Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia biturbon kanssa (Audi A6 Allroad 2.7 BiT -01).

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmia biturbon kanssa (Audi A6 Allroad 2.7 BiT -01).

    Hei,

    Nyt alkanut monenlaista ongelmaa tulemaan Audiin,

    -Venttiitiilikopan kansi vuotaa? korjattu, ---> kiitos vinkeistä

    -Moottorivalo syttyilee silloin tällöin, Herjaa koodia P0421 Warm up catalyst efficiency below treshold bank 1? ---> Johtui luultavasti lambdalle valuneesta öljystä.

    -Ilmajousien häiriövalo syttyilee silloin tällöin, sammuu kuitenkin kun käynnistää auton, alusta toimii normaalisti muuten, paitsi hitaasti nousee ylös ja kompura käy aika tiuhaan tahtiin.----> Kompressori vaihdettu uuteen, ongelmat poistui uudella kompuralla.

    -Missä sijaitsee sisäilmapuhaltimen moottori? alkanut vinkumaan tietyillä kierroksilla. --> Vastaus saatu, kiitoksia!

    Olisko jollakin tietoutta jostain noista asioista tai mielellään kaikista mistä vikaa lähtisi ekana kattomaan tai Päijät-hämeen seudulla ketään Audi asiantuntijaa :) Marmorille vien vasta kun on pakko.
    Viimeksi muokannut Mika__; 9.11.2016, 12:49.

    #2
    Vastaan pariin kohtaan:

    Vikakoodi P0421, katso kohta special notes Allroad APB moottorilla (jos autossasi sellainen on). Sille on olemassa tehtaan TSB.

    Sisäilmapuhaltimen moottori sijaitsee hansikaslokeron takana. Hansikaslokero on muutamalla ruuvilla kiinni ja irtoaa aika helposti.

    Comment


    • #3
      Okei, kiitoksia vastauksesta! Mites tollanen ohjelmiston päivitys onnistuu? meneekö marmorihommiksi?
      Viimeksi muokannut Killeri; 21.10.2016, 10:33. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        #4
        Ohjelmistopäivitys taitaa marmorihommiksi mennä.

        Comment


          #5
          Kesällä tilkitsin omasta öljyvuotoja. Molemmin puolin vuosi venttiilikoppien tiivisteet ja nokkaketjun kiristäjien tiivisteet. Valuu juurikin pakosarjan päälle ja käryää.

          Comment


            #6
            Mukava tietää, omassa biturbossa on myös kiusallinen öljyvuoto pakosarjan päälle.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Hexa` Näytä viesti
              Kesällä tilkitsin omasta öljyvuotoja. Molemmin puolin vuosi venttiilikoppien tiivisteet ja nokkaketjun kiristäjien tiivisteet. Valuu juurikin pakosarjan päälle ja käryää.
              Ensi viikolla menossa venakopan tiivisteiden vaihtoo, mites jos vuotaa nokkaketjun kiristäjien tiivisteistä niin, joutuuko moottoria purkaa enemmän kun venttiilikoppien verran?

              Comment


                #8
                Joutuu kiristäjät puristamaan kasaan (erikoistyökalu) ja nostamaan ylös sen verran että tiivisteen saa vaihdettua.

                Comment


                  #9
                  Itse otin nokat ja kiristäjät kokonaan irti niin oli hyvä putsailla vanhat tiiivisteenjämät yms samalla vaihtui myös kätevästi nokkien ketjut ja jakopää.

                  Ilma-alustan valon palaminen ja kompuran käyminen viittaa ilmavuotoon. Kestääkö kaikki nurkat ylhäällä jos auto seisoo muutaman päivän ? Onko luettu vikakoodeja vcds ? Vuodottomassa alustassa kompura käy aika harvoin.

