Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Moottori ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Moottori ei käy kunnolla

    Audi A4 b6 2004 Kyseinen auto kävi moottorin pesussa huollon yhteydessä. Tämän jälkeen noin 7 päivän päästä kone ei enään käy kunnolla. Kierrokset seilaa 0.7-2 välillä ja auto tärisee. Vetoa on ihan nrmaalisti eli tehot on tallella.

    Puolat on vaihdettu mutta ei ollut mitään apua. Vikakoodit luetutin ja herjasi näitä puolia vaikka ei auttanut mitään. Moottori valo palaa. Huohotin letkut olen tarkastanut. Vuotoja ei ollut. Onko jollain jotain vinkkejä mistä etsiä seuraavaksi vikaa?

  • #2
    Siis mitkä vikakakoodit tarkalleen, eli herjaako puolien katkosta vai sylinterin misfireja?

    Comment


    • #3
      Tässä on tuo vikakoodi raportti.

      Unohdin mainita että tämän vikakoodi raportin jälkeen käytin huollossa missä siihen vaihdettiin vielä kampikammion tuuletusletku ja huohotinventtiili. Toimi hetken ja moottorivalo syttyi ja vika alkoi jälleen.

      P0300 **Havaittu satunnaisia sytytyshäiriöitä
      *P0301 **Sylinteri 1 Sytytyskatkos havaittu
      *P0302 **Sylinteri 2 Sytytyskatkos havaittu
      *P0171 **Järjestelmä liian laihalla (Lohko 1)
      *P0304 **Sylinteri 4 Sytytyskatkos havaittu

      Järjestelmä: Moottori, BEX MT/AT Motronic
      P0507 **Joutokäynnin ohjausjärjestelmän pyörintänopeus odotettua korkeampi
      P0171 **Järjestelmä liian laihalla (Lohko 1)
      P1297 **Paineenpudotus turboahtimen ja kaasuläpän välillä
      P0300 **Satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu
      P0304 **Sylinteri 4 Sytytyskatkos havaittu
      P0302 **Sylinteri 2 Sytytyskatkos havaittu
      P0301 **Sylinteri 1 Sytytyskatkos havaittu
      Viimeksi muokannut okkim; 25.2.2018, 16:33. Perustelu: Ylimääräiset vikakoodit poistettu (identtisiä)

      Comment


      • #4
        Imuvuoto ,imusarjan alta PCV rikki tai MAF rikki. Toimiiko miten MAF piuha irroitettuNA?

        Comment


        • #5
          Kiitos vinkistä. Pitää käydä kokeilemassa. Katsotaan..

          Comment


            #6
            Tarkista tuo takaiskuventtiili. Imusarjan alta löytyy, eikä vaadi imusarjan irroitusta. Yleensä hajoaa siten, että venttiilin sisällä oleva läppä irtoaa.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Joo pitää katsoa tuokin, kiitti.

              Comment


              • #8
                Maf piuha oli tänään irti. Kone kävi ihan samalla lailla kun piuhan ollessa kiinni ”epätasaisesti”.
                Tuota takaiskua en vielä paikallistanut joten se jäi vielä tarkistamatta.
                Kertooko tuo mitään että johdon irti ottaminen ei vaikuttanut mitään?

                Comment


                • #9
                  Kato se takaiskuventtiili. On hankalassa paikassa, mutta oireet täsmää sen hajoamseen.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 7.3.2018, 20:54. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos paljon vinkeistä. Vika todellakin oli tuossa takaiskuventtiilissä. Läppä ei sulkeutunut kunnolla. Nyt on uusi paikoillaan ja hyvin kone hyrrää.

                    Comment

                    Working...
                    X