Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käytetyn zf6hp19 ecun paritus...onnistuuko? Ja millä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käytetyn zf6hp19 ecun paritus...onnistuuko? Ja millä?

    Hajosi vaihteiston ohjainlaite joka on kiinni venttiilipöydässä. Uutta pelkkää ecua ei saanut vaan olisi pitänyt ostaa koko mekatroniikka. Löytyi käytetty ehjä samanlainen josta hyödynnettiin pelkkä ecu ja nyt täytys saada koodattua se. Eli tällä käytetyllä alkoi muuten pelaamaan (ei kuitenkaan kytke vaihteita) ja nyt pääsee lukemaan kooditkin ja auto tunnistaa sen mutta siellä on lukitus päällä... onnistuuko tämä muuten kuin merkkiliikkeessä?
    A6 vm. 2008, 3.0tdiq, ZF6hp19 (kqx)

  • #2
    VCDS:llä pitäis mun käsityksen mukaan onnistua.
    vanhan ecun koodauksen syöttämällä uuteen ja adaptoimaan laatikon uudestaan autoon.
    jos autosta joskus ajettu vanhan laatikon ecun kanssa VCDS:llä autoscanni ja tallennettu niin siitä näkee koodauksen jonka kopioimalla uuteen pitäis rokata???
    vai oonko hakoteillä? viisaammat? ei oo paljoo tullu automaattien kanssa pelattua.

    edit: korjataas ja täsmennetään sen verran että tässä yhteydessä eculla tarkotan nimenomaan laatikon ohjausyksikköö.
    Viimeksi muokannut johny1332; 5.9.2018, 12:32.

    Comment


    • #3
      Entäs kun vanha ecu hajos siten, ettei enää päästänyt edes testerillä sisälle ja autokaan ei tunnistanut koko ohjainlaitetta, eikä syttynyt enää edes mittaristoon vaihteistokaaviota... Tuleeko siinä vaiheessa merkkiliikekeikka!?
      Tästä autosta ei löydy itsellä vanhojakaan tietoja tallennettuna koska ei ole oma.

      Comment


      • #4
        Menikö vaihdekepiltä tulevan vivun tappi varmasti oikein paikoilleen ECU:n magneettikytkimen luistissa olevaan hahloon?

        VAS5054A lukijalla ja VAS-PC ohjelmalla onnistui oman auton laatikon softapäivitys ja adaptoinnit ongelmitta. Jos softa on jotenkin lukituksessa (ajonesto??) niin siihen en osaa ottaa kantaa sen kummemmin.

        Comment


        • #5
          Component protection -> marmorille ja kättä taskuun

          Comment


          • #6
            Niinhän tuo tosiaan näyttäisi. Parituksen poisto vaatii yhteyden audin GEKO-palveluun. Uusiksi parittaminen tapahtuu sitten pelkällä softan flashilla, jos oikein ymmärsin.

            Comment


            • #7
              Taisi muuten olla niin, jotta kyseessä on kaksiosainen operaatio;
              1) pitää vapauttaa b-osa edellisestä alustasta, joten tarvitsee sen auton alustanumeron
              2) "Blanko" osa naitetaan uuteen autoon.
              Ostettaessa marmorilta varaosia, jää tuo 1-kohta pois

              Comment


              • #8
                Kiitoksia! Tämä selvensi asian! Täytyy Koittaa saada latviasta sen edellisen auton valmistenumero vielä..

                Comment

                Working...
                X