Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alkuvuoden katsaus Terhon Pajalta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuvuoden katsaus Terhon Pajalta

    Hyvät toverit!

    Puoli vuotta kovaa yritystä takana ja näyttää siltä että saattaa olla vielä jonkin verran myös edessä. Kiitos siitä kuuluu kaikille nykyisille ja tuleville asiakkailleni.


    Tammikuussa on tullut ähellettyä pääasiassa tällaista pientä tekniikanvaihtoprojektia:



    Kyseessä klassinen 80 quattro + 1.8t AEB-konversio Erikoismoottorin softalla. Konehuoneessa ripakopallinen Terhon Pajan erikoisvalmisteosia kuten MAF-adapteri S2 3b-putsarikoteloon, viskodelete-hihnapyörän keskiö, moottorin korvat, downpipe, yms.



    Suunnittelupuolella autoiluun liittyen viimeksi työn alla jarrusetti B8-ympäristöön:


    Levyn keskiö ja satulan kannatin meikäläisen käsialaa, satula ja kiekko Alconin tuotteita. Tällaisen paketin suunnittelukustannukset alkaen 300e haluamillesi satulalle ja kiekolle.






    APR-softat myös edelleen vahvasti mukana kuvioissa, keväälle onkin tullut uutuuksia joista kollegat ovatkin jo tehokkaasti informoineet, mutta otetaan tähän vielä kertauksen vuoksi parit nostot:
    [SIZE=2]
    [/SIZE][SIZE=2]APR 1.8 TFSI Gen 3 ECU Upgrade for the Audi B8.5 A4/A5
    [/SIZE]
    [SIZE=2]APR 1.4 TSI/TFSI (EA211) ECU Upgrade[/SIZE]

    [SIZE=2]APR 1.2 TSI/TFSI (EA211) ECU Upgrade[/SIZE]

    Laita sähköpostia ja pyydä tarjous!





    Aeroflow:n
    bensaputki- ja letkukamoja on tullut asennettua muutamaan projektiin. Tuotteiden laadusta ja helppokäyttöisyydestä vakuuttuneena neuvottelin itselleni jälleenmyyntisopimuksen Suomen maahantuojan, Roadmachinen kanssa. Aeroflow on aussifirma joka teettää liittimensä Kiinassa. Annan pisteet siitä, että liitinpusseissa lukee rehellisesti "Made in China". Se ei automaattisesti tee tavaroista huonompia, sikäli kun laatukontrolli on kohdallaan. Näkisin että näissä on, sillä tähän mennessä en näillä kamoilla ole onnistunut saamaan aikaan yhtäkään vuotavaa liitosta ja muutenkin viimeistelyn taso on kohdallaan.

    Koko bensalinjaston rakentaminen kunnollisilla AN-liittimillä ja laadukkailla letkuilla ei ole ihan ilmaista hommaa. Toisaalta huolella tehty ja reilusti mitoitettu bensalinjasto on kertaluontoinen investointi joka takaa mielenrauhan ja on myös ilo silmälle.

    Aeroflown tuotevalikoiman kauneus on siinä, että samasta paikasta saa kaikki tarvittavat liittimet ja letkut koko järjestelmään. Eli toisin sanoen putkien, letkujen ja niille yhteensopivien liitinten metsästykseen ei tarvi käyttää aikaa, koska hommat on valmiiksi mietitty. Lisäksi Aeroflown valikoimsita löytyy älytön määrä kaikenlaisia adapterinippoja joissa on mm. Audissa käytettyjä metrisiä kierteitä tarjolla. Eli OE-kilkkeiden ja Aeroflow-kamojen yhteen naittaminen sujuu yleensä aika mukavasti.

    Tykkäävät ilmeisesti myös tuosta Boschin 044-tyyppisestä pumpusta, koska sille löytyy suoraan valmiina jos jonkinlaista adapteria, kehtoa ja jopa valmiita keruusäiliöitä kahdelle rinnakkaiselle pumpulle.

    Road Machinen sivuilla voit selata tuotevalikoimaa.

    Aeroflow:n omat sivut tästä.

    Katso täältä hinnasto.

    Mikäli haluat vanhan kunnon paperikataloogin, ota yhteyttä terho@terhonpaja.fi niin lähetän sinulle sellaisen!

    Jos haluat tilata yhden tai kaksi nippaa, niin tuo hinnasto pätee. Jos kuitenkin tarve on suuremmalle määrälle, pyydä tarjous niin katsotaan sopiva könttähinta!

