Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI A6 4F -09 Damperi rikki.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI A6 4F -09 Damperi rikki.

    Potilas vm-09 ajettu 180tkm.
    Damperin eli kampuran hihnapyörän vulkanointikumi rikki. Onkohan kuinka yleinen vika?
    Mitä kannattaa vaihtaa/katsoa kun keula huolto-asennossa?

    #2
    On kuluva osa, eli uutta tilalle uuden hihnan kera vain. Samalla voi tarkistaa/vaihtaa korkeapainepumpun hihna/kiristin, jos ei ole tietoa koska viimeksi vaihdettu. Vesipumppukin taitaa olla siinä sopivasti esillä, joten perushuoltoa siinä pystyy samalla tekemään kyllä kun keula avoinna.

    Comment


    • #3
      Kiitos, hyviä vinkkejä. Saiko jäähdytysnesteen termostaatinkin vaihdettua samalla?

      Comment


        #4
        Termostaatti on siinä samalla esillä kyllä, joten kannattaa vaihtaa taas jos ei ole dokumenttia vaihdosta tiedossa. Tulee termostaattikotelon kera, kun alkuperäisenä ottaa.

        Comment


        • #5
          hihnapyörä

          Meni pahus a4, b7 3.0 tdi.stä kampuran päästä hihnapyörä rikki ja ilmeisesti pitää koko keula laittaa muttereiksi että saan sen vaihdettua. Onko vinkkejä miten pääsee vähimmällä purkamisella? Osan saa varmaan tarvikkeena alle 150?

          Comment


          • #6
            Mulla aikoinaan meni dampperi omasta B7 2,7 TDI:stä. Maksoi yhden toimintayksikön (1k€). Osa oli alkuperäinen kylläkin.
            Keula piti purkaa auki että sai sen vaihdettua.

            Comment

            Working...
            X