Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmanputsariviriä s4:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmanputsariviriä s4:een

    Tuli sitten tilattua tällainen putsarihommeli ässään:



    Tuo näyttäis sikäli ok:lta, että siihen on laitettu tuo lämpösuoja, eli kuumaa ilmaa ei tuu ihan niin paljon putsarille kuin vois tulla.
    Tarkoitus olis vetää vielä puskurista putkella lisää raitista ilmaa....

    #2
    How many sisters, eli kuka myi ja paljonko maksoi, jos saa udella.

    Comment


    • #3
      Ruotsin pojilta, eli Dahlbäck racingiltä. Putsari ei oo vielä kotona mut hinta kuluineen oli jotain 250ecun paikkeilla, muistaakseni..... Eihän se nyt ilmainen ollut, mutta ku ite on peukalo keskellä kämmentä niin enpä viihtiny ruveta ite mitään rakentelemaan..... :-)

      Comment


      • #4
        Tänään sit tuli paketti lahden takaa. Illalla olis asennuksen paikka. Saas nähdä kuinka toimii.... vai toimiiko lainkaan!?

        Comment


          #5
          Toimii toimii. Nollaa boksin kartat suodattimen asennuksen jälkeen ottamalla moottori-sulakkeet irti pariksi minuutiksi. Tämän jälkeen ensin rauhallista ajoa hetken.

          Comment


          • #6
            Mitä tarkoitat tuolla nollauksella?

            Comment


              #7
              Sitä että boksi "buutataan" eli sen muisti tyhjennetään lambda-adaptaatiotaulukosta.

              Ko. arvo(ja?) tallennetaan ns. suljetussa luupissa käyttäen hyväksi lambda-arvoa ja ilmamäärämittarin arvoa. Tämän perusteella sitten boksi osaa antaa oikean soppamäärän, kun ajetaan avoimessa luupissa, esim läppä levällään, kun lambda-anturia ei käytetä.

              Comment


              • #8
                Eli tuolla ei nyt tarkoiteta "lastujuttuja". Mulla tämä tietämys on niin suppeaa että pitää vääntää rautalangasta.
                Eli sulakkeet pois ja sillä hyvä(kö)?

                Comment


                  #9
                  Sulakkeet pois pariksi minuutiksi, sulakkeet takas ja muutama kilometri rauhallista vaihtelevaa ajoa - ei missään tapauksessa kaasua pohjaan.

                  Comment


                    #10
                    Laitahan käyttökokemuksia, miltä vaikuttaa ja kulkee? Kiinnostaisi itseäkin laittaa tuommoinen putsari.

                    Comment


                      #11


                      Tuohan se sulake on? Vaiko voiko käyttää jotain sulaketta irti ihan sukalerasiasta?

                      Kuva on täältä:
                      http://www.sjmautotechnik.com/troubl...20v.html#outs4

                      Comment


                        #12
                        Niinhän tuolla sivulla lukee:

                        In the early S4's, Fuse S26 (5 Amp) supplies power to pin 18 of the Motronic ECU for maintaining the fault code memory. You can remove this fuse S26 for a minute or so to erase any stored fault codes. This will also erase any learned ignition timing or adaptive fuel mixture values in the ECU.

                        Comment


                          #13
                          kannattaakos tuota tehdä noin ihan muuten vaan?

                          Comment


                          • #14
                            Olipas hyvä että laitoitte tuon kuvan, olisin tod. näköisesti repinyt ihan jotain muuta irti!!? ;-)
                            Laitan kokemuksia kunhan saan pelin ensin toimimaan.

                            Comment


                              #15
                              Voipi olla helpompi repiä akku irti tuossa isokorisessa, kun on näemmä hemmetin kivaan paikkaan tuo sulake törkätty.

                              Comment


                              • #16
                                Eli saman homman hoitaa ku ottaa piuhat vaan irti akusta?

                                Comment


                                  #17
                                  No niin. Ajatushan on saada boksi sähköttömäksi.
                                  Tietysti akun irroittaminen voi aiheuttaa muuta jumppaa radion yms kanssa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Miksiköhän juuri tuo sulake kehoitetaan irroittamaan, kun se tosiaankin sijaitsee hankalasti siellä jalkatilassa. Esim jos ecua ei koskaan ole räpätty, joutuu lattiamatonkin leikkaamaan reunasta auki, jotta pääsee käsiksi. Mutta tuskin eculla mitään paristoa on, johon jäisi virtaa kun akun kengän irroittaa, eli akun irroitus ajanee saman asian. Tuntuisi vaan, että akun irroitus vaihtoehtoisesti olisi kerrottu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No niin, putsari on paikallaan. Aloittelijaräpeltäjällä meni operaation vajaa tunti, syystä että ilmamäärämittari ei meinannu lähteä putsarista irti sitten millään! (tais olla työkalujen vika) ;-)

