Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.4 nykiminen pienillä kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 2.4 nykiminen pienillä kierroksilla.

    Elikkä kyseessä olisi 1999 vuoden audi ja ongelma on seuraavanlainen. Auto käy huonosti tyhjäkäyntiä. Pienillä kierroksilla nykii ja tehot kateissa vähän kuin kävisi vajaalla. Vika saattaa tulla sekä kylmänä ja kuumana ja korjaantua hetken päästä itsekseen. Vikakoodeja ei ole vielä tullu luettua. Tulpat ja johdot on vaihdettu. Olisi kiva tietää onko jollain ollut vastaavia ongelmia ja jos on niin mikä on niihin auttanut. Haulla koitin etsiä mutta en sieltä oikein vastaavaa ongelmaa löytänyt. Sitten vielä missäköhän audissa sijaitsee töpsöli mistä koodit saa luettua?

    #2
    OBD pistoke on kuskin jalkatilassa vasemmalla siinä karttakotelon alapuolella. Onhan tuossa nyt noita mahdollisia vikavaihtoehtoja. Jos ihan selvästi putoaa aina kaksi mukia kerralla pois pelistä niin puolapaketti siinä koneen etupäässä on melko varma vikakohde.

    Comment


    • #3
      Vaikea sanoa monellako käy kun alkaa nykiä ja käydä huonosti. Semmonen kysymys tuli vielä mieleen että kuuluuko flektin lähteä pyörimään noin minuutin ajaksi silloin kun auton käynnistää kylmänä?

      Comment


        #4
        Ei kuulu. Olisko lisäilmapumppu joka hurisee.

        Comment


          #5
          Tarkasta alipaineletkut jotka kulkevat koneen päällä.

          Comment


          • #6
            Tänään katsoin niin ei ollut flekti joka pyörii vaan joku muu, mutta aika kovan äänen se pitää. Voiko noi alipaineletkut aiheuttaa noin isoja ongelmia? Puolaan en kyllä usko kun auto toimii kuitenkin pääsääntöisesti ihan normaalisti. Kun puola yleensä toimii tai ei. Onko kukaan kokeillut tommosella bluethoot lukijalla lukea vikakoodeja?

            Comment


              #7
              Lisäilmapumppu kuulostaa ekan 90 sekuntia ihan pölynimurilta. Bluetooth lukijalla voi saada jotain mutta kaiken parempi on lukea ihan vag-com/VCDS piuhalla.

              Comment


              • #8
                Ei kait tuon ikäisessä ole lisäilmapumppua. Eikös se ole -01 eteenpäin päästöjen takia.

                Comment


                • #9
                  Onse kaikissa C5:sissa, tai ainakin jo -98.

                  Comment


                  • #10
                    No joku siellä pyörii sen noin 90 sekunttia. Mitäs muita ongelmia huohottimen jäätyminen aiheuttaa kuin savutus ja öljyjen pihalle tulemisen pahimmassa tapauksessa?

                    Comment


                      #11
                      Eikö noi vielä riitä :)

                      Kuten Sleepy2 tuossa edellä totesi, alipaineletkut kannattaa käydä läpi. Vuoto niissä tekee helposti juuri kuvaillut oireet.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja pykiz
                        Onse kaikissa C5:sissa, tai ainakin jo -98.
                        Moottorityypistä riippuu, onko lisäilmapumppu vai ei. Kaikissa 2.4/2.8 koneissa ei ole vielä vuoden 2000 mallissakaan, esimerkkinä APR (2.8).

                        Comment


                        • #13
                          Lambda 1 herjas vikakoodissa. Kumpi puoli tosta koneesta on sylinteriryhmä 1?

                          Comment


                            #14
                            Apukuskin puoli.

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on lambda vaihdettu ja alipaine letkut käyty läpi mutta ongelmat jatkuu. Eli kun tyhjäkäynnillä survasee kaasun pohjaan niin auto pätkii pienen hetken ennenkuin ottaa kirroksia. Sama homma jos isolla vaihteella koittaa kiihdyttää. Auto toimi taas 700km ilman ongelmia. Ihmetyttää kun vika tulee niin harvoin.

