Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Veikeän C4 S6:n uudet kujeet/harmit käynnissä, vinkkejä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Veikeän C4 S6:n uudet kujeet/harmit käynnissä, vinkkejä?

    Tasaisessa ajossa keskellä maantietä tapahtuu nopea kierrosten nousu tasakaasulla. 2500-3000 mittarin mukaan. Samalla auto ikäänkuin sammuu sekunnin murto-osaksi. Oma teoria on ongelma polttoaineen saannissa, sytytys kun ei ilmeisesti ole AAN-koneen yleinen ongelma.

    Aiemmin n. 2 viikkoa sitten auto myös kieltäytyi käynnistymästä (Kauhea nakutus vaan kuului ratin alta releestä, (b-pumpun rele) startatessa) , mutta 2 tunnin valohoidon jälkeen ei ollut moksiskaan ja avaimella käyntiin. Vika ei ole toistunut.

    Ajettaessa alamäkeen ja ahtojen pudotessa nollaan, tuntuu veto välillä menevän päälle, välillä rullaavan. Ehkä läppäanturi vaan tarkka?

    Ja oikeastaan sähköpuolelle kuuluva hauskuus:

    Kattoluukku aukoo ja sulkee itseään oudosti ajossa (harvoin, yleensä kostealla). Siis, avaa 3-5 ajaksi, sitten sulkee. Ei koko luukku, vaan nostaa takaosan ylös. Olisiko joku ihan aito Audi-toiminto, esim. tuuletus tai jäähdytys tms... :-)

    Kertokaa ihmeessä jos muilla samoja oireita, pääsee sitten varaosia ostamaan.....

    #2
    Kuten mä olen tainnut aikaisemmin mainitakkin, tuo nakutus/matkalla nykiminen on ollut mulla ässässä ongelma. Ei auttanut releen uusiminen. Oireet alkoivat viime talvella samalla tavalla ja pahenivat siihen, että auto rupes hyytymään satunnaisesti ajossa. Mitään vikakoodeja ei tullut, enkä edes tainnut päästä niitä lukemaan vian aikana (ECU pimeenä?)

    Nyt autossa on toinen ECU ja edessä on ensimmäinen pitkä reissu, eli ajan LMS:lle. Toivottavasti pääsen vähillä pysähdyksillä sinne :) Jos auto ei nyt hyydy, melkein sanoisin vika että löytyi.

    Comment


    • #3
      Toivotaan että vika olisi jossain muualla.... Menee muuten kalliiksi...

      Outoa että pimenee vain hetkeksi, ihan kuin virransyöttö katkeaisi. Kai Bosch:lla pieniä laatuongelmia, koska mm. tuttavani sanoi samanikäisessä Passatissa olevan aivan samaa vikaa.

      Eli ostit uuden boksin. Paljonko köyhdyit? Ja mistä niitä löytää?

      Comment


        #4
        Täytyykin kattoa omasta, mutta muistukuva on, että mulla ei ahdot putoa missään vaiheessa nollaan. Ilman että sammuttaa moottorin siis ;-) Ja jos puhutaan ajotietokoneen näytöstä.

        Proffalla oli ainakin jossain vaiheessa yksi ECU (virichipeillä) tarjolla. Ja Saksan eBayssa niitä on myös silloin tällöin näkynyt.

        Toi kattoluukku-tarina on kyllä aika hyvä ...

        Comment


          #5
          mulla ei ahdot putoa missään vaiheessa nollaan.
          Ihmehän tuo olisi, jos imusarjassa olisi 1 bar alipainetta (audin mittarihan näyttää absoluuttisia paineita). Eli Ilkka varmaankin tarkoitti ahtojen olevan nolla, jolloin mittarin näyttämä on 1.

          Comment


          • #6
            Taitaa olla kattoluukku tekemisisä "henkimaailman" kanssa? Ota irti katossa oleva "luukku" eli se missä on kattoluukun ja sisävalojen katkaisin. Muistaakseni lähtee irti vetämällä etureunasta?=katso ohjekirja! Tutki sähköpiuhat/liittimet. Jos ei auta ota yhteyttä "Rooman" uskoa tunnustavaan pappiin, joka manaa "pahan" pois:)
            Todella outo juttu.

            Comment


              #7
              Ihmehän tuo olisi, jos imusarjassa olisi 1 bar alipainetta (audin mittarihan näyttää absoluuttisia paineita). Eli Ilkka varmaankin tarkoitti ahtojen olevan nolla, jolloin mittarin näyttämä on 1.
              No mulla näkyy alamäessä moottorijarrutuksella mittarissa 0,3 :-o

              Comment


                #8
                Kannattaa huomata että ainakin lastutettuna toi ajotietokone näyttää ihan puuta heinää.......

                Jos ahtoja haluaa tarkkailla, niin ostaa vaikka hydrauliikka/pneumatiikka kaupasta jonkun painemittarin siihen käyttöön. Ei tartte asennella isommin ja ei maksa kovin paljoa...

