Miten parhaiten pääsisi ennaltaehkäisemään/pysäyttämään mahdollisen koteloiden (lähinnä helmat) ruostumisen A4 B6 avantissa? Aineena mielellään Dinitrol ML joka on öljypohjaista ja pysäyttää mahdollisen ruosteen alun. Mielellään ilman porausta. Ei taida ruostesuojaus jälkikäteen olla kovin yleistä näissä, mutta en usko olevan pahitteeksi ollenkaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 koteloiden ruostesuojaus
Collapse
X
-
Sisältä purkamalla B-pilarin muovit (ylempi irroitettava ensin) pitäisi päästä näkemään suoraan helmakoteloiden sisään. Dinitrol ML:n pitkällä suutinkärsällä onnistuu noista B-pilarin aukoista varmasti massan suihkiminen. Vaatinee muutaman päivän kuivumisen ja höyryjen haihtumisen ovet auki.
B6 alkaa jo olla sen aikakauden tuote, että alusta- ja kotelomassoista on pitkälti luovuttu ja kaikki paikat pelkän pohjamaalin varassa. Takapyöränkotelot suosittelisin tarkistamaan sieltä sisäloksujen alta.
-
Helmakoteloissa harvemmin noissa on sisäpuolella ongelmaa paljon ajettunakaan, siellä on todella paksu kotelovaha sisällä. Ennemmin purkaa ulkopuolisen muovihelman irti ja puhdistaa sekä suojaa ulkopuolen huolella. Sen muovin ja pellin väliin pääsee hiekkaa ja sontaa joka kyllä voi ruostuttaa päältä päin helmaa. Ovien alalistat myös irti ja puhdistus. Sen päälle nastojen ympärille ja listan syvennyksen reunaan kiveniskuteippi suojaamaan hankaukselta ja päälle vielä kerros kotelovahaa, niin ovikin kestää pitempään. Etu ja takakaaret voi puhdistaa kurasta ja roiskia huovan alle ensin kovettuvaa kiveniskumassa ja päälle kerros kotelosuojaa. Se etupyöränkaaren lokasuojan lipare on hankalampi suojata niin ettei huopa ja kura hankaa ruostetta alulle.
Comment
-
Senotec ruostesuojaamon sivulta:
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio....io=Audi_A4_-07
Tuossa näkyy aika hyvin alustasta ne kriittisimmät paikat
Comment
Comment