Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8L on tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8L on tehoton

    Eli tuossa tuli hommattua 1,6 AKL A3 jokunen viikko sitten ja tekniikan kanssa ongelmia.

    Yksi ongelmista on hyvinkin paljon keskusteltu tehottomuus, nykiminen ja vedot loppuu 5200rpm rajoilla täysin. Monia keskusteluita löytänyt viasta ja todella monella vika korjaantunut vaihtamalla kampiakselin asento anturi.

    Tänään sitten vaihdoin Kampi- ja Nokka-akselin asento anturit kun näin on kehotettu. Vikaan ei tullut mitään muutosta, sama tehottomuus ja nykiminen jatkuu.

    Vikakoodeja ei voi lukea koska mikään laite ei pääse Audin sielun elämään käsiksi, laite kun laite tulee vain ilmoitus ''Link Error'' jopa Vw korjaamon miehetkään eivät päässeet lukemaan vikoja.

    Onko ainut vaihtoehtoni vain vaihtaa osia ihan randomisti ja toivoa parasta?
    JOS siellä kummittelee vika asento antureista, miten saan viat nollattua ilman laitteita kun ei sinne koneeseen pääse millään käsiksi nollaamaan niitä, korjaamon ukko vain totesi että ne viat pitäisi saada kuitattua ennenkuin tietää varmaksi vaikuttiko antureitten vaihto?

    EDIT. Ainiin, ymmärtääkseni tässäkin 98 vuosimallissa pitäisi olla moottori vikavalo? Jos on niin sitten se on tästä autosta otettu pois syystä jota ei kukaan tiedä.
    Viimeksi muokannut Wissy; 7.12.2016, 21:45.

  • #2
    VCDS:llä vikakoodien luku.

    Comment


    • #3
      VAGCOM ei päässyt käsiksi koodeihin kun Vw:llä kokeilivat tuli vain yhteys erroria.

      Comment


      • #4
        Jälkiasennussoitin paikallaan?

        Comment


        • #5
          Suosittelen kokeilemaan toisella eculla.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
            Jälkiasennussoitin paikallaan?
            Siellä joku vanha Blaupunktin cd soitin paikallaan, en tiedä onko vakio.

            Comment


              #7
              Tarkista tuulilasin alla oleva esikaukalo onko siellä vettä tai roskia. Samalla tarkista moottorinohjain. Boxin saa avattua ja sisältä ei pitäisi paljastua hapettumia. Vesikaukalo on voinut joskus olla tukossa ja boxi saanut vesihoidon joka nyt alkanut oireilemaan kun ei tieto kulje.
              Syttyykö mittaristoon keltainen moottorin vikavalo kun kytket avaimesta virrat 2 - asentoo. Kuuluisi palaa hetken aikaa ja sammua erikseen muiden valojen kanssa.
              Nyt aivan ekana sinun täytyy selvittää tuo miksi obd pistokkeesta ei saa autoon yhteyttä. Väärin asennettu radio voi aiheuttaa kaikkea kivaa sähkövikaa kuten esimerkiksi maadoittaa väärää kautta itsensä. Sekin jos moottorin ecu on uinut voi aiheuttaa oikosulkuja jotka estävät siihen yhteyden luomisen.

              Comment


              • #8
                Täytyy tuo kaukalo tarkistaa, sen tiedän kun käytin autoa pesulassa, repsikassa kaverin kengät kastu kun lorotti vettä lattialle jostain puhaltimen luota.
                Mittaristoon ei syty moottorin vikavaloa missään vaiheessa koska joku napannut polttimen pois kokonaan mitä kurkkasin mittarin taakse.
                Radion otin irti kokonaan ja kokeilin taas tarjota omaa OBD scanneria ja yhden korjaamon Vagcomia, ei pääse edelleenkään käsiksi boxiin.

                Kysymys, kun siinä akun päällä on se pieni boksi jossa sulakkeita, huomasin että niistä normaali 30A sulakkeista se vasemman puoleinen oli sulanut epämääräiseksi löntiksi ja siinä samalla sen sulakkeen paikan ympärys siitä rasiasta oli sulanut myös. Minkä sulake tämä on?

                Comment


                • #9
                  Okei, tänään otin auki sen kaukalon ja se oli siihen muoviin asti täynnä lehtiä ynm. puoleen väliin asti multaa jo, raitisilma suodattimestakin näkyi vaan kulma vähän. Ehkä oli jo aikakin putsata.

