Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S8 D2 AQH pakoäänien vaimentaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S8 D2 AQH pakoäänien vaimentaminen

    Otsikonmukaisessa menopelissä on tällä hetkellä suoraa torvea ja takapuskurissa pienet vaimentimet. Äänet ovat kerrassaan tyrmäävät ulkona ja kuullostavat loistavalle. Ongelma on kuitenkin kuulovaivaisella se kierrosalue 1600-2000 rpm kiihdyttäessä. Sisälle tuleva ääni on yksinkertaisesti liian kova.

    Mietin tässä tykönäni, että olisiko paras optio laittaa esim:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/14840...-60mm-o12x40cm

    tai

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/14840...n-60mm-o9x25cm

    kumpaankin putkeen? Luulen, että voisivat mahtuakin. Mietin lähinnä sitä, että kuinka paljon noiden erikokoisten vaimentimien teho vaihtelee.


    Putkisto on oheisen kuvan kaltainen:

    Viimeksi muokannut seepra; 8.5.2017, 21:56.

  • #2
    Sen verran updatea, että tuo auto kuullosti erittäin hienolta aiemmin, kun siinä välissä oli vaimennin mallia 4D0 253 411 A. Tuo näyttää olevan tyypiltään "suoraan läpi ja villaa reunoilla." En tunne hirveästi näitä pakoputkiasioita, mutta ovatko nuo monikammioiset vaimentimet jotenkin hirvittävän paljon tehokkaampia kuin nuo suoraan läpi -tyyppiset?

    Comment


      #3
      Jos se ääni on tietyllä kierrosalueella ja vaimenee kovemmilla kierroksilla niin et kuuntele moottorinääntä vaan korin resonaatiota. Siihen auttavat resonaattorit, putkien tuonti pidemmälle taakse puskurista ulos, takaluukun ja lattian eristäminen massavaimennuksella (esim. Dynamat) jolloin resonaatiotaajuus muuttuu jne.

      Comment


      • #4
        Mitä nuo resonaattorit on? Mietin tässä lähinnä ratkaisua, jossa ei tarvisi purkaa koko autoa. Tuo edellinen putkisto oli sinänsä samanmittainen mutta muistaakseni hieman pienempi läpimitaltaan.

        Edit:

        Onko tuollaisella pöntöllä mitään tehoa keskipöntöksi?

        http://m.ebay.com/itm/141794436349
        Viimeksi muokannut seepra; 15.5.2017, 09:48.

        Comment


        • #5
          Ilmeisesti korviin kantautuva äänimaailma on yhdistelmä moottoria, auton äänieristystä ja pakoputkistoa.

          Mulla on juuri päinvastainen ongelma. Ainoa verrokkiauto, jolla olen ajanut, on profiilin A6 C5 2.4L V6:lla. Sillä tyhjäkäynnilläkin moottori kuuluu paljon selvemmin, ja kun nilkkaa oikaisee, niin äänimaailma on kohdallaan (mitä nyt tuollaisesta moottorista voi saada irti).

          S8 ja 4.2L V8 on taas jotenkin tosi aneeminen esitys vakioputkistolla. Tyhjäkäynnillä ei juuri mitään kuulu, ja kaasua painaessa jotain ujoa kierrosten nousua korkeintaan erottuu hyttiin. Oletan, että änieristystä ei kannattane purkaa, ja moottoria ei vaihtaa, joten putkiston muokkaus lienee järkevin vaihtoehto. https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../2/253-253090/

          Centre silencer and rear silencer are one unit as original equipment. For repair purposes the centre and rear silencers are supplied separately, with a double clamp for connecting the silencers
          Tehtaalta tullessa vaimentimet ovat yhtä palaa, mutta ne on tarkoitettu vaihdettavaksi tarvittaessa yksi osa kerrallaan. Tarvikeosat eivät näytä kovin hyvälaatuisilta, esim. https://www.fox-sportauspuff.de/stor...1_6_45_46_2103 :n pakoputkenpäät ovat halvan näköiset orggis putkenpäihin verrattuna.

          Pakosarjalle ja katit saavat olla. Miten keskiäänenvaimmenin vaikuttaa äänimaailmaan? Entä takavaimennin? Helpointa olisi toki olla koskematta putkistoon, ennen kuin se ruostuu puhki (eli ei ikinä), mutta mutta... jos vaihtaisi koko pätkän kattien jälkeen, niin saisi orggis putket myöhemmin jumpattua takaisin paikalleen.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Haeppa jostain *köh* purkuautosta *köh* harrasteputki jota saa pilkkoa ja rakentaa just sellaiseksi kuin haluaa ja jää se ehjä orkkis sitten varalle kun tulee tarve vakioida.

            Comment


              #7
              Säästäisin ehdottomasti alkuperäisen ulostulon, se on yksi S8 harvoista tunnusmerkeistä, ei löydy muista malleista.

              Comment


              • #8
                Tarkoitatko takavaimentimen jälkeisiä kiillotettuja pakoputkenpäitä vai mitä? Hinkkasin niitä käsin yksi päivä tossa puhtaammiksi, ja ihmettelin, että nää on kyllä kalliin näköiset. Ottaisin siis kattien jälkeen koko pötkön pois ja varastoon. Sitten viikon kuluttua FOX auspuff myyntiin palstalle, kun toteaa että ajomelu olikin liian paha...

                Comment


                  #9
                  Joo, nimenomaan se putkenpää. Olikohan se jopa alumiinia. Ota talteen jos ei muuta!

                  Comment


                  • #10
                    Ruostumatonta terästä se on, veikkaisin. Tai toivon, sillä metallinkiillotusaineella hinkkasin sen puhtaammaksi. En usko, että alumiini pysyisi putken päässä hyvänä noin pitkään, etenkään omassa yksilössäni. Voi olla, että tässä ei putkihommiin vielä ehdi, kun perustekniikassa on näemmä edelleen sanottavaa :)

                    Comment

                    Working...
                    X