          Kallis investointi se kyllä on, mutta saisikohan vaikka Saksan maalta edullisemmin...

                          Comment


                            #14
                            228 levyjä löytyy kyllä vaikka kuinka. Pooritushan on sama about kaikissa 88 eteenpäin (pl urq & t44 turbot).

                            Ja se alkuperäinen katalooki:
                            http://webcat.zf-trading.com/%5Cpdfk...re_001D__Z.pdf

                            PO metal saattaisi tehdä muuten juuri haluamasi vauhtiypyörän omilla mitoilla halvemmalla kuin luulisi.

                            Comment


                            • #15
                              Itselläni jälleen kerran kytkimen vaihto edessä (toista kertaa tänä vuonna)...

                              Keväällä laitettiin BSR:n lastulla piristettyyn (muuten täysin orggis) koko kytkinpuoli uusiksi. Tuli Sachsin levy, asetelma ja painelaakeri. Lisäksi hommattiin alkuperäinen uusi kaksoismassa vauhtipyörä, neulalaakeri ja tietysti pultit.
                              Pettymys oli aika suuri, kun kytkin luisti pienen sisäänajon jälkeen heti ensimmäisessä kiihdytyksessä. Ei tosin samalla lailla, kuin entinen, mutta luisti kuitenkin. Parin viikon ajelujen jälkeen rupesi kytkin kummasti pitämään, mutta oli ilmeisesti aivan pidon rajamailla, koska pientä jyrinää tuntui täyskaasulla isoilla vaihteilla kovimman väännön kohdalla.

                              Nyt loppukesästä kytkin alkoi taas luistamaan kovimman väännön kohdalla ihan kunnolla. Tarttis taas tehdä jotain... kumma kun ei oikein tahdo löytyä töpäkämpää kytkintä tohon kaksoismassa vauhtipyöräiseen nelkkuun.

                              Comment


                              • #16
                                Ongelmaksi arvelisin vauhtipyörän koska kuuluu jurinaa. Jos vauhtipyörä pohjaa niin luultavasti alkaa kytkinkin luistamaan ja sen takia haluaisinkin kiinteän vauhtipyörän. Kytkinkin olisi hyvä sisäänajaa ja uusi kytkin saattaa jonkin verran luistella ennen kuin on sovittautunut.

                                Comment


                                • #17
                                  Tarkoitatko vauhtipyörän pohjaamisella sitä, että se sisempi liikkuva "limppu" on lisääntyneen vännön takia jotenkin täristellyt ääriasennossaan?

                                  Jos joku vaan keksii hyvän ratkaisun tuolle vihonviimeiselle (kaksoismassa) vauhtipyörälle kytkimineen, niin ehdotuksia otetaan avosylin vastaan. Nyt ei tule mieleen edes harkita lisäpiristyksen (putkisto, downpipe, race-cat yms.) laittamista, koska voima ei siirry vauhtipyörää pidemmälle.

                                  Comment


                                    #18
                                    No siihen on hyvä lääke, kiinteä vauhtipyörä. Virikytkimiä löytyy myös. Ei muuta kuin metsästämään, itselläkin on haku päällä :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      No siihen on hyvä lääke, kiinteä vauhtipyörä. Virikytkimiä löytyy myös.
                                      Eli passako tohon muuttuvamassaisen tilalle ihan heittämällä vanhemman mallin kiinteä vauhtipyörä?

                                      Katselin jo josko tuolta SPEC Clutches tilaisi tollasen Stage3 (450Nm) kykän ja siihen teräksisen 16lbs (7,26kg) vauhtipyörän.
                                      Kuulemma ihan asiallisia osia tuolla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tossa olisi hyviä kytkimiä ameriikasta ja ihanan kallista. Vastaavaa köyhänmiehen mallia olen yrittänyt etsiä mutta vielä on hukassa :-). Vois sitten kerralla teettää noita vauhtipyöriä enemmän niin tulis edullisemmaksi.

