Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 puhaltaa kuumaa ilmaa kartanlukijan paikalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Q7 puhaltaa kuumaa ilmaa kartanlukijan paikalle

    Oireena siis, että kuskin paikalle saa vielä jotenkin kylmähköä ilmaa LO-asennossa ja samalla kartturin puolelle tulee kuumaa ilmaa.

    Katsoin VCDS:llä vikakoodit läpi, ja mitään tuohon viittaavaa ei ollut. Yksi läppäanturi oli viallinen ja se on nyt kunnossa. Ajoin myös output-testin ja sen mukaan kaikkia anturit liikkuivat ok. ja tämän jälkeen ei vikakoodeja löytynyt. Järjestelmä on täytetty kaksi kuukautta sitten ja nyt oli myös vikakoodina "00445 - Loss of Refrigerant". Mitä tuo "001 - Upper Limit Exceeded" tarkoittaa?


    Address 08: Auto HVAC Labels: None
    Control Module Part Number: 4L0 910 043 HW: 4L0 820 043 F
    Component and/or Version: KLIMABETAETIGUNGH05 0040
    Software Coding: 0133142
    Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
    VCID: 619CAC0B1D48D77F1E9-8034
    2 Faults Found:

    00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
    003 - Mechanical Failure
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100011
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 28
    Reset counter: 237
    Mileage: 180672 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.07.12
    Time: 20:30:44

    Freeze Frame:
    Voltage: 11.90 V
    Temperature: 32.0°C
    (no units): 63.0
    (no units): 136.0
    Temperature: 29.0°C

    00445 - Loss of Refrigerant
    001 - Upper Limit Exceeded
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100001
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 237
    Mileage: 180794 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.07.20
    Time: 17:07:02

    Freeze Frame:
    Temperature: 101.0°C
    RPM: 760 /min
    Absolute Pres.: 10.2 bar
    Load: 0.0 %
    Temperature: 25.0°C
    Temperature: 27.0°C
    Load: 0.0 %
    Temperature: 93.0°C

    A4 löytyi hyvä korjausohje jos toinen puoli puhaltaa kuumempaa ilmaa kuin toinen: https://www.youtube.com/watch?v=zR6XlpGoYbE, mutta löytyykö kyseistä venttiiliä Q7:sta (2007)?

    Mielenkiintoista on takamatkustajille saa (omalla säädöllä/ puhaltimella) huomattavasti kylmempää ilmaan kuin kuskin paikalle. Osaako joku sanoa mistä tämä ero etu- ja takajärjestelmän välillä johtuu?

    Jos joku osaa neuvoa, niin voisin seuraavaksi mitata VCDS:llä lämpötila-arvot.

  • #2
    Auttaako ongelmaan, jos kääntelet lämpötilanuppia LO-MAX edestakaisin? Linkin takana samaa vaivaa puitu 4F-korissa, jos siis Q7 tuollainen vesiventtiili löytyy. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=86919

    Comment


    • #3
      Kokeilin lämpötilan säätöä HI-LO-HI, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Tuota samaa vesiventtiiliä ilen yrittänyt etsiä tuloksetta. Pystyykö joku tarkistamaan ELSA:sta löytyykö Q7:sta vastaavaa venttiiliä ja jos niin mistä?

      Comment


        #4
        Kyllä löytyy;
        Kuskinpuolen lokasuojassa, sielä jossa olisi orkkiswebasto jos sellainen olisi. Ja toinen keskellä autoa lähellä rintapeltiä. Lokarissa oleva venttiili oli jumissa.
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=162597

        Comment


          #5
          Kylmäaine loppu.

          Comment


          • #6
            Näin varmaan on niin kuin tuo vikakoodi kertoo. Uskoisin, että vika on jossain muualla kun taakse saa kylmää ilmaa, mutta kuskin paikalla on enää vähän kylmää ja apukuskin paikalla ilma on jo tosi kuumaa.

            Tietääkö joku noille venttiileille jotain tunnistetta (Nxxx)? Tietääkö joku tarkemmin missä auton keskellä oleva vesiventtiili sijaitsee? Ylä kautta ei oikein näy tuollaista.

            Comment


              #7
              Keskellä = sisätilan kennolle menevissä putkissa tuli-/rintapellin edessä (luultavasti tässäkin tuulilasin edessä olevan muovin alla piilossa ennenkuin ottaa muovin pois).
              https://www.audiworld.com/forums/a6-...crazy-2893162/

              Tuon linkin takaa kattavat ohjeet venttiilin purkuun kuvien kera.

              Tästä kuukkelihaku
              Viimeksi muokannut vV8m5; 27.7.2018, 13:57.

              Comment


                #8
                Samanlainen venttiili kuin puimurissa. Mullakin työnti toiselta puolelta viileähköä ja toiselta puolelta lämmintä ku aine oli lopussa. Ainakin bemarissa on kaksi kennoa, ymmärrän asian niin että jos aine vähissä, riittää siitä toiselle kennolle vielä lämmönsiirtäjäksi, mutta toinen kenno vaan lämpenee. Tämän näki myös läppärillä tiiraillessa. Takaa en älynnyt kokeilla miten puhaltaa.

                Takamatkustajille tässäkään tapauksessa tuskin on omaa kennoa.

                Tuleeko takaa oikeasti jääkaappi kylmää?

                Comment


                • #9
                  Laitetaan tähän vielä tiedoksi jos joku muu etsii vastausta tähän, että syynä oli kylmäaineen vähyys. Järjestelmän täytön jälkeen alkoi järjestelmä toimia kuten pitää.

                  Comment

                  Working...
                  X