Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KU:n tyhjäkäynti 1200 RPM -100 Avant Quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • KU:n tyhjäkäynti 1200 RPM -100 Avant Quattro

    Ongelma otsikon kaltainen. ISV puhdistettu ja voideltu eilen, liikkuu hyvin. Kaasuläpän säätöruuvi säädetty niin, että välystä on, ei pidä läppää auki. Läppä ei jää raolleen.

    Kulkee sen verran, kun odottaa sopii, kulutus maantiellä alta 9. Starttaa, kierrokset n. 2500 - 3000 kylmästartin jälkeen, laskee myöhemmin tasaiseen 1200:aan.

    Mistä seuraavaksi vikaa etsimään? Pitääkö ruveta seosta/kipinää säätämään? Ei havaittuja alipainevuotojakaan.

    #2
    Onkos ISV:n virta säädetty 430 mA:iin? Sehän siis säädetään tyhjäkäyntiruuvista virtamittarin ollessa kytkettynä ISV:hen.

    Comment


    • #3
      No niin, asiaa! Missäs moinen sijaitsee? Kiitos!

      Comment


        #4
        Eeh, kai tiedät missä se sijaitsee jos kerran oot sen just putsannu? :) Mut jos tyhjäkäyntiruuvia tarkotit ni sieltä kaasuläppäkotelosta pitäs sellasesta "kolosta" löytyä messingin värinen ruuvin kanta. Voi kyllä olla syöpyny kiinni niin ku mulla oli. En oo varma onko KU:ssa samassa paikassa mutta voin omasta ottaa kuvan jos se yhtää auttaa asiaa. Sun pitää varmaanki väsätä kans jonkinmoinen johto että saat virtaa mitattua ISV:ltä. Virran mittaus lienee kumminki hallussa?

        http://www.edu.kauhajoki.fi/~bauer/kotelo.JPG

        edit: En tiä mistä sain päähäni tuon KU:n. Luin vissiin pahasti pieleen mut tuskinpa sillä täs asias on merkitystä.

        editineditti: eipä taida silmät oikeen toimia enää, otsikoshan se on :)

        Comment


        • #5
          Tuo kuvan osoittama on juuri tyhjäkäyntiruuvi.
          Kun sytytys ja ajoitus on kohdillaan, seos säädetään määräjakajan päällä olevasta "putkesta" sopivalla kuusioavaimella, putki tukitaan ja sitten säädetään tyhjäkäynti kohdilleen, 850-900 rpm. Kaikki vaikuttavat tyhjäkäynti Ainakin kylmänä omassa KU -moottorissa yli tonnin olevat kierrokset eivät ole epänormaalit, lämmettyä laskee kyllä alle tonnin.
          Kulutuksen ja kulun perusteella vaikuttaisi kaikki muu olevan kohdallaan.

          Comment


            #6
            Virallisis ohjeis pitäs huohotin ottaa irti, tukkia ja ottaa öljytikku pois. Joskus kysyin käyttöautolta miks näin ni kehuvat että huohottimen paikallaan ollessa se saattaa rikastaa seosta eikä siis näin ollen pitäsi paikkaansa ilman tukkimista. Tyhjäkäynnin pitäs aina olla noin 800-900 jos milliampeerit on säädettynä tuohon 430 mA:iin. Periaattees näis ei säädetä tyhjäkäyntiä kierrosten vaan milliampeereiden mukaan.

            Comment


            • #7
              Kiitokset ohjeista. Illalla ruuvaamaan.

              Comment


              • #8
                Ruuvia ruuvaamalla tyhjäkäynti laski oikeaan arvoon. Joskus taannoin ihmettelin ruuvia, syvällä vakaumuksen rintaäänellä sanottiin sillä säädettävän tyhjäkäyntiseosta, menin ja uskoin. Ensi kerralla laitan raadin puitavaksi moiset kysymykset.

                Kiitos ongelman ratkaisuun osallistuneille!

                Comment


                  #9
                  Mistä tarkalleen ottaen se virta nyt mitattiinkaan?

                  Comment


                    #10
                    ISV:n ja ISV:n pistokkeen väliin pitäs mittari laittaa. Eli pistoke irti ja sit toisen nastan voi yhdistää suoraa pistokkeesta ISV:hen (ei välilä kumpaan nastaan), ja tähän toiseen pitäs sitte laittaa virtamittari.

                    Comment

                    Working...
                    X