                Comment


                  #9
                  No ei ainakaan auto sammahtanut matkalle ja toimi muutenkin aika hyvin. Mutta syy voi olla vaikka boksin piuhoissa tms.

                  Mä ostin ton boksin käytettynä Lehtosen Antilta, joka tälläkin listalla vaikuttaa ja maksoin siitä 450?. Uuden hinta taitaa pyöriä verottomana n. 1500 eeron pinnassa.

                  Comment


                    #10
                    Mikäs pelkässä zippauksessa tuon ajotietokoneen saa sekaisin? Ymmärrän, että se on hieman hukassa 3bar anturilla, mutta.

                    Comment


                      #11
                      Jarkko on oikeissa. Ahtopaineen näyttö menee "sekaisin" vain MAP:n vaihdon johdosta ja sekin muuttuu suoraan anturin max. paineen muutoksen suhteessa.

                      Comment


                        #12
                        Eli kun 2 bar anturi vaihdetaan 3 baariseen niin kertoimella 1.5 saa oikean todellisen imusarjan paineen?

                        Comment


                        • #13
                          Tuota en halua masentaa... Se mittari näyttää yleensä 0.3 jarrutuksessa, mutta 0.0 sen saa näyttämään kun ajaa ihan rauhallisesti jarruttaen moottorilla, esim. pitkät loivat alamäet tms.

                          Teoriassa ei mahdollista, mutta niin mittari kertoilee. Ilman MAP:in muutosta näyttää "teoriassa" oikein lastutuksen jälkeenkin.

                          Vika voisi olla hyvin jossain boksin piuhassa, esim. huono kontakti. Veemäinen vaan löytää kun ei lyö isommin läpi tai muuten reagoi...

                          Pitänee katsoa kattoluukku. Outo on kuitenkin. Tuntuu muutenkin että Audissa rapean ranskalaisen kanssa samaa mukavaa maavirta-ongelmaa, eli vuotaa jostain läpi.

                          Comment


                            #14
                            Maavirrat lienee helpoin kartoittaa yleismittarilla. Kaikkista laitteista virrat pois ja sulakkeen tilalle mittaria. Virtojen pitäisi tietysti olla olemattomia, jos vuotoja ei ole.

                            Comment


                            • #15
                              ja taas aamulla helvetillinen naksutus releestä ratin alta, vaan lähti käyntiin ja kukkui perille asti.....

                              pitänee keksiä jotain..... Laakkonen ei varmaan osanne auttaa enempää kuin minäkään....

                              Kattoluukku pysyi kiinni.

                              Ihana suosikki lohkolämmitin: AD-huolto Tampereella ei suostunut asentamaan DEFA:n elementtiä, takuu ei kuulemma voimassa kun autotyyppiä ei mainittu kirjassa.... Epäilen veemäistä työtä, jota ei haluta tehdä kiinteällä hinnalla.

                              Pitänee soittaa DEFA:lle ja todeta myyjän olevan haluton myymään heidän tuotemerkkiään....

                              Comment


                                #16
                                ehkä ihan of topic taas.

                                Koska S6 on ilmestyny alunperin? Defan sivuja ihan mielenkiinnolla selasin ja luettelosta löytyi kohta:
                                S6 4.2 V8 91 - - AEC

                                Ihmettelen suuresti jos ei löydy kirjasta autoa, kun kerran meikälaisen vehjekkin löytyy Defan kotisivuilta. Tosin S6:n ainoa moottori vaihtoehto oli se V8.

                                Onkos S4:en kone sama kuin S6:en 5 mukinen?

                                Comment


                                • #17
                                  Tapahtui myös liiketutulle että eivät suostuneet asentamaan yhteen harvinaisempaan malliin lohkolämmitintä vaikka kiinteää hintaa näyttävästi mainostavat. Olen melko varma että tuossa halutaan valita vain helpot tapaukset asennukseen, kannattaisi tutkia hieman mainoksen ehtoja ja varmistaa että pelaavat asettamiensa rajoitusten mukaan.

                                  Tuosta naksutuksesta tuli mieleeni vastaava ilmiö omassa typ44:ssäni. Bensapumpun rele tai joku muu mitä en ole vielä selvittänyt, naksuttaa toisinaan startatessa aika kuuluvasti. Silloin kun naksutus kuuluu kone käynnistyy huonosti. Tarkoitus on ollut jossain vaiheessa tutustua liittimiin mutta myös toista bensapumpun relettä voisi kokeilla. Olettaisin että omassani on kosketushäiriö jossain. Otin käynnistyssuuttimelta liittimen irti ja sen jälkeen on kyllä käynnistynyt ihan heti kylmänä, ihme juttu. Puolilämpöisenä tuo auttaa selvästi ja sitä varten liittimen irroitinkin. En ole ehtinyt edes kuulla josko naksuttaa enää.

