Oireena siis, että kuskin paikalle saa vielä jotenkin kylmähköä ilmaa LO-asennossa ja samalla kartturin puolelle tulee kuumaa ilmaa.
Katsoin VCDS:llä vikakoodit läpi, ja mitään tuohon viittaavaa ei ollut. Yksi läppäanturi oli viallinen ja se on nyt kunnossa. Ajoin myös output-testin ja sen mukaan kaikkia anturit liikkuivat ok. ja tämän jälkeen ei vikakoodeja löytynyt. Järjestelmä on täytetty kaksi kuukautta sitten ja nyt oli myös vikakoodina "00445 - Loss of Refrigerant". Mitä tuo "001 - Upper Limit Exceeded" tarkoittaa?
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Control Module Part Number: 4L0 910 043 HW: 4L0 820 043 F
Component and/or Version: KLIMABETAETIGUNGH05 0040
Software Coding: 0133142
Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
VCID: 619CAC0B1D48D77F1E9-8034
2 Faults Found:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 28
Reset counter: 237
Mileage: 180672 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.12
Time: 20:30:44
Freeze Frame:
Voltage: 11.90 V
Temperature: 32.0°C
(no units): 63.0
(no units): 136.0
Temperature: 29.0°C
00445 - Loss of Refrigerant
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 237
Mileage: 180794 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.20
Time: 17:07:02
Freeze Frame:
Temperature: 101.0°C
RPM: 760 /min
Absolute Pres.: 10.2 bar
Load: 0.0 %
Temperature: 25.0°C
Temperature: 27.0°C
Load: 0.0 %
Temperature: 93.0°C
A4 löytyi hyvä korjausohje jos toinen puoli puhaltaa kuumempaa ilmaa kuin toinen: https://www.youtube.com/watch?v=zR6XlpGoYbE, mutta löytyykö kyseistä venttiiliä Q7:sta (2007)?
Mielenkiintoista on takamatkustajille saa (omalla säädöllä/ puhaltimella) huomattavasti kylmempää ilmaan kuin kuskin paikalle. Osaako joku sanoa mistä tämä ero etu- ja takajärjestelmän välillä johtuu?
Jos joku osaa neuvoa, niin voisin seuraavaksi mitata VCDS:llä lämpötila-arvot.
Katsoin VCDS:llä vikakoodit läpi, ja mitään tuohon viittaavaa ei ollut. Yksi läppäanturi oli viallinen ja se on nyt kunnossa. Ajoin myös output-testin ja sen mukaan kaikkia anturit liikkuivat ok. ja tämän jälkeen ei vikakoodeja löytynyt. Järjestelmä on täytetty kaksi kuukautta sitten ja nyt oli myös vikakoodina "00445 - Loss of Refrigerant". Mitä tuo "001 - Upper Limit Exceeded" tarkoittaa?
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Control Module Part Number: 4L0 910 043 HW: 4L0 820 043 F
Component and/or Version: KLIMABETAETIGUNGH05 0040
Software Coding: 0133142
Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
VCID: 619CAC0B1D48D77F1E9-8034
2 Faults Found:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 28
Reset counter: 237
Mileage: 180672 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.12
Time: 20:30:44
Freeze Frame:
Voltage: 11.90 V
Temperature: 32.0°C
(no units): 63.0
(no units): 136.0
Temperature: 29.0°C
00445 - Loss of Refrigerant
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 237
Mileage: 180794 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.20
Time: 17:07:02
Freeze Frame:
Temperature: 101.0°C
RPM: 760 /min
Absolute Pres.: 10.2 bar
Load: 0.0 %
Temperature: 25.0°C
Temperature: 27.0°C
Load: 0.0 %
Temperature: 93.0°C
A4 löytyi hyvä korjausohje jos toinen puoli puhaltaa kuumempaa ilmaa kuin toinen: https://www.youtube.com/watch?v=zR6XlpGoYbE, mutta löytyykö kyseistä venttiiliä Q7:sta (2007)?
Mielenkiintoista on takamatkustajille saa (omalla säädöllä/ puhaltimella) huomattavasti kylmempää ilmaan kuin kuskin paikalle. Osaako joku sanoa mistä tämä ero etu- ja takajärjestelmän välillä johtuu?
Jos joku osaa neuvoa, niin voisin seuraavaksi mitata VCDS:llä lämpötila-arvot.
Comment