Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V68 sopeutus ei onnistu skoda rapid

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V68 sopeutus ei onnistu skoda rapid

    Hei

    Skoda rapid 014 potilaana ja ilmastoinnin osalta kai fabia 2 kanssa aika samanlainen. automaattinen ilmastointi kyseessä.

    Nyt alkaa keinot loppua. Siskon autosta tuli lämmönsäätimen V68 vikakoodia ja pääsin nyt vaihtamaan koko läppämoottorin. Ajoin vanhalla +9V paristolla uuden moottorin prikulleen samaan asentoon ja samalleen paikalleen eli periaatteessa asetukset ei vaihtuneet (samanlainen Behr säädin )

    Edelleen ei tule lämmintä ja VCDS.llä kun yrittää ajaa sopeutuksen niin ei mene läpi. Tulee vikakoodi V68 ei sopeutettu. Läppämoottorien asentoja voi kyllä ajella testillä läpi ja johonkin 170 lukemaan asti tuo kääntyy mutta ei sen pidemmälle. sama tais tulla myös vanhalla läppämoottorilla.

    Mikä tuota estää ja mitä tässä nyt voisi tehdä? ilmastoinnin keskusyksikön sulake irti ja hard reset?

    Miten se läppämoottorien sopeutus pitäisi kunnolla ja oikein tehdä?

    Onko vika ollenkaan läppämoottorissa vai onko tuosta keskusyksikkö mennyt.

    Ennen auto sentään puhalsi lämmintä jonkun varttitunnin ja sitten rupesi viilenemään, nyt näyttäs että tuossa pihalla ei saa kuumaa enää tulemaan, jotain haaleaa pukkaa vaikka 90 näyttää moottorin lämmöt.

    Ei mitään paniikkia, hiihtoloma vasta alussa mutta tässä jää kohta oma audi pantiksi kunnes saan tuon skodan toimintaan.

  • #2
    Onko moottori uusi? Varmasti vaihtanu oikean moottorin? Antaako tehdä sopeutusta jos moottori irti eli vaan sähköjohdossa kiinni? Perussäätö tehdään VCDS ihan sieltä basic settingeistä.

    Comment


    • #3
      Joo, uusi moottori. Pyörii kyllä molempiin suuntiin että sen puolesta pitäisi kyllä toimia.

      Meinaan mennä nyt vielä katsomaan mihin asti läppä kääntyy kun vcds.llä ajaa sopeutusta siihen asti mihin se jää kesken...

      Comment


      • #4
        Homma tuli kuntoon varsin helposti.


        Vanha säätömoottori jätti lämmönsäätimen läpän tietysti väärään asentoon (sen takia se ei puhaltanut kuumaa)


        Käänsin lämmityksen täysille jolloin näki kun moottori ajoi läppää lämpimän suuntaan mutta ei riittävän pitkälle, löysäsin kiinnitystä sen verran että hammasrattaat sai hieman sivuun toisistaan ja pukkasin lämpöläpän pidemmälle eli täysin kuumimmalle asennolle. Tämän jälkeen ruuvit kiinni ja sopeutus meni läpi.


        Alussa muuten sopeutuksessa oli lukemat suunnilleen 10 - 170 ja kun lämpöläppä kääntyi loppuun asti niin lukemat oli noin 20 - 240

        Comment

        Working...
        X