                                        Lisäys:Tuo SPEC ei saa audizinen ja audiwordlin varauksetonta kannatusta mutta ilmeisesti tilanne on jo parantunut. Ongelmia ollut stage2 kytkin/vauhtipyörä paketeissa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo tuota SPECiä ei ole aina kehuttu, jotain vikaa noissa stage kakkosissa on ollut. Mutta eipä taida olla niiden väännönkestotkaan olla ihan kohdillaan, Ojennus sanoi että 600 Nm kytkin piti noin 400 kun mittasi sen. Eli en oikein sellaista itse uskaltaisi ostaa.

                                          Fidanzalta saa halvalla alumiinisia vauhtipyöriä, ja jos se on tarkoitettu A4 koneeseen niin kyllähän se siihen käy. Vaihdelaatikon jurinat kuuluvat alakierroksilla väännättäessä (alle 1800 RPM ässässä), mutta muuten tuo on minusta erittäin hyvä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sinähän Mikko teit siitä vakiosta vauhtipyörästä kiinteän. Tulisko sillee hyvä? Mun tarpeisiin ei tarvis olla kevennetty vaan kuhan kestäis.

                                            Comment


                                              #23
                                              No minä meinasin tehdä siitä kiinteän, mutta aloin pelkäämään sen kestävyyttä joten jätin hyllyyn :) (etu- ja takalevyn kiinnitys meni hankalaksi) Ei sitä kyllä kannata alkaa pelkästään kiinteäksi tekemään jos samalla ei kevennä. Menee se kaksoismassan värinänvaimennus hukkaan, eikä tilalle saa paljoakaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No nyt löyty potentiaalinen kiinteävauhtipyöräinen vaihtoehto Örumilta.
                                                Sachs Performance -asetelma, -massalevy ja kiinteä vauhtipyörä. Sachsin katalogin mukaan tällä paketilla väännönkesto 460Nm ja sintterilevyllä sama paketti 640Nm.

                                                Onko kellään kokemuksia tästä paketista. Hintakin pitäisi asettua rabatteineen todella siedettäväksi. Mitenköhän on noiden Sachsin ilmoittamien vääntöjen kanssa, onkohan lähellä totuutta?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alakanttiin tapaavat olla. Uskallan väittää että 500+ kestää tuo mille luvataan 460.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No prkl, sittenhän homma näyttää harvinaisen hyvältä, vaikka mulle riittää, että kestäis nyt ees ton lastun tuoman lisäväännön. Vaikka onhan tässä jo hintatiedusteluja ollut kkk04:stä...
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2017, 21:03. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No nyt löyty potentiaalinen kiinteävauhtipyöräinen vaihtoehto Örumilta.
                                                      Sachs Performance -asetelma, -massalevy ja kiinteä vauhtipyörä. Sachsin katalogin mukaan tällä paketilla väännönkesto 460Nm ja sintterilevyllä sama paketti 640Nm.

                                                      Onko kellään kokemuksia tästä paketista. Hintakin pitäisi asettua rabatteineen todella siedettäväksi. Mitenköhän on noiden Sachsin ilmoittamien vääntöjen kanssa, onkohan lähellä totuutta?
                                                      Mitä moinen paketti kustantaa?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Homma ei ole vielä täysin varma, joten en osaa juuri nyt sanoa tarkemmin. Ilmoittelen kyllä, kunhan asioihin saadaan varmuus.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2017, 21:04. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kimppa, kimppa, kimppa! Olisin myös kiinnostunut tuosta eli jos viittit kysäistä saataisko jotain etua jos saatais vähän massaa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            moi, täällä myös värinäongelmia kytkimen kanssa, epäilen kaksoismassalimppua. Kyseessä tosin diisseli (A4 B6 1.9TDI 130hv/285Nm, lastutettu ja MTM lupaa 163hv/350Nm)

                                                            Kytkin toimii muuten mielestäni OK (no ykkönen vois mennä herkemmin päälle), ei luista. Jos pelkkä massapyörä on kulunut, niin tarkoittaako se että koko kytkinpaketti pitää vaihtaa vai riittääkö vain massapyörä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X