Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 2.0 TDI moniurahihnan ja kiristimen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 2.0 TDI moniurahihnan ja kiristimen vaihto

    Onko kokemuksia minkälainen homma on? Tarkempi moottorityyppi on CAGA.

  • #2
    Keula täytyy vetää huoltoasentoon ja laturi irrottaa, kiristintä ei muuten saa pois.

    Comment


      #3
      Ei pidä paikkansa, kiristimen saa kyllä pois ja takaisin ilman huoltoasentoa mutta kiristimen pulttia ei saa uusittua ilman julmettua purkamista. Kukin voi itse päättää onko edes tarpeellista. Näin ainakin CAHA koodilla olevissa.

      Comment


      • #4
        Siitä on jo aikaa kun olen tuon tehnyt, eli voi olla noinkin. Laturin pultitkaan eivät muistaakseni mahdu tulemaan kokonaan pois jos keula on paikoillaan. Kiristimen pulttihan tulee ns. takapuolelta, eli sen saa pois jos on ensin ottanut laturin pois edestä.

        Comment


        • #5
          ei se keulan purku iso homma ole.ja älkää ikinä laittako tarvike remmiä on liian pitkä.hakekaa marmorilta oikea.nimerkillä 2 kiristintä vaihtanut turhaan tarvike remmin takia.

          Comment


          • #6
            Samaa mieltä tarvikehihnasta. En tiedä kenen valmistama Audin OE-hihna on, mutta jo 3mm pituusero voi aiheuttaa sen, että kiristimestä loppuu vara ja sen pohjaaminen aiheuttaa ikävää nitinää, varsinkin kylmänä.

            Comment


            • #7
              Tunnettu hihnamerkki esim: contiteck tai skf toiminu varsin hyvin ja laturia ei tarvitse irrotella...

              Comment


              • #8
                Kiitokset kommenteista ja annan tässä omani tuoreeltaan jos jollekkin vaikka olisi jatkossa hyötyä.

                Puskuri huolto asentoon, eli ensin pois puskuri ja sitten puskurirunko sen verran ulos ettei juuri putoa lattialle. Se riittää. Kiristimen lukitus tapilla, esim poranterä tms. Mallia voi ottaa uudesta kiristimestä. Tässä vaiheessa kannattaa vähän tarkastella miten remmi on paikoillaan, ennen kuin ottaa sen pois. Imusarjalle menevä letku pois jotta saa tilaa enemmän mennä laturin alle. Kiintolenkillä, koska hylsy tai muu ei mahdu kiristimen pultti löysään laturin alta. Ahdas on paikka mutta onnistuu. Kiristin pois paikoiltaan ja uusi paikalleen. Kannattaa katsoa samalla esim ohjaustehostimen pumpun pyörän kunto. Jos on pohjannut ja kiiltää myös urien pohjalta niin kannattaa vaihtaa samalla. Tähän maksoi kuitenkin vain 25€. Uusi remmi paikoilleen ja paketti kasaan. Aikaa voisin kuvitella että menee keskimäärin 3h jos osat löytyy.

                Comment


                • #9
                  Oisko vähän kuvausta miten tuon CAHA koodin koneeseen saa moniurahihnan kiristimen vaihdettua?
                  ostin kiristimen, siinähän on kierre näköjään vain keskellä eli pultti pitäisi tulla takapuolelta?

                  Saako ylipäätään ilman keulan huoltoasentoa vaihdettua?

                  Comment


                    #10
                    Laturin alapuolella on apulaitekannakkeessa kolo, jossa on 13mm pultti, joka tosiaan tuohon kiristimeen tulee. Aika kenkussa paikassa, mutta onnistuu ilman keulan huoltoasentoa. Laturi aika helppo kääntää sivuun, jolloin pääsee vähän paremmin ruuvaamaan

                    Comment


                    • #11
                      "Uusi" kiristin sitten antautui jo. Onneksi meni palasiksi liikkeelle lähdössä eikä satasen vauhdissa. Keula auki ja tutkinta jatkuu että miksi. Epäilen laturia syylliseksi. Onko vastaavia kokemuksia ?

                      Comment


                        #12
                        Laturin vapaakytkin todennäköisesti.

                        Comment


                        • #13
                          Vapaakytkin juurikin. Eilen meni viimein uudet osat paikoilleen.
                          AutoDoc toimitti ~viikossa.

                          Comment


                            #14
                            Nonii, liittyy jotekin aiheeseen tai liippaa läheltä.
                            Auto q5 kone caha.
                            Moniurahihna huonossa hapessa , vinku kun kuormitti konetta. Uusi hihna paikalla vieläkin vinkuu kaasua antaessa.
                            Onko se kiristin menossa?

                            Comment


                            • #15
                              Onkos tuolle moniurahihnalle jokin vaihtoväli ajallisesti/kilometrit?
                              Vaihdetanko se huolloissa automaattisesti vai vain tarkistetaanko se ja vaihdetaan tarvittaessa?
                              Itsellä tuo B8 2.0 bensa , ei taida olla hihnan kestävyyden kannalta merkitystä mikä kone on.
                              Kiristin taitaa kannattaa vaihtaa samalla vai oletteko antaneet olla vanhan?

                              Comment


                                #16
                                Tässä aika järkevää tekstiä mielestäni.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuossa oli varmaankin ihan asiaa,mutta ei selvinnyt tuo jakoremmin vaihtoväliä :)
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 16.8.2018, 21:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Omassa vaihtoväli 180t.... vaihattanu aina n.150t kohdalla. Tainnu jäädä vaihtamatta viimehuollossa tuo kiristin ja rulla kun hihnat menny vaihtoon.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pitäs tuohon Q5 vaihella moniurahihna kiristin.
                                      Mahtuuko se miten helposti tulemaan pois ilman että keulan ottaa huoltoasentoon?
                                      Entä miten vaivattomasti muljahtaa uusi paikalleen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X