Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F lisävarusteelle virta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 4F lisävarusteelle virta

    Tuulilasille A-pilarin viereen olisi tarkoitus saada navigaattoria varten 5 voltin syöttöjännite. Johonkin sopivaan kohtaan verhoilua päätyy tuo linkissä oleva Soliston paneli-USB. Tähän pistokkeeseen taas tarjotaan navigaattorille sopivaa jännitettä.

    Kun autosta ei taida löytyä 5 V lähtöä, pitää tässä hakea sopiva 12 voltin lähtö esim. konsolin sivussa olevasta sulakepanelista ja kytkeä sulakkeilla siihen savukkeensytyttimen pohja & asentaa siihen sopiva laturi jossa on sisäänrakennettu muuntaja; 12 v --> 5 V ja USB-liitin.

    http://www.solisto.de/solistoshop/so...se.jpg&numpage=

    Mikä noista sulakepanelin lähdöistä olisi paras tai onko jotain muuta huomioitavaa?

    Irtopiuhat keskikonsolissa ei oikein nappaa, siksi moinen vaivannäkö...

    #2
    Pelkääjän puolella on kaksi 12 voltin sähkörimaa. Sielä on vapaitakin sulakepaikkoja, joista voi sähköä ottaa. Toinen rima on jatkuvaa ja toinen avaimella katkeavaa sähköä.

    5V lähtöä ei taida löytyä, ainakaan itse en sellaista ole löytänyt.

    Comment


    • #3
      USB-Autolaturi halki (tai mikä vaan tupakansytyttimeen alunperin tuleva laturi), juottaa sisälle + ja - piuhan, -johto maihin ja +johto sulakepaneelille vapaaseen paikkaan. Tuon jälkeen sulake paikalleen ja testaus. Mikäli toimii, piilotetaan ja ripustetaan johdot/laturi kojetaulun sisään, ja tuodaan laturin johto kojetaulusta halutusta kohtaa ulos.

      Itsekkin tullut noin muutama laturi asennettua kojetaulun sisään. On sitten aina mukana kännykän latausta varten, ja tupakansytyttimellä saa vaikka röökin tuleen, kun sitä varten se on tehtykkin.

      Comment


        #4
        Ok. pitänee viikonloppuna hiukan pajailla; ilmoittelen sitten kuinka kävi.
        :)

        Comment


        • #5
          A6 C6 tupakansytytin pois virtojen mukana?

          Saako tuota "säädettyä" mistään niin että sammuisi virrat (miel. vain ohjaamon) tupankansytyttimestä kun virrat laittaa pois?

          Nyt se on aina päällä ja näinollen naville, latureille, jne syötetään kokoajan virtaa.

          Kyseinen hommahan onnistuu joissan automerkeissä pelkällä sulakkeen siirrolla.

          Haulla en löytänyt tästä mitään täältä enkä engl. foorumeilta. (Eikä ohjekirjakaan ole käsillä juuri nyt...)

          Comment


          • #6
            Näköjään näkemyseroja VAG-leirissä. Audissa tupakansytyttimiin tulee aina virtaa kun taas volkkarissa niistä lähtee virrat veke ku sammuttaa autosta virrat.

            Tämä yllätti kun siirryin Audista volkkariin. Haluaisin että virrat olisivat jatkuvasti päällä. Jostain olin löytävinäni tiedon että ainakaan volkkarissa tuota ei voi tehdä ohjelmallisesti, mutta en nyt 100% varmasti muista. Ehkä Audissa pystyy?

            Comment


            • #7
              Mulla volkkarissa (3B) meni sisältä virrat, mutta takaluukun pistokkeissa oli aina.

              Tämä on mielestäni se kätevin vaihtoehto kun ei tarvitse huolehtia jos navi tai FM-lähetin, tms vehje jää autoon päälle mutta voi silti laittaa takapaksiin mökillä kännylaturin vaikka yön yli tai jättää kylmälaukun lounasajaksi sinne, tjsp.

              Tuo Audin "aina päällä" on pari kertaa aiheuttanut sen että kaikki vehkeet on yötä myöten syömässä akkua, mikä nyt lähestyvän "Eberi-kauden" aikana ei ole ehkä se halutuin vaihtoehto... :D

              Comment


              • #8
                4F virranhallinta ottaa tupakansytyttimistäkin syötön pois jos akkujännite laskee liian alas. Toki jälkiasennuseber pitäisi kytkeä alijännitekatkaisun piiriin, esim Remuc ohjain osaa tämän.

