Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kannentiiviste?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kannentiiviste?

    Öljyjä tarkistaessani huomasin öljytikussa valkoista "vaahtoa" ja kurkattua öljykorkin niin sieltä löytyi samanlaista. Joskus aikoinaan toytan koneen vastaava löydös kertoi kansipahvin menneen. Onko nyt syytä epäillä samaa -89 coupessa ja kone on ilmeisesti ng 2,3 100Kw vai voiko tuota vaahtoa muodostua jostain muusta syystä? Ekaa kertaa huomasin sen nyt kovien pakkasten jälkeen ja kone ei ole kyllä oireillut mitenkään.
    Jos kansipahvi menee vaihtoon, niin mitä kannattaa vaihtaa samalla ja tarvitaanko vaihtoon jotain erikoistyökaluja? Ei ole tullut tuota konetta vielä koskaan aukaistua.
    Jos kantta käyttää koneistamolla tarkistettava, ettei se ole vain halki, niin onko siihen järkeä/ mahdollisuutta suunnitella jotain viriviriviilausta samalla? Rahaa ei olisi tarkoitus käyttää paljoa, eikä alkaa mihinkään suurempiin muutostöihin.

  • #2
    Riippuu tietysti vaahdon määrästä, luulisi myös että jäähdytin neste olisi tummunut jos kannentiiviste olisi mennyt. Öljyt voi myös vanhemmiten alkaa vaahtoontua.....Mulla oli myös alku talvesta hieman vaaleaa töhnää öljy korkissa mutta kun vaihdoin öljyt niin sen jälkeen ei ole "töhnää näkynyt"
    Ja kyllähän vanhojen autojen koneet hieman huohottaa varsinkin talvella kovilla pakkasilla.....

    Comment


    • #3
      Mitä mt-öljyä olet käyttänyt? Koska vaihdettu?. Limaa tulee (vanhasta muistista) huonon mtöljyn käytöstä. Tokkopa kannentiiviste on mennyt?

      Comment


      • #4
        Se valkoinen möhnä öljykorkissa lienee aivan normaalia, selittivät mulle merkkihuollossa että kone huohottaa korkin kautta ja etenkin lyhyitä matkoja ajellessa sitä vettä kondensoituu siihen korkkiin. Mutta tikussa...no luulisin kans että nesteet tummuis ym. jos ois kannentiiviste menny? Ei tuo välttämättä kansipahviviasta kerro.

        Comment


        • #5
          Mulla meni kansipahvi kesällä, ja sillon jäähdytysnesteen seassa oli mustaa möhnää. Oli tosin tässä tapauksessa mennyt sylinterin ja vesitilan välistä.

          Comment


          • #6
            varsinkin talvella ajaessa kohtalaisen lyhyttä ajoa, ettei koneen öljynlämpö nouse yli 100 asteen pidemmäksi aikaa, muodostuu väkisin kondenssivettä. enpä usko että on kovin vaarallista, ainakaan sun kuvauksen perusteella. jos kannentiiviste menee, niin järjestelmä lähes poikkeuksetta kerää myös painetta. ja sitä vaahtoa on sitten reilummin sielä öljyn seassa.

            Comment


              #7
              Täytynee kurkata jäähdytysnestettä ja tutkailla sen väriä. Öljyiksi taisin laittaa jotain Nesteen täyssynteettistä. Tarkemmin en kyllä muista. Olisko aiheellista nyt suorittaa öljyn ja suodattimen vaihto ja tyydyttäytyä tietoon, et toi on normaalia ja tarkkailla tilannetta? Muilla öljyillä en ole tuollaista ilmiötä huomannut.

              Comment


              • #8
                Jos jäähdytysnesteen seassa on öljyä niin peli on selvä = kansipahvi.

                Comment

                Working...
                X