Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 4.2 -94 saattohoito

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    UrS4 4.2 -94 saattohoito

    Minä Sulo Vileninä ja toveri hopsiksen avustamana hankin eräänlaisen harvinaisuuden, eli porrasperäisen ja V-moottorisen urS4:n. Kilometrejä mittarissa on ollut ainakin viimeiset kaksi vuotta 352tkm, joten todellinen ajomäärä varmasti lähentelee neljääsataa, mutta silti auto on melko hyvässä ryhdissä ja toimiva kulkine, poislukien pari pientä sähköjuttua.

    Moottoriin heitin ensitöikseni uuden hammashihnan, muutaman sytkäosan, sekä uudet öljyt. Myös lämppärin kenno tuli vaihdettua pienen nestevuodon johdosta. Näillä toimenpiteillä saatiin alustavasti auto jokapäiväiseen ajoon.

    Daily driverina vanha ässä on aina pelkkää projektia, joten päivittelen pikkuhiljaa mitä autolle tulee tehtyä. Alkuunsa sähkövikojen parsimista, ulkonäön yleistä kohentamista ja ehkä lälhitulevaisuudessa maalausjuttuja.
    Klikkaamalla isompia kuvia.







    Viimeksi muokannut Jusaberg; 25.12.2015, 16:23.

    #2
    Väri ja sisusta on kyllä hyvät, musta vaan toimii :) Sitten pakko sanoo, että ilmanputsarikotelon päällinen on jotain aivan kauheeta, näin V8-moottorisen omistajana sanoen ;)

    Comment


      #3
      Se ei vaikuta kulkuun millään tapaa, niin saa toistaiseksi pysyä tuollaisena. Pari muutakin juttua pitäisi tehdä ennen koteloa :D

      Comment


        #4
        Onko arkeologisissa tutkimuksissa löytynyt jotain perustetta noille MTM tarroille? Ensituntuma kun syksyllä tuntui olevan enemmän OEM kuin MTM :)

        Comment


          #5
          Empiiristen tutkimusten mukaan MTM-tarroilla on yhtäläinen vaikutus suorituskykyyn tuon putsarikotelon kanssa.
          Auto oli ostohetkellä niin rujossa kunnossa, jonka vuoksi päätin ettei sitä vahata ennen kuin uusi maali on pinnassa. Onneksi on ollut kuitenkin selkärankaa tupakoinnin lopettamisen kanssa :D



          Comment


          • #6
            Joo o, kyllä tämä on se jonka ohi pyyhälsin viime tiistaina motarilla :D On tällaisessa vanhemmassa kyllä jotenkin enemmän tyyliä, kuin uudemmissa malleissa.

            Comment


              #7
              Siitä harvinainen V8 ursas, että pelkääjänpaikalla on jalkatilatkin ;)

              Automaatissa on siis eri lattia matkustajan puolella, koska 4HP24FLA on niin järjettömän kokoinen möhkäle :D

              Comment


                #8
                Hei taas.
                Laaturauta ei vaan suostu pettämään ja toista kuukautta on pössytelty ilman uusia ongelmia. Kenkää on annettu ja koitettu ajaa vikoja pihalle, mutta ei niitä meinaa ilmestyä. No jos pari päivää ennen Tahkoa sitten...
                Madallusjousia olin viime viikolla asentamassa, mutta toinen etuiskari näytti rikkinäiseltä, joten lopetin asentamisen heti alkuunsa ja tilasin koko kierroksen pamppuja.. Samalla muutamat puslat ja jotain pikkutarviketta.

                Comment


                • #9
                  Mitkä jouset sulle tähän tulossa? Mulla näytti vakiotkin paljon korkeemmalta mitä tämä sun noissa kuvissa.

                  Comment


                    #10
                    Ostin Eibachin 35/30 sarjan, vaan en saanut vatsapöpön takia niitä nyt viikonloppuna alle. Noissa kuvissa sitten hämää ylisuuret renkaat, ettei kannata renkaasta kaareen katsoa ja verrata.

                    Comment


                      #11
                      No niin, Eibach saatu vihdoin ja viimein alle ja samaa kyytiä laitoin uudet iskarit, koska vanhoista ei ollut käytännössä mitään jäljellä. Samalla kyytiä vaihtui myös satunnaisia puslia ja jarrulevyt ja -palat joka nurkkaan, joten nyt alkaa pysähtymään niin kuin kuuluukin.
                      Korkeus jäi omaa silmää miellyttäväksi.


                      Ai niin. Ei tää auto vaan mee rikki vaikka kuinka polkee.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        V8 <hauis>

                        Comment


                          #13
                          Sehän on valmis. Nyt nettiautoon ja kammo hinta, myy ulkonäöllä itse itsensä. :)

                          Comment


                            #14
                            Välistä minäkin oon aika valmis tän kanssa.
                            Ikuinen autokuume on meinannut välillä pakottaa laittamaan auton rahaksi, mutta katellaan nyt hetki vielä miten tämän kanssa käy.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä se vaan vanhakin näköjään nuortuu. Ihan kohtuullinen noja, C4 on varmaan maailman hankalin auto saada näyttämään tasaisesti madalletulta.