                Comment


                • #9
                  4F virranhallinta ottaa tupakansytyttimistäkin syötön pois jos akkujännite laskee liian alas. Toki jälkiasennuseber pitäisi kytkeä alijännitekatkaisun piiriin, esim Remuc ohjain osaa tämän.
                  Mulla on Remuc asennettuna Eberin kaveriksi (tällä hetkellä katkaisu 8V:ssä, mahtaako olla liian vähän ;) ). Mutta suurin ongelmahan tuossa on se että lämmitys loppuu samalla kun virtakin, eli sitä saisi riittää mahdollisimman pitkälle ilman turhia "syöppöjä"... :D

                  Comment


                  • #10
                    Jossain 11.5V:ssä virranhallinta ottaa jo sisäpuhalluksenkin pois ja tupakansytkät on mennyt myös eli jälkiasennuseberi jatkaa pelkän moottorin lämmitystä. Jos siis Remucin laittaa tuon alle, mutta yli sen kun auto vielä starttaa (vaikkapa 11V), eber lämmittää moottoria "loppuun asti".

                    Comment


                    • #11
                      A6 4f -09 tupakansytytin

                      Moi,

                      Saako noita Audin tupakansytytin pistokkeita toimimaan niin, että niihin tulisi virta vasta sitten kun kääntää virta-avaimesta?
                      Olisi meinaan tosi kätevää noiden lisälaitteiden kanssa(navi, dvd) kun ei tarvitsisi erikseen käynnistää ja sammutella.

                      Comment


                      • #12
                        Saa toki, mutta vaattii johdotuksen muuttamista. Nykyisellään johto tulee käytännössä sulakkeen kautta suoraan jatkuvasta virrasta.

                        Helpompi olisi melkein asentaa rinnalle toinen erillinen avaimen takaa toimiva tupakansytytin esim. hanskalokeroon/ hanskalokeron taakse jemmaan. Tällöin ei alkuperäisiä johtoja tarvitsisi lähteä katkomaan. Tähän hätään en kyllä valitettavasti muista mikä olisi kätevin piste virta-avaimesta kytkeytyvään sähköön auton etupäässä.

                        Comment


                        • #13
                          Kojelaudan kuskin puolen pään sulakerasiaan tulee sekä jatkuvaa että kytkettyä sähköä josta voi haaroittaa omat lähdöt ja siinä on valmiina tyhjiä sulakepaikkoja joita pinnittää, ei tarvitse uusia pesiä.

                          Comment


                          • #14
                            Hyvä homma, pitääpä vilkaista nuo vapaat sulakepesät.
                            Mitähän muita laitteita tuon nykyisen sulakkeen takana on? eli mitähän lakkaa toimista jos kytkee tuon tupakan sytkärin kytkettyyn virtaan.

                            Comment


                            • #15
                              Diodi väliin jos meinaat haaroittaa, muuten johto poikki tupakansytyttimeltä ja siihen uusi johto jatkuvalta virralta kiinni. Vanhan johdon pään eristää ja jättää irti niin ei satu vahinkoja.

                              Comment


                                #16
                                A6 4f lisävarusteelle virta

                                Eli mistäköhän vois ottaa ajotallennuskameralle virran?

