Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (C4) 2.2q tiputtaa vetarin välistä. Onko moottoriöljyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 (C4) 2.2q tiputtaa vetarin välistä. Onko moottoriöljyä?

    S4 (C4) 2.2T -92 quattro tiputtaa öljyä kuskinpuoleisen vetarin ja koneen välistä, onko tuo moottoriöljyä vai vaihteistoöljyä? (Pultit oli hieman löysällä, mutta pitäisi tietää joutuuko lisäämään vaihteistoöljyä vai nou)

    PS. Anteeksi tyhmä kysymykseni!

    #2
    Siis mistä välistä se öljy tulee? Vetoakselin juuresta (vetari tulee ulos vaihteistosta) vai jostai moottorista? Ja mitkä pultit oli löysällä? Kenties vaihteiston poskessa olevat 12(?) torxia?

    Comment


      #3
      Siis mistä välistä se öljy tulee? Vetoakselin juuresta (vetari tulee ulos vaihteistosta) vai jostai moottorista? Ja mitkä pultit oli löysällä? Kenties vaihteiston poskessa olevat 12(?) torxia?
      Tuota tuota.... siis siitä mikä tulee vähän ulos, torxit siinä on, ja siis on ns. pyörivä kohta.
      En muista montako torxia siinä ympyrässä oli.
      Pitää ottaa kuva, jos et ymmärtäny tätä minun hienoa selitystä :)

      Comment


        #4
        Ympyrässä olevia torxeja ei ole kuin vaihteiston kyljessä. Öljy tulee siis vaihteistosta. Vetoakselin stefa on antautunut ja on vaihtokunnossa. Vaihtotyö on melko pieni, mutta vetarit pitää irroittaa ja samassa on hyvä vaihtaa myös vetarien kumit (tyypillisesti alkuperäiset ovat jo ehtoopuolella).

        Kahvikupillinen öljyä tahrii koko prisman parkkiksen, joten sitä ei välttämättä paljoa tule. Öljymäärä kannattaa kuitenkin tarkistaa. Iso kuusiokolo siinä pyöreässä laipassa, öljyä pannaan sisälle niin paljo kuin siellä ulos valumatta pysyy. Oikean öljyn löydät haulla.

        [e] Siis PYÖRIVÄ kohta? Eli veto-akselin sisempi nivelkö? Ei siellä ole öljyä, vain rasvaa ja ne ruuvit on ZXN:iä eli 12 kulmia.

        Comment


          #5
          Joo siis aivan.....
          Ei ollutkaan torx, vaan se tiheämpi uraisempi, mutta kun nimee en tienny.
          (siihen kun sopi torxikin, mutta oli pikkusen väljä)
          Pyörivä kohta tosiaan... kun piti kiristellessäkin ajaa autoa aina hieman eteenpäin...
          Oli muutama ruuvi jo melkein irti.

          Comment


            #6
            Huh, hanki kunnon avain ja kiristä kunnolla. Löysällä olevat pultit katkeavat mielellään ja matka katkeaa siihen paikkaan. Onneksi niin ei vielä käynyt!

            Vielä selvennykseks, että öljyä ei puutu mistään. Vetarin nivelestä puuttunee rasvaa ja vettä on saattanut päästä tilalle.

            Comment


            • #7
              Se tiheämpi pulttisysteemi on XZN nimeltään. Paljon käytetään autohommissa koneessa.

              Comment


                #8
                Joo tulikin silloin mentyä heti ostamaan kunnon torxi/XZN/yms avain hylsy sarja härdelli,
                ja kyllä ne kunnolla kiinni nyt on.

                No sitten asia kunnossa, ei tartte alkaa vaihteleen mitään öljyjä....
                Tai laatikon öljyt vois tietty vaihdella, kun en tiedä onko koska vaihdettu.

                Vaihdetaanko vaihdelaatikon öljyt , mikäli kytkin remontti tehdään?

                Comment


                • #9
                  Ei tarvitse vaihtaa kytkinremontin yhteydessä, ellei vaihdelootan stefat ole vuotaneet. Silloinkin lisäys riittää ( tietysti stefojen uusimisen jälkeen). Jos et tiedä, onko koskaan lootaasi vaihdettu öljyt, niin vaihda. Ajelee taas huolettomasti seuraavat 100000 km:)

                  Comment

                  Working...
                  X