Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasupedaalin asentotunnistin. A6 4F 2.0TDI.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kaasupedaalin asentotunnistin. A6 4F 2.0TDI.

    A6 4F 2.0 TDI CAGB rampautui Hämeenlinnan lähelle. ESP Fault tuli tauluun, hehkun valo vilkkuu, moottorin vikavalo päällä. Voisiko enempää toivoakaan.

    Olisiko Hmlssä osaavaa korjaamoa selvittelemään syytä?

    En päässyt lukemaan koodeja kun ei ollut läppäri mukana. Hinuri vie auton haluttuun paikkaan mutta mihin kannattaisi mennä?
    Viimeksi muokannut MrMicke; 8.12.2018, 15:33. Perustelu: Otsikon täydennys vikakoodien luvun jälkeen

  • #2
    Hämeenlinnan motonetin korjaamossa tuntuu olevan ihan kivasti vag-osaamista. Olivat jopa Laakkoselta rosmonneet jonkun työntekijän. Olen pari kertaa asioinut. Mukava palvelu ja kohtuulliset hinnat. Minulta peukutus. Miinus jonoista, mutta se lienee aika yleinen vitsaus. Tuossa tilanteessa lienee varmaan syytä vaan soitella paikat läpi että missä saisi auton sisään pikaisesti.

    Comment


      #3
      Kiitos vihjeestä. Pääsin lukemaan koodit ja kaasupedaalin/anturiboksin vaihtoa näyttäisi olevan luvassa:




      Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb
      Control Module Part Number: 03L 906 022 SB HW: 03L 906 022 FG
      Component and/or Version: R4 2.0l TDI H01 9978
      Software Coding: 010D002C18072918
      Work Shop Code: WSC 45517 002 1048576
      ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022SB A01007 (AU56)
      ROD: EV_ECM20TDI03L906019AE.rod
      VCID: 77F6EA0BCEB673F2E4-8022
      4 Faults Found:

      4124 - Sensor Reference Voltage B
      P0651 00 [172] - Open Circuit
      MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 5
      Mileage: 474041 km
      Date: 2018.12.07
      Time: 18:06:33

      Engine speed: 1764.50 /min
      Normed load value: 0.0 %
      Vehicle speed: 63 km/h
      Coolant temperature: 81 °C
      Intake air temperature: 13 °C
      Ambient air pressure: 980 mbar
      Voltage terminal 30: 13.160 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Crankshaft speed (RPM): 2076.0 /min
      Vehicle speed: 87.91 km/h
      Accelerator position: 33.44 %
      Vehicle voltage terminal 30: 14260 mV
      Coolant temperature: 84.8 °C
      Generator power: 791.681 W
      Engine torque: 97.2 Nm

      2815 - Accelerator Position Sensor 2 (G185)
      P2127 00 [032] - Signal too Low
      Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 474042 km
      Date: 2018.12.07
      Time: 18:07:04

      Engine speed: 991.50 /min
      Normed load value: 15.3 %
      Vehicle speed: 41 km/h
      Coolant temperature: 82 °C
      Intake air temperature: 11 °C
      Ambient air pressure: 990 mbar
      Voltage terminal 30: 11.960 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Crankshaft speed (RPM): 991.5 /min
      Vehicle speed: 42.14 km/h
      Accelerator position: 0.00 %
      Vehicle voltage terminal 30: 11960 mV
      Accelerator pedal: sensor voltage 1: 752.8 mV
      Accelerator pedal: sensor voltage 2: 372.2 mV
      Accelerator pedal: switch positions-Bits 0-7: 8

      4667 - Accelerator Position Sensors (G79) / (G185)
      P2138 00 [032] - Implausible Correlation
      Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

      4087 - Engine Speed Sensor (G28)
      P0322 00 [032] - No Signal
      Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 3
      Mileage: 474041 km
      Date: 2018.12.07
      Time: 18:06:15

      Engine speed: 2441.00 /min
      Normed load value: 21.2 %
      Vehicle speed: 87 km/h
      Coolant temperature: 84 °C
      Intake air temperature: 16 °C
      Ambient air pressure: 980 mbar
      Voltage terminal 30: 13.600 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Crankshaft speed (RPM): 1556.5 /min
      Vehicle speed: 92.45 km/h
      Accelerator position: 0.00 %
      Vehicle voltage terminal 30: 14240 mV
      Synchronous angle: 0.00 °
      Camshaft speed (RPM): 778.3 /min
      Engine start: start synchronization: EPM_MODE_BACKUP_CRS
      Engine start: start synchronization-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 60


      Täsmää siihen, että limppiin mennessä tuntui muutama terävä nykäys eli ehkä G185 toimii-ei toimi ja sitten ei toimi. Pari kertaa sammutin ja käynnistin auton uudestaan mutta aina meni heti limppiin ja sama ESP Fault loisti taulussa.

      Onko tuo pedaalin anturiboksi 6PV 009 505-701 vaihdettavissa ilman erikoisosaamista? Pieni meisseli pysyy kädessä (kokemusta on, tietenkin) ihan mainiosti.

      Vai meneekö koko pedaali 8K1721523A vaihtoon?

      Comment

      Working...
      X