Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3:een kytkin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3:een kytkin?

    alkaa isoilla vaihteilla luistaa noin 4000:nin kohilla.ootteko laittaneet millasia kytkimiä?itellä on lastutettu 265hv ja 385nm ja luultavasti lisää tulos nii ei varmaa vakiota kannata laittaa?

  • #2
    saisko keltää apuja?onko kellää tietoo s3:sen vakio vauhtipyörästä et millanen se on?et kannattaako laittaa samal vaihtoo...

    Comment


    • #3
      S3 on kaksoismassa pyörä ja mulla ainakin se oli ihan lopussa ku kytkimen vaihdoin.Nyt on kiinni PO-metallin kevennetty vauhtipyörä,sasch race asetelma ja nelilapanen sintteri.

      Comment


        #4
        Vakiovauhtipyörä, SRE asetelma ja levy. Muutama kuukausi mennyt ihan mukavasti, autosta dynottu hieman enemmän kuin tuo mainitsemasi.

        Comment


        • #5
          Kokeillaan tätä kun en enää muuta keksi. Eli näin siis on päässyt käymään. Vanhanaikaisesti vielä, sillä autoa on hiukan viritetty ohjelmalla ja tämän johdosta epäilisin lisääntyneen väännön takia, että kytkin alkanut sitten vetelemään viimeisiään.(vääntö nousi aika paljon) Kolmisen kuukautta se kesti vaikka ajotapa ei niin rajua ole mitä olis voinut olla. Nyt kytkin luistaa jo nelosvaihteella kun yrittää kiihdyttää normaalia nopeammin esim. vaikka moottoritiellä kytkin luistaa. Siitä se enää tuskin itekseen paranee joten nyt sitten olisi tehtävä kytkimeen remontti ja hankittava uusi tahi palauttaa vakioksi ja toivoa onnea, että kytkin kestää. (mikä on todennäköistä enää tässä vaiheessa).

          Olen selvittänyt paria valmistajaa keneltä löytyy vahvempia kytkimiä kyseiseen malliin. Yksi on Sach vai mikä olikaan ja sieltä löytyy kytkin hintaan 1700e siinä on mukana kytkinlevyt ja paineasetelma ja vauhtipyörä. Aika rapea hinta. Samoiten soitin jollekkin ukolle, en muista nimeä mutta todennäköisti hän itse valmistaa kytkimiä kun sanoi tarvitsevansa mun vanhan kytkimen ensin ja odottelet pari viikkoa. Sillä oli hintaa siinä 1300-1500e. Aika rapeaa sekin. Ei ehkä haluis noin paljon maksaa mikäli ei ole aivan pakko, koska tuskin sitä itse vaihdan, kuulemma aika projekti joten sekin maksaa. (kalliiks tuli lastuttaminen joten ottakaahan opiksi joka näitä omaan autoonsa miettii:)

          Onko kellää kokemusta/tietoa kytkimistä, mistä niitä vois saada hiukan edullisemmin tai voiko mitään muuta sitten ylipäätään tehdä ja kuinka kova projekti tuollaisen kytkimen vaihto tähän autoon oikein on?Niin Ja tarviiko siihen kaikki nuo vauhtipyörät ja hässäkät vai eikö pelkät levyt riitä? Niin ja tietääkö kukaan millainen vauhtipyörä tuossa vehkeessä on ja kukakohan on nykyisen kytkimen valmistaja?

          Kiitämme

          Comment


            #6
            On tuohon halvempikin vaihtoehto olemassa Sachs Race Engineeringin tiukka asetelma ja tiukka massalevy, minulta ostettuna yhteensä 720eur. Kestää vääntöä 500 Nm. Tarvittaessa löytyy myös sintterilevy jolle lupaavat liki 600Nm pitoa.

            Lisäksi syytä uusia myös painelaakeri jolla hintaa ~75e

            teppo.kalske@iki.fi

            Comment


            • #7
              tuo kuulostaa hyvältä. Selvitän asiaa ja otan sinuun yhteyttä vaikka yv.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                On tuohon halvempikin vaihtoehto olemassa Sachs Race Engineeringin tiukka asetelma ja tiukka massalevy, minulta ostettuna yhteensä 720eur. Kestää vääntöä 500 Nm. Tarvittaessa löytyy myös sintterilevy jolle lupaavat liki 600Nm pitoa.

                Lisäksi syytä uusia myös painelaakeri jolla hintaa ~75e

                teppo.kalske@iki.fi
                Niin Teppo, Kuinka paljon tuo sintteri sitten tuo lisähintaa ja minkämallisia noi audin vauhtipyörät on? Pystyykö sorvaamaan tarpeen tullen, vai pitääkö mun hankkia nyt uusi vauhtipyöräkin?

                Comment


                  #9
                  Sintteristä 50e lisähintaan.

                  Jos et ihan hirveesti kytkintä enää voimalla luistattele niin tuskin tarvetta sorvaamiseen.