                                      Otin akusta piuhan irti ja venailin muutaman minuutin. Auto käyntiin ja hyvin kävi ja kukkui. Tuhina mikä putsarista lähtee kiihdyttäessä on melko kova.
                                      Liekö tuolla forgellakin vaikutusta asiaan!?
                                      Tuo tuhina on aika jännä, eli pienillä kierroksilla kuuluu ihan selvästi sellanen tuhina/suhina ku vaihtaa vaihdetta, ja sit jos hieman enemmän kiihdyttää niin tuhaus on melko voimakas. No, jos ei muuta iloa ollut niin kääntyypä ihmisten päät entistä enemmän...... ;-)

                                      Itse tuon kapistuksen mitoitus oli todella hyvin istuva, eli on Ruotsin pojat tehny viimosen päälle tuotteen!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Samaan vanhaan aiheeseen palatakseni, onko tuosta putsarihässäkästä haittaa ajettaessa talvikelillä/ pakkasella? Vai onko hyvä vaihtaa talveksi vakiokotelo takaisin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Mutu juttuja. Ei faktaa, mutta sitä (kai) ei välttämättä oo pakko ottaa pois. Jos on öljyttävä malli niin ite ottaisin pois. Jos "kuiva" niin ei välttämättä. Ilmaahan se imee kesät talvet.

                                          Comment


                                            #22
                                            200:ssa moinen oli ajossa vuosia kesät-talvet ilman ongelmia.

                                            Comment


                                              #23
                                              Teppo: mikä merkki/malli, jota 200:sessa käytit? Joutuiko tekemään ihmeempiä modifikaatioita? Itsellä olisi talven aikana tarkoitus hieman parannella 200:sen ilmanottoa, joten kokemuksia operaatiosta kuuntelisi mielellään.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä siellä on sellainen imuilman esilämmityslaitteisto käytössä, että ei todellakaan ainakaan kylmän takia tarvitse ottaa pois. Eri asia jos paikkaan kertyy paljon puuterilunta eikä se sula pois. Tässä tapauksessa on mahdollisuus suodattimen tukkeutumiseen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  talvikelillä suola ja hiekka voivat olla haitaksi K&N tyyppisessä öljytyssä filtterissä. Ajaisin paperifiltterillä talvet. Lämpösuojat vapaavirtaussuodattimessa ovat oleelliset, että imee mahdollisimman viileätä ilmaa. Ongelma tulee jos on tullakseen touko-elokuussa. Kannattaa mitata vagcom:lla imuilman lämpöjä, niin tietää onko ongelma vai ei.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Minulla oli 200:ssa viime talvena BMC:n kartiosuodatin syylärin edessä. Luonnollisesti imuilman esilämmitys ei ollut enää käytössä.
                                                    Joulun tienoilla -15 asteen pakkasessa ihmettelin, kun auto lähti kylmänä hyvin käyntiin, mutta n. varttitunnin ajon jälkeen auto hyytyi eikä lähtenyt käyntiin millään. Tunnin odottelun jälkeen pääsi taas liikkeelle.
                                                    Kun ilma lauhtui, aloin etsiä vikaa: Määräjakajan kotelo oli sisältä aivan jäässä, läppä liikkui tahmeasti ja jäi raolleen jääkerroksen takia. Lisäksi imusarjan kaasuläpän molemmin puolin lillui runsaasti sulanutta vettä.
                                                    Sulattelin jäät, kuivasin paikat ja suihkuttelin runsaasti CRC:tä. Heitin kartiosuodattimen mäkeen, vaihdoin merkkikohtaiseen Greenin vapaavirtaussuodattimeen ja otin imuilman esilämmityksen termostaattisysteemeineen takaisin käyttöön. Ei ongelmia sen jälkeen.
                                                    Sen opin, että jos autossa on imuilman esilämmitys, ei sitä kannata mennä ohittelemaan

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Samaista jäätymis ongelmaa joskus 80 - luvulla Eskossa, jossa tupla kaasarit, ainoa keino oli saada imuilman virtaus vaihteluita melko paljon. Eli räväkkää kiihdyttelyä.

                                                      Varsinkin matka ajossa oli ongelmia. Imuilman lämmitys on melko tarpeellinen kapistus ainakin siviiliajoon tarkoitetuissa kärryissä, olkoon sitten kaasari tahi ruisku moottorista kysymys.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X