Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 TDI pyörii huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0 TDI pyörii huonosti

    Eli ongelmana semmoinen että vaihdoin kannen ja nokka-akseleiden kiristimet. Mutta nyt pyörii mitenkä tuon selittäisi.. tuntuu että ei joka pytty ois mukana. Täristää 800-1500rpm ja ei liiku kyllä oikeastaan yhtään. Ei siis tehoja.
    Jako on kohdillaan. Oon tarkastanut sata kertaa ja ei anna vika koodeja. Mistä vois ruveta asiaa purkamaan..

    Tuli vaan mieleen että voisikohan tuo vaihto kansi olla halki?
    Ei kyllä tee painetta jäähdytysjärjestelmään eikä muitakaan tyypillisiä oireita.
    Voisikohan tuota jotenkin varmistaa irrottamatta kantta? Siltä puolelta se vaikuttaisi että tärisee voimakkaammin.
    Tarkistin kyllä silmä määräisesti että mitään halkeamia ei näkynyt
    Viimeksi muokannut okkim; 13.2.2019, 10:52. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    #2
    Voihan siinä kannessa olla jotain, mutta mikä ajoi kannen vaihtoon? Mitä oireita ole ennen?
    En nyt suoraan osaa sanoa, kun en ole hetkeen VCDS:ää käyttänyt, mutta ruiskutuksen korjausarvoja tms voisi jotain selvitellä ehkä.
    Sitten on ne normaalit keinot eli esim puristuspainemittaus. Onko vanhat suuttimet?

    Comment


    • #3
      Eli kiristin korkkasi ja meni vanha kansi solmuun.. on vanhat suuttimet.
      Pitää kysellä onko jollain tutulla vehkeitä mitata puristuspaineet.

      Comment


        #4
        Siis se kone ei ole käynyt ton korkkaamisen jälkeen vasta kun nyt?
        Varmasti ei mitään vikaa kangille tms tapahtunut?

        Comment


        • #5
          Ei pyörinyt ku pari sekunttia kun korkkasi. En usko että alakerta otti osumaa. Ei ollut männissä mitään jälkiä.
          Minä rupean kyllä kääntymään tuohon suutin puoleen kun ihan nätisti pyörii kierroksilla mutta tyhjäkäynti ja tehot hukassa..

          Comment


          • #6
            Nyt sain läppärin lainaan millä ainakin näkee rail paineet ja kaiketi vähän kaikkea.. Pitää illalla ruveta tutkimaan

            Comment


              #7
              Kannattaa katsoa moottorilta ainakin groupit 22 ja 23, että miten railipaineet seuraa pyydettyä. Onhan pumpun hihna ehjä?

              Comment


              • #8
                On hihna ehjä. Pitää infoilla mitä se sanoo kun pääsen auton luo

                Tuossa kaveri tuumasi että tietäähän se Mauno että nuo suuttimet on koodattuja että vika kuulostaa siltä että nyt on joku suutin väärässä kohtaa. Joka päivä oppii uutta. Tietokoneella pitäisi nähdä ne suuttimien koodit mikä tulee mihinkin.. kaikenlaista
                Viimeksi muokannut okkim; 13.2.2019, 15:34. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta perään, vaan muokkaa edellistä.

                Comment


                  #9
                  Koodausta voi toki vaihtaa jos ne suuttimissa olevat koodit on vaan näkösällä. Näin ollen ei tarvitse alkaa niitä fyysisesti vaihtamaan.

                  Comment


                  • #10
                    Ei oo iso homma vaihtaa kun ei oo koodaus vehkeitä..

                    Comment


                      #11
                      Niitä koodeja ei vaan saisi käytettyihin suuttimiin vaihtaa, se kuitenkin ajan ja kilometrien saatossa sopeuttaa niitä arvoja. Uuden koodauksen ecu tulkitsee uudeksi suuttimeksi.

                      Comment


                        #12
                        Miten se kansi voi olla solmussa ilman osumia? Itse aloittaisin suuttimien korjausarvojen mittauksella ja sitten puristusmittaus siihen sylinteriin joka antaa poikkeavia arvoja.

                        Comment


                        • #13
                          Tai kansi ja kansi. Venttiilien nostimet oli kahden pytyn kohdalta paskana. Olisihan siitäkin vielä kalun saanut vaan sattui kaverilla olemaan joutilas kansi niin se tuli laitettua

                          Comment


                          • #14
                            Rail paineet molemmissa tyhjäkäynnillä 241,4bar
                            Polttoainemäärän korjaus syl 1 0,94
                            Polttoainemäärän korjaus syl 2 -5,03
                            Polttoainemäärän korjaus syl 3 -4,14
                            Polttoainemäärän korjaus syl 4 1,98
                            Polttoainemäärän korjaus syl 5 5,03
                            Polttoainemäärän korjaus syl 6 0,8 mg/H

                            Ei sano kyllä mulle mitään...

                            Comment


                            • #15
                              Tai kaiketi noiden pitäisi olla lähellä nollaa niin sitä parempi. Nyt on suuttimet oikeassa kohdassa mutta oireet on samat...

                              Comment


                                #16
                                Mittaa mäntien nousu noista sylintereistä joissa isoimmat arvot. Onko samoja joista nostimet hajosivat?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei oo samoja sylintereitä... 3 oli ainut mistä ne nostimet lenti
                                  Savuttaahan tuo julmetusti kun polkaisee..
                                  Taidan ruveta näpläämään tuon kannen irti perkeles
                                  Viimeksi muokannut Hiprakkaniemi; 14.2.2019, 21:00.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin.. nyt taas palattu auton kimppuun. Suuttimet oikeilla paikoilla ja kunnossa olevat. Eli otin jakopäätä auki taas tarkastaakseni että se jako nyt varmasti on kohdallaan. Lukkotappi nokka-akselin ja sit auton alle niin ei ihan ollut kohdallaan kampiakseli. Mutta miten kampiakseli voi pyöriä hieman jos nokka tai nokat on lukittuna? Ei paljoa mutta kuitenkin. Eihän sitä jakoa voi saada täysin kohdalleen jos tekee tuommoista. Onko sieltä porsinut muutakin vai onko jotain mitä en hoksaa?

                                    Comment


                                      #19
                                      Ketju venynyt tai alempi ohjuri sökö?

                                      Comment


                                        #20
                                        Laita ensin se kampura kohdilleen, ja vasta sitten nokat. Ja sitten uusi kokeilu miten toimii.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu niin minä oon tehnytkin ja teen tänään uudelleen iltapäivästä. Pitää inffoilla mitä tapahtuu

                                          Ei niin ei. Vasemman puolen nokkaa pystyy pyörittelemään kun kampiakseli on lukittu. Oikeaa ei. Ei sitä saa pyörimään niin kuin pitäisi
                                          Viimeksi muokannut Hiprakkaniemi; 22.2.2019, 21:20.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No nyt sen sain pysymään kohdillaan. Mutta pyörii huonosti edelleen. Pitää lämpimäksi pyörittää ja katsoa mitä tuo tuumaa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo eiköhän vaihto kansi ole paskana oleva.
                                              Ei oo aikaa enää rassailla että jos jollain on tarvetta niin siitä saa ostaa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X