Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI ahtimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5 TDI ahtimet

    Onko kaikissa 2.5 tdi koneissa samankokoinen ahdin. Ovatko vaihtokelpoisia keskenään. Syy kysymykseen on seuraava: -99 aanelosesta on turbo väljä. Vuotaa öljyä. En viitsisi ko. autoon paljoa panostaa. Aion kuitenkin hankkia seuraavan sukupolven 2.5 koneisen. Vaikka 3.0:aa tekisi mieli...
    No enivei. Voisin hankkia kunnostetun turbon jos se sitten sopisi seuraavaankin autoon. PS. Pistäkää tähän threadiin muutakin tietoa ko. ahtimesta. tai jos on tiedossa puhallinta edullisesti.

  • #2
    Kunhan V6:sta puhutaan, niin on "samanlainen", GT2052V.
    Jotain pientä kehitystä on tapahtunut vuosien varrella, mutta sopivat paikalleen.

    Mulla vapautuu ehjä 288 tkm ajettu vakioahdin AKN-koneesta, kunhan ehdin vaihtaa hybridin tilalle.

    yv:llä tavoitat, jos kiinnostaa

    Comment


      #3
      Itellä olisi ahdin joka tuli 2000 mallin a6 2.5tdi vara-osa-auton mukana. Mutta siinä on vnt- säätötanko ihan eri pituudessa. En tiedä uskallanko alkaa säätään sitä. Tietysti voisin yrittää laittaa sen samaan mittaan kuin vanhassa. Kuulopuheiden mukaan pienikin ero voi vaikuttaa paljon.
      Viimeksi muokannut kalsjo; 12.11.2017, 18:46.

      Comment


        #4
        Jos molemmat ahtimet ovat avaamattomia, niin kokeilisin ensin a6 ahdinta sellaisenaan ja tarvittaessa vaihtaisin kalvorasian siitä rikkinäisestä ahtimesta tuohon ehjään.

        Logittaisin VCDS:llä ahtopaineita ja N75 prosentteja (group 11) ja tekisin tarvittaessa hienosäädön. Hakisin sen pisteen, kun tulee yliahdosta vikakoodi ja siitä kierros takaisin :) Jos jatkossa menee limp-modeen niin kierros lisää. Pitkä ylämäki ja autoon täysi kuorma silloin kun haen raja-arvoa (ja suvikumit).
        Viimeksi muokannut pta; 26.4.2018, 19:17. Perustelu: Korjattu oikea grouppi

        Comment


          #5
          Kasvaako ahtopaine säätötankoa lyhentämällä vai pidentämällä. Ehkä tyhmä kysymys, mutta onneksi täällä ne ovat sallittuja :-) Vaikka kyllähän VCDS sen sitten näyttää.

          Comment


            #6
            Sen näet itse kokeilemalla. Tyhjäkäynnillä sola on pienimmillään eli ahtopaine suurimmillaan. Jos otat tällöin kalvorasiaan menevän letkun irti, niin näet mihin suuntaan tanko liikkuu solan auetessa. Tämä liikesuunta siis pienentää ahtopainetta.

            AKE-koneessa tangon lyhentäminen kasvattaa painetta. Tanko nousee alipaineella ylöspäin kalvorasiaa kohti.

            Comment

            Working...
            X