                  Comment


                    #10
                    Kannattaa ehdottomasti vaihtaa ne kiristimien tiivisteet samalla. Jos käryää apukuskin sarjan päällä, niin todennäköisesti juurikin kiristimen vuoto.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Hexa` Näytä viesti
                      Ilma-alustan valon palaminen ja kompuran käyminen viittaa ilmavuotoon. Kestääkö kaikki nurkat ylhäällä jos auto seisoo muutaman päivän ? Onko luettu vikakoodeja vcds ? Vuodottomassa alustassa kompura käy aika harvoin.
                      Joo vuotoa kanssa epäilin, onko mahdollista vuotoa kotikonstein etsiä? Yleismallin vikakoodin lukijalla ei ainakaan näkynyt mitään koodia
                      Viimeksi muokannut okkim; 21.10.2016, 21:06. Perustelu: Poistettu turha osa lainauksesta.

                      Comment


                      • #12
                        Auto ei ole yötä pidempään seissyt minun aikana ja pysyy nurkat ylhäällä, tosin kompura lähtee heti koneen käynnistyessä päälle ja pyörii jonkun minuutin putkeen.

                        Comment


                          #13
                          Jos vuoto on ilmajousessa niin useamman vuorokauden paikallaan seisottaminen saa kyllä vuotavan nurkan tippumaan. Kyllä siellä varmaan vuoto on jossain, ei pitäisi kompuran noin pitkään käydä.

                          Comment


                          • #14
                            Tällä viikolla koitan paikantaa mahdollisen vuodon kohtaa, saippuavedellä auto nosturillla. kukaan ite laitellut niitä jousiin myytäviä korjaus-sarjoja? vaatiiko jotain uudelleen ohjelmointia asennuksen jälkeen?
                            Itsellä ei käyttäjän manuaalia ole kyseiseen autoon ni tarviiko jotain kikkailuja tehä ennen auton nostamista nosturilla?

                            Comment


                              #15
                              Pitää lukita alusta jos meinaa nosturille tai muutenkin jos tunkkailee kulmia ylös. Tapahtuu painamalla (virrat päällä) alustan nosto ja laskupainiketta yhtäaikaa muutaman sekunnin kunnes syttyyy ilma-alustan valo mittaristoon.

                              Comment


                              • #16
                                Mitä haittaa tosta lukitsemattomuudesta on? Kerran nostin tietämättömyyttäni nosturilla ylös
                                Viimeksi muokannut okkim; 24.10.2016, 15:28. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                Comment


                                  #17
                                  Veikkaisin että nyt kun nostat kulmaa ylös, ilma-alusta yrittää säätää sitä alaspäin eli laskee painetta ja kun sitten lasket kulman alas jousessa on liian pieni paine ja jousi pohjaa. Olen ymmärtänyt että tuollaisella väärinkäytöllä jousten eliniän odote pienenee. Kannattaa muistuttaa katsastuksessa yms missä autoa nostetaan

                                  Comment


                                    #18
                                    Kun nostat tukivarresta johon pussin alapää kiinnittyy, niin lukitusta ei tarvitse. Helmasta kun nostat niin palje saattaa pullahtaa irti päätyjen tiivisteistä...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tutkin vikakoodeja tarkemmin, löyty tälläiset: 01577 - turn-off due to over-temp
                                      35-10 - - - intermittent
                                      01772 - signal from level control pressure sensor (g291)
                                      27-10 - implausible signal - intermittent
                                      Osaako joku kertoa noista?

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuolta etsiskelemään vastauksia:

                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...01274#mw-pages

                                        Comment


                                        • #21
                                          Osaisko joku auttaa miten pääsee ajotietokoneen asetuksiin? menu näppäintä ei ole keskikonsolissa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mitä asetuksia tarkoitat?

                                            Eri näytöt vaihtuvat oikean viiksen päästä ja reset-näppäin viiksen alapinnalla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siis että onko kyseisessä mallissa mitään ns.salavalikkoa mistä saisi näkyviin mm. moottorin lämmöt, kierrokset, diginä siihen näytölle.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei ole.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mielestäni ko. autossa on omat mittarit moottorin lämmölle ja kierrosluvulle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lähinnä tarkoitin tollasta fis-control tyylistä valikkoa, auto tuli juuri mittariston keskinäytönvaihdosta niin oisin tarkastanut pitääkö viisarit vielä paikkansa ja kyllä löytyy omat mittarit taulusta.https://youtu.be/mqMk4Ek56WQ

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuohan on lisälaite jonka avulla saa enemmän tietoa mittaristoon.

                                                      http://www.fis-control.de/index_en.html

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X