Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe Quattro -86, turbokone?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi Coupe Quattro -86, turbokone?

    Omistan ko. pelin ja tää on se turboton malli. (Ei siis URQ) Kone on KV mallisarjan 2226 cm3. Ajattelin istuttaa nokalle turbokoneen, jotenka:

    1. Jos laitan tilalle 80 audin turbokoneen tai nykyiseen mottiin turbon, onko se sen jälkeen sama kuin URQ:n mylly?

    2. Mitä katsastusmies sanoo?

    3. Jos nykyiseen myllyyn heittää turbon niin mitä muita muutoksia koneeseen/autoon pitää tehdä?

    4. Mistä saan turbon tai 80 turbokoneen (pikku vinkki klubilaisille, joilla on ko. tavaraa varastoituna pahan päivän varalle)?

    #2
    1. Mikä on 80 turbo? Ei ole sama kuin urq. Autoasi ei voi verrata urmakseen katsastusmielessä ollenkaan.

    2. Jotakinhan se varmaan *ittuilee tapansa mukaan, mutta lyö leiman, jos sinulla on tehotodistus että autossasi on max 136x1,20 hv

    3. Puristuksia alas ja mieluusti öljyruiskuilla varustettu alakerta

    4. Mikä on 80 turbo? MC tyypin kone 100/200-mallista kokonaisuudessaan keulalle niin kaikkein helpoin homma, siitä sitten nipistää muutaman hevosen pois tehomittaukseen ja se on siinä.

    Pliis ota hyvin asioista selvää ennenkuin alat tekemään muutosta niin selviät helpoimmalla. Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty, eiku..

    Comment


      #3
      1. Ainoa 80 jossa on ahdin, on turbodiiseli. Urkissa ei ole ollut diiseliä.
      2. Saa diiselin vaihtaa, tehoraja ei tule vastaan. Muista verot.
      3. Saat alavääntöä, sitten diiselin ahdin rupea kuristamaan tjms.
      4. Turbon lisäksi tarvitset muutakin, kenelläkään varmasti ei ole 80 turbokonetta.

      ...

      1. Ei ole

      2. Tehoraja on 100kW+20%, jarrujen ja muun alustan pitää vastata silloin 2.2 100kW
      versiota.

      3. Pienillä paineilla koneeseen ei tarvitse tehdä muutoksia, järjen kanssa se kestää kyllä,
      mutta järki kuitenkin häviää jossain vaiheessa. Sytkänohjauksen tarvitsee saada niille
      pienille paineille vähän ennakon möyhästystä, eli vanha kaasutinkoneen alipainesäädin
      virranjakajalle. Yksinkertaisimmillaan siihen rakentaa type43 5T:n alipainelogiikan. Mutta
      ahtoja ei varmasti yli nollan uskalla nostaa. Puristussuhde on kuitenkin 10.

      4. Seuraile palstoja.

      Comment


        #4
        Sorry guys...

        Eli oletin, että jokin KV koneen lähisukulaista ahdettuna käytettiin joskus kasikymppisessä.

        Korjataan kysymyksiä:

        1. Onko KalleVillestä ollut turboversiota ja mikä on sen mallisarja (MC)??
        2. Missä audeisssa ko. konetta on käytetty jos sellainen on?
        3. Onko Urkin kone sitten tämä MC?
        4. Eikö katsastusnyynä laske automallissa tehokkaimman moottorin mukaan maksimitehon vai aiheuttaako turbo tässä sen ongelman?

        Comment


          #5
          Ei pitäs olla ongelmia muutoskatsastuksen suhteen, kun dynosta hakee paperit sille max 120kW tehoille. Itse asensin -86:een 80 quattroon WR koneen (urkin alkup.), jossa tehoa vakiona 147kW. Siitä sitten ahtoja laskemalla otettiin dynossa paperille 119.3kW. Ainoa mitä joutui muuttamaan, oli jarrupääsylinteri aavistuksen halkaisijaltaan suuremmaksi. Ei ongelmia katsastuksessa.

          Comment


            #6
            1. Ei voi puhua turboversiosta, mutta enempikin omasta moottorista, vaikka peruslohko onkin sama. KV koneen vastaava ahdettu alakerran osalta ovat kaikki 81mm sylinteriporausta käyttävät turbokoneet. Kaikissa on paikat kahdelle nakuanturille; esimerkkeinä MC(1), MC(2), 1B, 3B, etc...

            Perusero vaparin ja turbolohkon välillä on; öljyn paluuletkun laippa ahtimelta, varhaisissa vapareissa ei ole öljysuihkimia, myöhemmissä 90-> niitä alkaa löytymään.