                  Comment


                  • #10
                    Joo elikkä kytkin rupes luistamaan aika rajusti ja tarvis hommata uutta tilalle, kertokaas mistä sais halvalla hyvän paketin. Varmaan kannattaa vaihtaa koko setti uusiks ? Autohan on s3 vm.02 BAM jossa on MTM 265 paketti.

                    Comment


                      #11
                      Sachs Race Engineering:n tuotteista pystyn toimittamaan seuraavat vaihtoehdot, joskaan eivät välttämättä täytä tavoitettasi erityisen halvasta hinnasta.

                      Race asetelma ja race massalevy joka pitää vähintää 510Nm, yhteensä 775e.
                      Kovalla vauhtiksella varustettu vastaava paketti samalta valmistajalta 1459e.

                      Comment


                      • #12
                        Olisi löydettävä ässäläiseen uusi kytkin mutta kun markkinat tuntuu pursuavan eri kombinaatioita niin osaisikohan joku hieman valaista tietämätöntä. Eli käykö tuohon s3 -00 joka on 6v laatikolla niin sama kytkinpaketti kuin esim 1.9 TDi 6 Speed 02M ? Eikös näissä ole sama laatikko? Jos ei,niin mitkäs olisi sitten samanlaisia kytkin settejä,kun jotenkin tuntuu että noihin diisseleihin on tuota valinnan varaa enemmän. Valtaosa löytämistäni seteistä on joko LUK tai Sachs tekeleitä,onko näitten välillä sitten suurtakaan eroa? Darkside Developmentsilla näyttäisi olevan järkevän hintainen paketti,mutta siinä luvataan sopivuus taas vain sille tdi koneelle,vaikka kaikki mitat ovat samat kuin vanhassa kytkimessäni.

                        Comment


                        • #13
                          Sopiva kytkinsetti s3 8l?

                          Vähän nihkeesti tuntuu löytyvän s3 8l bam:iin budjetti kytkin/vauhtis settiä.
                          Osaisko porukka täällä auttaa että mistä softattuun ässään halvemman puoleinen setti mikä kestäsi ton 265hp tehon. Mielellään kiinteällä vauhtiksella.

                          Comment


                          • #14
                            Ei teholla väliä vaan väännöllä. Mitä dynolappu lupaa vääntöä koneelle? Perus päivitys on VR6 kytkinsetti jota porukka vaihtelee. Tuolta sivustolta löytyy paljon muitakin kytkimiä tarpeisiinsa.

                            https://www.darksidedevelopments.co....j-02a-02r.html

                            Comment


                              #15
                              ei käy tuo 228mm Vr6 kytkin 6-vaihteiseen laatikkoon. Etuveto a3:seen taas sitten oiva päivitys

                              Comment


                              • #16
                                Itse katsoin juuri samaa. Ilmeisesti ässässä laatikko on 02m? Vähän huonosti joka sivuilla kerrottu noita väännönkestoja ja sopivuuksia.
                                Joku asiasta tietävä vois olla mukava ja linkata sopivan ??
                                Viimeksi muokannut magelolz; 20.5.2019, 23:09.

                                Comment


                                • #17
                                  Minkälaisia kytkinlevyjä ihmiset on S3:iin vaihtaneet? Vm 08 ja moottorikoodi BHZ. Sintteri ei tuu kysymykseen, joten joku massalevy se kuitenkin sit ois ja jos se sen 700 newtonia kestäis, ni varmaan riittäisi... Ehdotuksia/vinkkejä/ideoita? Kiitos. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nostellaas tätä, eli itekkin tarviisin kokemuksia audi s3 8p kytkimen vaihtoon. Mistä edullisimmin kytkin joka kestää sen perus ohjelmoinnin ~300hp/ kasvava vääntö? Kattelin tuolta trodo.fi mutta tarjoaa niin monia että en tiedä mikä hyvä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itellä oli sama hämmästys tossa vähän ylempänä, viime vuoden puolella. Tilasin sit VP Motorsportilta (https://www.vpmotorsport.fi/) Sachsin palikat: Audi S3 (8P1) 195kW kytkinsarja ja siihen lisäx Sachs painelaakeri VAG (mm Golf GTI VI). Tommoset tiedot siellä tilauksessa lukee, vaikkakaan varsinaista painelaakeria siellä ei oo, vaan hydraulisylinteri, mutta sekin kannattaa saman tien vaihtaa kun kerran paikat on levällään. Itellä on S3 penkitetty 550 newtonia ja sen jälkeen vielä aavistuksen kiristetty. Eikä muuten luista!


                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitenhän toimisi kytkinkaupan LUK? Saisi samaan rahaan vauhtipyöränkin. Tehoja ei ole tarkoitus tuota ohjelmointia enempää repiä.

                                        https://www.kytkinkauppa.fi/product/735/

                                        Comment

                                        Working...
                                        X