                                  Comment


                                    #18
                                    C4-korisia S:iä on molempia tehty sekä kasilla (AEC ja ABH) että ahdetulla vitosella (AAN)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hmm. puolilämpimänä jätti minut kerran talliin.... Eli rikastaisiko liikaa jostakin syystä? Lastut kenties?

                                      Siis käynnistyssuuttimen piha irti? Mikäs se olikaan niistä? (Vähän vielä outo kärry minulle....., lähellä imusarjan päätä?)


                                      Off topic osio:


                                      Joo, KAHA Oy tuo defaa maahan, koitan soittaa sinne ja kertoa että "Teidän tuotteita ei haluta myydä. Onko totta että takuu ei ole voimassa Audi C4 S6 autossa, jos on, miten sitten maahantuoja niitä on asentanut? Mahtavatko tietää takuuongelmasta? Pitäisikö minun nyt ottaa sinnekin yhteyttä?"-tyylillä uskoisin jonkun selityksen tulevan asiaan.... :-)


                                      Joo, oikea syy on että veemäinen asentaa ja kiinteällä hinnalla olisi kivempi laittaa esim. opel corsaan tms. eikä vaikeisiin autoihin! PRKLE! Mitäs mainostavat "kaikkiin autoihin 47 egeä asennus". Sanoivat vielä kassalla että ei tingata kun kate tulee elementistä ja piuhoista!

                                      Comment


                                        #20
                                        Käynnistyssuutin on k-jetin juttuja joten sinun pelistä ei moista löydy.

                                        Comment


                                          #21
                                          Minulla teki tuota naksutuskonserttia käynnistäessä kun akku alkoi oikosulkea kennojaan ja jännite putosi. Lopulta kun akun jännite laski johonkin 10V tienoille jäljelle jäi pelkästään naksutus ja moottori jäi käynnistymättä. Kuitenkin kun moottorin sai apuvirralla käynnistettyä niin kaikki pelasi ok kun laturi syötti tasaista 13.8 volttia akulta mitattuna, ei nykimistä jne. Eli tuo pugsportinkin ongelma voi hyvinkin olla jossain virransyötössä, tuskin akussa tässä tapauksessa mutta jossain muualla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näin taisi itselläkin ongelma selvitä, hommasin kolmisen viikkoa sitten uuden akun ja on sen jälkeen toiminut. Joskus asiat ovat näin yksinkertaisia, jännite ei käynnistäessä riittänyt.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jaa, että oikeen mainostavata julkisesti, että asennus 47 egee jokaseen autoon?

                                              Kuulostaa aika selvältä tapaukselta. Jollei suostu asentaa, kantsis pyytää korjaamopäällikkö paikalle tai joku joka vastaa hommista. Kysyt vaan, että soitetaanko kuluttaja-asiamiehelle vai asennatteko kiltisti. Takuuhan on sitte varmasti noissa asennuksissa voimassa vaikkei luettelosta löytyiskään. Kai siellä ammattimiehet on töissä, että osaavat kattoa, että se pelaa ok?


                                              Kyllä se niin, että jos tuollalailla mainostavat, niitten se on sitten tehtävä kanssa. Eihän tuossa mainita, että auto pitää löytyä luettelosta ennenkuin tekevät?
                                              Vai onko mainoksessa jotain pikku präntillä jossain?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei ollut pränttiä.... Mutta koittavat vyöryttää syyn DEFA:lle. No, huomenna taas koitan soittaa maahantuojalle ja kysyä ottavatko syyn niskoilleen... Epäilen sitä. Joku varmaan soittaa kiukkuisena edustajalle... :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oli pakko vielä lopettaa keskustelu kun selailin vanhoja viestejä. Ehkä näistä opeista on hyötyä muillekin.

                                                  Kummallisen käynnin salaisuus oli boksissa. Miikka oli oikeassa, mutta varsinaista vikaa ei ollut, muuten kuin huolimattomassa sirun asennuksessa...

                                                  Boksi auki ja yllätys yllätys, asennus lastuille oli tehty liian varovasti---> ei painettu siruja kokonaan pohjaan asti ja kontakti huono. No, omilla sähköopeilla ymmärsin painaa lastut pohjaan jolloin naksahtavat ja lukittuvat. Nyt sitten ajettu 9kk ilman hassutuksia. Yleensä vika siis lähempänä ja helpompi kuin sitä etsiikään.... :-)

                                                  Kattoluukun avautuminen selvisi puhdistamalla sen avauskytkin, kerää likaa ja ilmeisesti puhdistettava x vuoden välein.

                                                  Pitää myöntää että yllättävän mukavasti on saksalainen laatutuote pelannut kokonaisuutena. Nyt vaan taitaa olla aika luopua hyvästä palvelijasta, mikäli joku sen haluaa kohtuullisella rahasummalla itselleen. Talven toki vielä voisi pitää ja nautiskella... Niin ja dieseli olisi vaihdossa tervetullut.....

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    OT: Mitenkäs kävi tuon defa asennuksen kanssa? :)

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X