            Vanhemmat viitoset käyttävät 79,5 mm porausta, kuten WJ, WR, KG, jne... Urkin koneessa on 79,5mm poraus, aivan viimeisistä vuosista en ole varma. 20V/RR on 81mm poraus. Sylinterikannet eivät suoraan ole vaihtokelpoisia 81 ja 79,5 kesken.

            2. Lähinnä 100/200

            3. Ei, WR ja siitä alkaen eri versioita. En jaksa kaivaa niitä.

            4. Turbolla ei ole väliä, inssiä kiinnostaa lähinnä dynolappu ja selvitys mallisarjan tehokkaiman version alustasta ja muista vaadituista osista.

            Comment


              #7
              Kuinka paljon verotusprosentteja tulee koko moottorin vaihdosta tyyliin vapari vaihdetaan turbokoneeksi? Entä jos nykyiseen KV lohkoon lyö turbotuksen vaatimat päivitykset?

              Löytyiskö jostain ohjeet tai projektijuttu tämmöisen muutoksen toteuttamisesta?

              Comment


                #8
                ps. Salossa olis tarjolla ilmeisesti WB koneen A-ryhmän tehdaskansi, jossa h**vetin iso turbo kiinni. Turbo on väljä, mutta kansi asiallisessa kunnossa. En laittanu myyntiosioon koska en edes itse myy. Tää olkoon vaan vinkkinä, jos joku kiinnostuu.

                Comment


                  #9
                  ahtaminen verrataan moottorin vaihtoon = 12.5%

                  Comment


                    #10
                    Noita prosentteja ei varmaan saa anteeks jos auton muuttaa joskus takasin vakioksi?

                    Comment


                      #11
                      jos tressaat noista prosenteista, ÄLÄ tee. Osta valmista tehtaan tuote tai ole ilman.

                      Comment


                      • #12
                        Ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon teknisessä mielessä, MUTTA jos alkuperäisiä osia ei poisteta, ei ne myöskään vaikuta auton identiteettiä laskevasti näihin osaprosentteihin. Ts. 12.5% ei lähde jos se alkuperäinen moottori (oheislaitteineen) jää paikalleen.

                        Comment


                          #13
                          Tuohon t85 koppaan taitaa bolt-on sopia vain urkin koneet (1B, MB, WR, GV ja RR). Silloinkin voi syntyä ongelma keulan pelti- vs. putkirakenne-erosta. Myös oheislaitteet ja pakoputkisto täytynee olla urkki mallia.

                          Jos taasen lähtee kasaamaan 100/200 moottorista, kuten MC, on ainakin pakoputkiston kanssa heti kemppihommia. Nimittäin MC:n pakosarja ei sopine coupen putkistoon edes hyvällä tahdolla. Tosin kukapa sinne valusarjaa haluaisi laittaakaan. Samoin tapahtuu oheislaitteiden istuvuuden kanssa. Soveltaa täytyy. Jos vielä haluaa laittaa välijäähdyttimen, soveltaminen sen kun jatkuu.

                          Tämä viesti ihan vain siksi, että tekniikan vaihto ei ole niin kaunis ja rypytön, miltä se ajatuksissa voi näyttää.

                          Comment


                            #14
                            Onks noita Urkin koneita realistisesti mahdollista löytää ja onko hinnat millaset?

                            jos tressaat noista prosenteista, ÄLÄ tee. Osta valmista tehtaan tuote tai ole ilman.
                            Emmä tressaa mut on hyvä tietää asiat etukäteen ettei tuu ylläreitä.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä niitä aina välillä pyörii, mutta jos tyhjästä pitää aloittaa, niin emmie siitä rupeaisi tekemään. Type43:n koneet kannattaa unohtaa kättelyssä, ja etsiä esim. MC tai joku vanhempi 10V ahdettu perusmoottori ja metsästää siihen sitten tarpeellisin osin urkin apulaitteita.

                              Comment


                                #16
                                a-ryhman moottori täydellinen "vapari viitonen,207hv" 1400?
                                Tehot ylittyis yli 20% jos tommosen laittais, onko mahdollista?

                                Comment


                                  #17
                                  On mahdollista, kun dynotat siitä 162hp. Laitonta? No toki.

                                  Comment


                                    #18
                                    Eikös tuo menis keulalle ilman mitään muutoskatsastuksia...

                                    Comment


                                      #19
                                      Omatuntokysymys. Siis muutoskatsastaahan pitäisi aina, jos otteen tiedot muuttu. Jos taas tuo r.A-kone on KV leimoiltaan niin tokkopa tulee mitään ongelmia vaikka muutoskatsastus unohtuisi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuskin katsoo konttorilla koneentyyppiä. Ellei siinä sitten ole mahd. jotain Hi-Po imusarjaa ym. silmiin pistävää ja ei välttämättä edes silloin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eikös oikeissa Hi-Po- "imu"sarjoissa aina ole solmu;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X