                              Comment


                              • #16
                                Ajettavuus ei varmasti ainakaan huonontunut näillä muutoksilla. 400tkm ajetut puslat ja ehkä hieman uudemmat Koni Sportit olivat aika surullisessa kunnossa :)

                                Comment


                                  #17
                                  Eihän tällä lainkaan niin paljon ole ajettu, paljon vähemmän oli silloin kun minulta lähti :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paljonko jäi maavaraa pohjaraudoista?
                                    Entä viitsitkö laittaa tarkat mallit sekä vanhoista, että uusista jousista?
                                    Itsellä on epäsikiöjouset alla(takana hr ja edessä joku matalampi/huonompi, enkä ole tyytyväinen) ja korko on ok, mutta vähän matala omaan makuun.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ruosteisista takalevyistä päätellen ei kovin suurta jarruvoimaa ollut enää jäljellä. Korkeus on nyt hyvä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Samuli:
                                        Maavaraa en ole mitannut, mutta voin joku päivä sen vaikka tehdä. Uusien jousien speksit oli tosiaan edellä mainittu 35/30mm Eibach Pro-Kit E1516-140. Vanhojen jousien värikoodit kuvassa.

                                        Matti:
                                        Takajarruja ei ollut käytännössä ollenkaan, ja seisontajarrun voimakin selätettiin jo autoon nojaamalla. Vanhoista takasatuloista oli mäntien suojakumit kadonneet, joten en edes yrittänyt elvyttää niitä, vaan otin hyllystä kunnostetut satulat, jotka olin alunperin ehostanut S2:sta varten. Mutta nyt pysähtyy niin kuin kuuluukin.

                                        Joonas:
                                        V8 <hauis>
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Innostuin ruuvaamaan mittaristoon uusia myyntikilomet... tai siis korjaamaan mykkää matkamittaria ja sieltähän löytyi rikkoontunut pikkuratas. Olisin varsin innostunut lunastamaan kyseisen varaosan itselleni, jos jollakin on irtomittaristoja tai kyseistä ratasta.
                                          Koko homman kruunasikin mittaristoon eksynyt irtojousi, jonka paikkaa en ainakaan heti keksinyt. Siellä se nyt sitten pyörinee sen aikaa, kunnes otan tuon uudestaan työn alle.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            #22
                                            Eikö tuo jousi ole siitä mistä vedetään ja säädetään kelloa?

                                            PS. Mulla on yks satkun mittaristo josta taustamuovit on kääriytyny lähes irti. Hyötykäytin siitä jo toimivan lämpötilan sekä vaihteenosoittimen, tuo ratas siinä oletettavasti on ehjä. Jos ei lähempää löydy niin voidaan tehdä "klubilaisen kauppa" siitä, ts. osa on ilmainen mutta kokeile keksiä joku houkute että viitsin purkaa ja postittaa sen :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Näkyikö tuossa valosummeria mittariston takana? Summerin olisi pitänyt ymmärtääkseni olla lisämittareiden takana, mutta eipä meidän autossa sellaista näkynyt.

                                              Eihän tuo jousi ole trippimittarista?

                                              Comment


                                                #24
                                                Nyt en Anssi keksi järin hyviä perusteluita, mutta laita vaan ratas tulemaan postilla jos millään jaksat :)

                                                Enpä Jussi hoksannut summereita sen enempää katsella, mutta kaipa se siellä jossain on.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Anssiltahan tulee minulle pikkupaketti tässä lähipäivinä. Siinä se ratas tulisi varmaan samalla ja lopputoimitus vaikka kesäajelulle jos ei oo kiire.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllähän se mulle käy mielummin miten vaan, mutta kesäajeluista en osaa varmaksi sanoa omalla kohdalla. Voihan sen siellä tietysti laittaa vaikka Anssin kaimalle tulemaan Inkooseen.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mullakin olis yks mittaristo missä todennäköisesti toi ratas ehjä. Jos siis Anssi ei jostain syystä jaksa omaansa lähettää :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                                        Eikö tuo jousi ole siitä mistä vedetään ja säädetään kelloa?

                                                        PS. Mulla on yks satkun mittaristo josta taustamuovit on kääriytyny lähes irti. Hyötykäytin siitä jo toimivan lämpötilan sekä vaihteenosoittimen, tuo ratas siinä oletettavasti on ehjä. Jos ei lähempää löydy niin voidaan tehdä "klubilaisen kauppa" siitä, ts. osa on ilmainen mutta kokeile keksiä joku houkute että viitsin purkaa ja postittaa sen :)
                                                        Purin äsken sen mittariston ja kun se oli väärinpäin pöydällä, minusta tuo jousi tipahti juurikin tuosta mihin sen asettelin. Pidätän oikeuden olla väärässä.

                                                        Tuo pikkuratas on se mitä etsit? Jatketaan yv:llä, houkutteeksi käynee tämä yleinen paine kun ääneen sen lupasin :)
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joko ebay selattu?

                                                          Tämmösen S2 mittariin vaihdoin.

                                                          http://www.ebay.com/itm/15-tooth-odo...dVp589&vxp=mtr

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Näitä alkoi tulvimaan jo ympäri suomea minulle :)
                                                            Vaan hyvä pitää mielessä tuokin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X