Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 1.8Tq veto aaltoilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 1.8Tq veto aaltoilee

    Eli otsikon auto "humppaa" täyskaasu vedossa.
    Moottoritielle lähdettäessä auto vetää, hyytyy hieman, taas vetää, taas hyytyy, jne...
    Syklit noin 1-2sec.

    Autosta vaihdettu muista syistä bensapumppu ja ahdin joilla ei vaikutusta.
    Auto softattu.

    Vinkkejä mistä lähteä asiaa tutkimaan?
    VCDS löytyy joten saisiko sieltä apuja esim logeja ajamalla?
    Viimeksi muokannut aajii; 17.11.2015, 14:16.

    #2
    Vikakoodit ja painetesti.

    Comment


    • #3
      Vikakoodeja ei ole. Mitä painetestiä tarkoitat?

      Comment


        #4
        Onko ilmiö tullut hiljattain vai ollut aina? Softaamalla aika helppo saada tuollainen ilmiö tehtyä..

        Itse olen tavannut sanoa, että veto aaltoilee ja mainitsen sen nyt siksi, että osuu ehkä johonkin hakuun joskus.

        Comment


          #5
          Mitä painetestiä tarkoitat?
          Moottorin ahtopainejärjestelmän paineistusta. Eli koneeseen laitetaan kompressorilla painetta jolloin nähdään vuotaako joku liitos.

          Comment


          • #6
            Hiljattain (n.5kk) ollut nyt nuo oireet. Auton historia on hyvin tiedossa ja n.1.5v sitten samalla softalla ei ongelmaa ollut.

            Paineistetaanko suoraan ahtimelle vai?
            Lähes kaikki alipainelinjat on uusittu tms joten niissä ei vuotoja pitäisi olla.

            Korjaan otsikkoa hieman täsmällisemmäksi.

            Comment


              #7
              Mulla V8 tekee samaa. Veto aaltoilee noin 4k rpm asti, jonka jölkeen laulu raikaa ja soitto soi. Ei siis ainakaan polttoaineen saantiongelma. Muistelisin, että lambda-loopista hypätään pois noilla nurkilla, eli vika haarukoituisi silloin seoksen säätöön. Lambda-anturi on vaihdettu, ei vaikutusta. Aiemmin on kuulemma kokeiltu kolmella eri maffilla, kaikilla sama tulos. Huohotusletkuja on vaihdettu ehjiin, mutta vieläkään ei poistunut vika. Tutkimatta vielä loput huohotuksesta, alipainepuoli ja suuttimet. Tähän liittynee myös pitkä käyntiin sahaus, eli vika voi olla myös vuotavassa suuttimessa.

              En tiedä luvata, että ratkaisee aloittajan murheita, mutta josko antaisi vaikka vinkkiä etsintöihin..

              Comment


              • #8
                Pitää melkein tutkia tuo +4000rpm käyttäytyminen.
                VCDS.llä voisi tutkailla lambdojen ja maf.in arvoja olisiko siellä mitään erikoista.

                Voiko Artolla olla bensapaineen säädin rikki viitaten pitkään käyntiin sahaus aikaan?

                Comment


                  #9
                  Eli otsikon auto "humppaa" täyskaasu vedossa.
                  Täyskaasuvedossa lambdasäätö ei ole aktiivinen, joten se varmaan voidaan sulkea pois.

                  Edit: Se olikin jo B6. yllä oleva koskee siis vain vanhempia 1.8T:tä
                  Viimeksi muokannut amalin; 17.11.2015, 16:05.

                  Comment


                    #10
                    Nyt sekaantuu uusi ja vanha kalusto samaan keskusteluun. V8:ssa voi hyvin olla seospohjainen tuo hämminki.

                    B6 1.8t on laajakaistaohjattu ja lambdaohjaus on käytössä myös lapa lattiassa ajaessa.

                    Hyvin todennäköisesti tavalla tai toisella ahtosäätöön liittyvä hämminki eli vuoto, N75, portin kello jne tutkimuslistalle. Logitella voi jotain kanavaa 114-119 paikkeilta, joissa on mukana N75 ohjaus%. Arvelen olevan hieman levoton.

                    Comment


                    • #11
                      Sain tänään läppärin kuntoon ja ajoin yhden täyskaasuvedon josta tarkastelin lähinnä vain Porkkiksen neuvomaa N75.sta ja sieltähän selvisi, että aaltoilee melko tavalla.

                      moottoritielle lähtö:
                      -(täyskaasu) n.40%
                      -(veto hyytyi) n.2%
                      -(vetää) n.20%
                      -(hyytyy) n.2%
                      -(vetää) n.24%
                      -(hyytyy) n.2%
                      -(vetää) n.26%
                      -(hyytyy) n.2%
                      -(vetää) n.35%
                      -vaihto neloselle
                      -(vetää) n.21%
                      -jne...

                      Tästä johtopäätöksiä?
                      Vuotoja ei pitäisi olla koska letkuja on nyt tarkisteltu ja vaihdettu uusiin.
                      N75 rikki?

                      Comment


                        #12
                        Löysikö aajii aikoinaan syypään noihin oireisiin? Pystyykö logittamalla toteamaan viallisen N75:n tai mitä ylipäätänsä kannattaa logeista pyrkiä löytämään?

                        Comment


                        • #13
                          Rehellisesti sanottuna en muista yhtään sainko vikaa koskaan korjattua. Autokin vaihtoi omistajaa ajat sitten.

                          Comment


                            #14
                            Kaverin 2.0tfsi katkoi myös vetoa. Ei voi puhua enää aaltoilusta, se ihan rehellisesti loppui se meno ja jatkui taas. Veti muutaman sekunnin ja likopitäen kuoli sekunniksi pariksi. Mitään vikakoodja ei muistaakseni ollut. Korjaantui maffin vaihdolla.

                            Comment

                            Working...
                            X