                  Kävin boxin siinä samassa läpi ei ollu hapettumisia tai mitää, laitoin kuitenkin myrkkyä liitoksiin.

                  Auto nykii enään vain siinä vaiheessa kun se lämpiää, nykiminen loppuu kun saavuttaa sen käyntilämpönsä. Olisiko vika siis lämpö anturissa?

                  Comment


                  • #10
                    No ei siinä ainakaan jos lämmöt nousee loogisesti kylmästä kuumaksi. Ennemminkin jotain kipinävikaa. Sen mysteerisen sulaneen sulakkeen merkitys pitäis löytyä ohjekirjasta. Onko se vaihdettu ja todettu johtavan sähköä?

                    Comment


                    • #11
                      Kipinä vikaa on selvitetty vähän vaihtamalla tulpat mutta eivät vaikuttaneet, täytyy vielä johtojen vastus mitata. Voisiko sitten puola nikotella, kuitenkin alkuperäinen vielä.

                      Sehän siinä onkin kun ohjekirja ei käsittele akun päältä löytyviä sulakkeita vain auton sisältä löytyvät.

                      Vaihdoin sulakkeen ja totesin että virta liikkuu edelleen koska auto ei käynnisty jos otan sen pois.

                      Lämmötkin nousevat mielestäni ihan normaalisti siihen 90*C

                      Comment


                      • #12
                        Vaimoni autossa, Audi A3 1.6 2003 punainen vikavalo syttyy hetken kuluttua käynnistyksen jälkeen tai aina välillä ajon aikana. Vikakoodit kun luin itse (0€) kertoi että käy liian laihalla. Korjaamolla ne luettiin taas (60€) ja sama tulos. VW Laakkonen ottaisi koodien lukemisesta 80€ (what the fuck!). Motonetilla koodien luku maksoi 5€. Hyvä Motonet! Voin suositella kaikille.
                        Vika ei ole EGR:ssä kun on jo vaihdettu. Nyt korjaamolla vaihdetiin imusarjan tiivisteet ja kun pääsin n. 2km korjaamolta, niin valo taas syttyi. Voin vaihtaa MAF:in, mutta tuskin auttaa.
                        Mikä vikana? Ajoin muinoin Ladalla, joka oli paljon vähävikaisempi kuin tämä erittäin huonolaatuinen VW-konsernin tuote. Nyt itse ajalla Volvolla ja laatu on ollut taivaallisen hyvä verrattuna tähän Scooda A3.een. En usko että millään korjaamolla löytyy osaamista löytää missä on vika on tai edes mielenkiintoa. Ostin muinoin Audin kun luulin että sillä saisi laatua! Laadun esteenä taitaa olla elektroniikka ,joka toimii uutena hyvin, mutta kun auto vanhenee, ei tuo elektroniikka enää toimi kun juotokset rapautuu. Saattaisi auttaa mittariston irroittaminen ja juotosetn läpi käyminen. En oikein usko että autossa on mitään vikaa oikeasti kun korjaamotkaan ei niitä osaa havaita. Saatan jopa harkita seuraavaksi auton viemistä merkkokorjaamolle. Viimeksi kun tuota vikaa koitettiin löytää ns. "merkkikorjaamolla", joka korjaa vähän mitä vaan autoja ja samalla tehtiin huolto, niin 1) Huollon "Sercvice merkkivalo oli nollaamatta, 2) Koeajoa ei oltu tehty, koska autoa ei oltu testattu moottori lämpimänä. Valo syttyi kotimatkalla korjaamolta. Korjaamoilla on sama ongelma kuin minulla: Eivät pysty löytämään syytä valon syttymiselle.
                        Viimeksi muokannut Perhe Hairu; 26.10.2020, 10:06.

                        Comment


                          #13
                          Vikakoodit lukuun VCDS:llä ja koodit tänne, sitten, ehkä, joku antaa mielipiteensä asiasta.

                          Comment


                            #14
                            Jos valo on punainen niin en suosittele hirveästi ajamista ennen kuin vika selvitetty. Mikä symboli siinä valossa on? Ja laihalla käyminen ei punaista valoa sytytä.

                            Ja autohan on jo 17v vanha, että laadun taivastelu enää melko turhaa.

                            Comment

                            Working...
                            X