                              Comment


                              • #16
                                Huohotinputket on varmaankin tarkastettu myös? Murtuma tai löysä liitos voi olla syypää.

                                Comment


                                  #17
                                  Onko ilmamäärämittarin iästä mitään tietoja? Joko tästä oli vikakoodit luettu?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huohottimet on putsattu ja yksi pätkä tuli uusittua. Sitä mokkulaa mihin huohotin letkut menee niin en keksinyt miten se avataan niin en saanut sitä putsattua.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Samanlainen vika oli emännän autossa (2.4 ARJ) viime kesänä, korjaantui vaihtamalla puolapaketti ja tulpat. Sen tarkemmin en tutustunut kummassa vika sitten olikaan. Tilasin saksasta ngk:n puolapaketin, hintaa reilu satanen kotiin tuotuna.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ihmetyttää vaan miten se puola voi toimia välillä ja välillä ei. Täytyy vikakoodit lukee uudestaan vielä tällä viikolla ja kattoo onko seinne ilmaantunu mitään uutta kun tuli nollattua ne kaikki vanhat pois sieltä.
                                        Mikäköhän moottorityyppi tossa tarkalleen on kun siinä ohjelmassa oli monta vaihtoehtoa mistä valita?

                                        Comment


                                          #21
                                          Takakontista löytynee varustetarra mistä näkee moottorikoodin jos huoltokirjaa ei ole.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ja rekisterinumerolla tâstâ.

                                            Comment


                                            • #23
                                              ARJ anto tyypiksi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Puolan vaihdolla tuntu korjaantuvan vika. Tosin ajoittain vieläkin tyhjäkäynnillä välillä pudottaa sen verran kierroksia että huomaa kun auto vähän heilahtaa. Vanha puola oli kyllä ihan uuden näkönen että mikäköhän lie senkin rikkonut. Täytyy nyt toivoa että pelaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eli V6 katkoo sytytystä.

                                                  2.4 BDW

                                                  Sytytys katkosta tulee sylinteriin 1, vain ja ainoastaan tyhjäkäynnillä. Ei muita vikakoodeja. Puola, tulppa, suutin vaihdettu toisesta sylinteristä. Vika ei siirry. Pienikin hipaisu kaasuun että kierrokset nousee niin misfiret loppuu. Tuossa moottoritielllä vetelin reippaita kiihdytyksiä ja kun pysähdyin misfiret katosi hetkeksi ja kierrokset olivat tyhjäkäynnillä 790, kun normaalisti 750. Muutaman minuutin paikallani kun odottelin niin kierrokset laski 50rpm ja katko ykkös sylinterissä alkoi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    BDV-moottorin tyhjäkäynti kuutamolla

                                                    2.4 litrasen V6 myllyn tyhjäkäynti sekasin. tsekkailin alipainelinjoja ja kaasuläpän yläpuolella sellainen muovinen pyöreä ja litteä (lentävän lautasen) näköinen juttu, joka ns. vuotaa läpi päästään. onko kyseessä joku huohotin vai mikä? spreiasin tarttipilottia kys. mokkulan suuntaan ja kierrokset hörähti välittömästi. oma arvio että joku kalvo hajalla tms. neuvokaa viisaammat:D

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Juu taitaa olla pcv-venttiili ja kalvo rikki sisältä. Voi aiheuttaa oireita kyllä maan ja taivaan väliltä, eli ei muuta kuin vaihtoon.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        kiitos. Laitoin mokkulan tiluuseen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vika korjattu. Tuo PCV-venttiili oli tuusan hajalla. Kyllä käy nyt todella nätisti.
                                                          Lisäkyssäri: Mitä kautta ootte vaihtanut koneen ja tulipellin välissä olevan jäähynesteen lämpöanturin. se vihreärunkoinen? yläkautta on stanan ahdas...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Audi A6 2.4 vm. 1998.
                                                            Missä kamppikammion huohotusventtiili sijaitsee fyysisesti, onko se venttiilikopan alla vai koneen vapaassa päässä ja onko vaihtotyö hankala.
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 6.8.2021, 09:36. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X