    Pari pro-vinkkiä:
    -Aeroflow:n alumiiniputki on todella edullista, sanoisin että edullisempaa kuin mikään vastaavaan tarkoitukseen soveltuva tuote markkinoilla. (50e kiepillä tekee yhden auton kokonaan) Sitä on todella helppo muokata ja taivutella ja tietenkin bonuksena siihen sopii suoraan Aeroflown helmiliittimet joista pääsee taas AN-liittimillä jatkamaan eteenpäin

    -1.8t orkkis-bensatukilta lähteviin kumisiin letkuihin sopii päähän AF501-06 tyypin liitin, joilta pääsee taas eteenpäin AN-liittimillä.



    Tässäpä tämän päivän tajunnanvirrat. Mikäli tuotteet tai palvelut kiinnostaa, ota yhteyttä:


    terho@terhonpaja.fi / 0408359994


    Facebookissa lisää tajunnanvirtaa ja huonoa huumoria:

    https://www.facebook.com/terhonpaja/
    Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 11.2.2016, 01:02.

    #2
    Löytyi tämmönen vanha posti ja koska yllä esitetyt asiat ovat edelleenkin hyvin pitkälti relevantteja niin jatketaan tähän perään. Viime vuosi oli melkoista härdelliä, ainakin huhti-lokakuu sektorilla. Lupauduttiin epähuomiossa tekemään semmoinen rata-Lotus, asiakkaana Luxury Collection racing, tuttu samannimisestä autokaupasta. Siinähän olikin sitten hiukan synnyttämistä. Toki projektissa oli mukana muitakin tahoja miettimässä aeromystiikkaa, moottoriasioita, alustageometriaa ja kuitujen läträämistä noin pääpiirteissään.

    Tässä yksi kuva härvelistä. Tässä ei vielä ollut kaikki kuitusysteemit eikä teipitkään paikallaan, mittakaavana Hammu:



    Foorumilaisista mukana talkoissa oli Eicca, Hammu, Cermi, Anle ja Repon Jyrki.

    Alastarossa ajettiin sangen keskeneräisellä tuotteella 1:17, joten ihan hidas siitä ei tullut. Lokakuussa käytiin Ausseissa kokeilemassa miltä WTAC-kilpailut tuntuu, harmillisesti ensimmäisenä kisapäivänä heti aamutuimaan iski teknikaali sumppupumpun remmin katkettua ja koneen siitä pahastuttua joten pokaalit jäi muiden kerättäväksi.

    Projekti oli äärimmäisen haastava ja siinä venyttiin kaikki sekä henkisesti että fyysisesti äärirajoille koko porukka. Itsellänikin jäi tästä syystä kesällä joitakin asioita hoitamatta ja olen siitä pahoillani, paukut ei vaan enää riittäneet.

    Keväällä muutettiin Paja vähän isompiin tiloihin tässä Vanha Pornaistentie ykkösessä, rakennus on sama mutta tienpuoleisessa päädyssä majaillaan.

    Muuten hommia on tehty normaalisti, ihmisten autoja on huollettu ja viritetty ja teollisuusasiakkaille vähän teräsrakennetta alihankintana sekä suunnittelutöitä.


    Kun tässä on hyvän matkaa toista vuotta ollut näköjään postausten välissä, niin Erikoismoottori.fi-yhteistyö on tuossa ekassa mainitsematta. Senpä voisi tässä nyt sitten mainita vaikka moni onkin jo asiasta perillä:

    Erikoismoottori.fi

    Erikoismoottori.fi tarjoaa viritysohjelmat ja ohjelmamuutokset yli 10 vuoden kokemuksella. Ohjelmat ovat Erikoismoottorin omaa tuotantoa. Tämä mahdollistaa custom-ohjelmoinnit erilaisille kokoonpanoille, esim:

    - Custom ohjelmoinnit isommalle turbolle + suuttimille
    - e85-konversiot
    - dpf-poistot
    - egr-poistot
    - imusarjan läppien poistot

    Ynnä muut toimenpiteet.

    Ohjelmia saatavilla VAG-konsernituotteiden lisäksi myös BMW, MB, Volvo ja useimmat muut eurooppalaiset / eurooppalaisin moottorinohjainlaittein varustetut autot.

    /mainos päättyy

    Petrin kanssa meillä on ollut hyvää yhteistyötä, tälläkin viikolla tehtiin yksi BEX -> BFB konversio joka mahdollisesti tullaan alkoholisoimaan lähitulevaisuudessa. Meikäläisen vaimokullalle laitettiin B7 2.0tfsi quattroon vähän lisäjerkkua tänään niin pääsee sitten paremmin ajamaan vinossa.

    Loppuun samat läpät eli yhteystiedot edelleen:


    terho@terhonpaja.fi / 0408359994


    Facebookissa lisää tajunnanvirtaa ja huonoa huumoria:

    https://www.facebook.com/terhonpaja/

    Comment

    Working...
    X