                                Comment


                                • #17
                                  Hantin puolen kojetaulun päästä löytyy sulaketaulu. Sieltä pitäisi löytyä pari ACC:n takana olevaa tyhjää sulakepaikkaa. JPT-liittimellä sieltä saa sähkön. Maadoitus löytyy kickpanelin takaa.
                                  Jatkuva sähkö löytyy sitten kuskin puolelta vastaavasta paikasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuollainen tuli tilattua bluetooth-mokkulan kera, kun sopivan AMI:n hommaaminen tuntui olevan hankalaa esim. purkuautoista. Muutama ehkä hölmö kysymys: 1. Tällä videolla kohdassa 2:19 kaveri työntää apikoliittimen suoraan sulakkeen paikkaan. Onko jotain yksinkertaista tapaa ottaa virta sulakepaikan takaa niin, että saisi hyödynnettyä tuon valmiin sulakepaikan normi sulakkeella, eikä johto jäisi rumasti tuohon kaiken muun päälle. Nuo yläpuolella mainitut JPT-liittimet tuskin siihen käyvät. 2. Bluetooth-palikassa on myös oma virta ja maa. Voinko haaroittaa sulaketaululta tulevat virran ja maan sekä xcarlinkille, että BT-palikalle vai pitääkö ottaa molemmille omat virrat ja maat? 3. Tuon BT-palikan virrassa näyttäisi olevan oma sulake johdossa. Onko käytännön merkitystä, jos virta tulee (edellä mainitulla tavalla haaroittamalla) kahden sulakkeen läpi?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sulakerasiaan tyhjään paikkaan laittaa takapuolelta AMP power timer tai junior power timer pinnit, paikan koon mukaan, toiseen hyppyjohto jostain jatkuvan virran paikasta ja toiseen sitten virroitettavalle laitteelle ja täten julkisivun puolelle tulee uusi sulakkeen paikka. Apukuskin puolen kojelaudan päädyssä esim monta tyhjää paikkaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onnistui (melkein ). Vedin samalta sulakkeelta molemmille palikoille virrat. Nyt BT on kahdella sulakkeella, mutta eipä tuo menoa haittaa. Hauskaa oli, että kun power timer-pinni oli hieman väljä ja se pääsi pois kolostaan kasausvaiheessa, alkoi MMI sekoilla ihan omiaan. Kytkimet välkytti valoja, eikä mistään napista tapahtunut mitään. Kun bokseille tuli taas virtaa, kaikki toimi normaalisti. Erikoinen paketti. Kaupan päälle joku oli aiemmin hajoittanut hanskalokeron kiinnikkeet, joten suurin homma oli saada paketti taas kasaan. Lopputulos oli, että kansi "tippuu" avausnapista heti ala-asentoon, kun aiemmin laskeutui arvokkaasti sekä valon katkaisin ei enää toimi, joten Audin hanskalokerossa palaa ikuinen olympiatuli. Pitää kai tuo taas avata kun sormet kestää. Tunkki tuon lokeron alle asentaessa, vois helpottaa hommaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hanskalokeron "jarrusta", joka on siinä kotelon kyljessä, oli muoviklipsu poikki ja motikkä oli pudonnut paikoiltaan. Ei siis valon kytkin, eikä luukun jarru voineet toimia. Ruuvi läpi hanskalokeron sisäpuolelta niin, että pitää palikan hahlossaan, mutta antaa sen kääntyä, hoiti homman toistaiseksi. Yllättävän pienillä muovilipareilla on moni juttu kiinnitetty, kun tuohonkin mötikkään kohdistuu kyllä voimaa luukun auetessa. OT-huomio: BT ei ole kyllä edelleenkään kehittynyt mihinkään. Aikoinaan urssissa kiroilin Nokian BT-handsfreeta, kun välillä yhdisti ja välillä ei. Nyt tuo xcarlinkin palikka heitti yhdistymästä omaan luuriin, kun paritettiin rouvan puhelin siihen myös. Ei edes löysy listasta. Varmaan miniplugipiuhan veto on seuraava homma. Menee järki.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Audi A6 allroad f4 vm. 2007 Sähkön otto

                                            Mistä olisi helpointa ottaa sähköt n. 4A kameralle ja gepsille kohdasta, mihin virta tulee vasta virtalukon jälkeen?

                                            Comment


                                              #23
                                              Mistä kamerasta kyse? Peruutus- vai kojelautakamera?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kojelautakamera ja vieressä gepsi.
                                                Eli edestä joistain ja mieluiten vasemmalta puolelta pitäisi sähköä saada.
                                                Viimeksi muokannut Juissijv; 12.4.2019, 22:27. Perustelu: lisäselitys

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja an13 Näytä viesti
                                                  Kojelaudan kuskin puolen pään sulakerasiaan tulee sekä jatkuvaa että kytkettyä sähköä josta voi haaroittaa omat lähdöt ja siinä on valmiina tyhjiä sulakepaikkoja joita pinnittää, ei tarvitse uusia pesiä.
                                                  Missä kohdin tuota kytkettyä sähköä löytyy ja mistä niitä pinnejä saa?

                                                  Eli siis minkä sulakkeiden takaa?
                                                  Viimeksi muokannut Juissijv; 13.4.2019, 15:17. Perustelu: Viimeinen lause

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X