Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynnin seokset pielessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäynnin seokset pielessä

    Moi.
    Audi 80 vm 90 2.0E on siis kyseessä.
    Katsastuksessa hylkääntyi mm. päästöjen takia. Uusia olivat jo ennen ekaa katsastusta: MAF potentiometri, Lambda-anturi (jotka oli todettu viallisiksi), myös tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ilmaputsari on uudehko.

    Kierroksilla päästöt ovat ok (tänään tehdyn mittauksen mukaan) ja menisivät uusintakatsastuksessa läpi, mutta tyhjäkäynnillä CO-arvo on 6 ja pitäisi olla alle 0.5.

    Bensaa kuluu tyhjäkäynnillä siis paljon.

    (Ilmaletkut ja liittimet olen suihkinut pilotilla kolmeen kertaan läpi, ei ilmavuotoja.
    Myös epäilyttävän näköiset ilmaletkut olen vaihtanut.)
    Kaasun läpän tyhjäkäyntikatkaisijan toiminta on tarkistettu yleismittarilla ja sen liittimet putsattu. Kaasun läpät putsattu jo aiemmin keväällä.
    Onko ideaa, mikä voi olla vialla?

    t. Arto

  • #2
    mikäs se HC oli tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla?

    Comment


    • #3
      Tyhjäkäynnillä HC oli myös korkea, muttei niin paha kuin CO.
      Kierroksilla HC meni sallittuihin rajoihin myös.
      En saanut printtiä siitä, joten en muista tarkkaa arvoa. Olisi pitänyt ottaa lapulle ylös.
      Joka tapauksessa mittaaja oli vakaasti sitä mieltä että soppaa saa liikaa - siis tyhjäkäynnillä.

      Comment


      • #4
        joo kyllä... jos katti tai lambda olisivat rikki niin luulis että silloin oireilisivat myös kierroksilla päästöt aivan metsään...
        itse lähtisin etsimään vikaa esim huohottimen venttiilistä ja sytytyksen ennakosta! (varsinkin jos jakaja otettu irti ja perus-ennakkoa ei ole säädetty sytkä-lampulla.... voi olla myöhäsellään niin ei polta kunnolla, kierroksilla säätö sitten tapahtuu ecun kautta kun saa alipainetiedon),

        Comment


        • #5
          En oikein ymmärrä, miten huohottimen venttiili voi liittyä liialliseen polttoaineen saantiin?
          PA-kulutus on normaali, en heti usko sytkän muuttuilleen.
          Matka-ajoa pintakaasulla kesällä hieman alle 8l/100km.
          Talvella kaupunkiajoa: 10l/100km.

          Voiko bensan paine olla ylikorkea esim huonosta paluukierrosta?
          Korjaamolla mitaten asiat selkeisivät, mutta maksaa...

          Näin wanhassa ei oo ECUa tai en ainakaan oo löytänyt.
          Viimeksi muokannut Arto1234; 26.6.2015, 14:42.

          Comment


          • #6
            Löytyi tämmöinen Lontoon murteella:
            http://www.smogtips.com/failed-high-...onoxide-co.cfm

            Täytyypi vielä tsekata toi artikkelin ehdottama MAP, eli Manifold Absolute Pressure Sensor. Audi 80:ssa se on osa numero 0 280 101 001 Bosch.

            Comment


            • #7
              Tuo ei ole MAP, vaan ulkoilman paineen anturi.

              Comment


              • #8
                Ahaa, voitko sanoa mikä on kyseinen osa?

                Comment


                  #9
                  Sinulla on olettaakseni sitten perustaltaan mekaaninen KE-jetronic ruisku, johon on lisätty hienosäätävää elektroniikkaa. Täysin sähköisten ruiskujen yleisohjeet eivät siis suoraan päde. K-jetti perustuu karkeasti paineen säätöön.

                  Mittaa määräjakajan kyljessä olevan sähköisen "ohjauspainesäätimen" virrankulutus tyhjäkäynnillä. Pitäisi olla lähellä 0mA (tai oikeammin duty cycle pitäisi olla 50%). Kertoo sinulle onko vika mekaaninen vai antureissa. Tuon venttiilin säätön ECU käyttää karkeasti vain ilmamäärämittarin (VAF ei MAF) potikkaa, lambdaa ja lämpöanturia.

                  Comment


                  • #10
                    Voitko vielä täsmentää, mitä tuosta virta-arvosta ilmenee?
                    Onko 80:ssä ECU? Missä se on?

                    Vaihdoin varmuuden vuoksi ilmanputsarin ja mittasin Lambdan arvot tyhjäkäynnillä sekä 2000rpm:llä
                    ennen sekä jälkeen vaihdon. Erityisesti tyhjäkäynnin osalta tarkkailin, kun siitä failasi katsastuksessa.
                    Halusin tällä varmentua, oliko se pelkästään putsarista kiinni. Ei ollut.
                    Lambdan jännite oli tyhjäkäynnillä ennen vaihtoa 0.95V ja vaihdon jälkeen 0.9V, eli vain vähäinen parannus.
                    Tietysti vaihto oli ok...
                    Jännitteen pitäisi olla välillä 0.2-0.7V.
                    Lambdan lämpenemisen seurasin myös jännitteestä, eli noi arvot oli lämpimänä.

                    Ei tuu enää muuta mieleen kun paljonko E85:ttä pitäis laittaa tankkiin ennen katsastusta?
                    Viime- ja toissavuonna katsastuksessa meni kirkkaasti päästöistä läpi, vielä on jotain rikki.
                    Viimeksi muokannut Arto1234; 29.6.2015, 20:33.

                    Comment


                    • #11
                      paljonko E85:ttä pitäis laittaa tankkiin ennen katsastusta?
                      Ei yhtään, vaan korjata vika. Lambdan jännite pitäisi vaihdella koko ajan 0-1V alueella, tuo 0,2-0,7V on ihan realistinen alue. Mutta jännitetasoa ei hirveän tarkkaan tarvitse katsoa, vaan tärkeää on se että se heiluu koko ajan ylös-alas.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos vastauksesta, mutta tuo ei auttanut yhtään...
                        Vika olisi jo korjattu ajat sitten, jos se olisi löytynyt. Työttömänä nyt en raaski maksaa korjaamoille 100e/h etsimisestä.

                        Montaa vikapaikkaa ei pitäisi enää olla, kun uutta on:
                        lambda, ilmamäärämittarin potikka, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä ja ilmanputsari (sekä kaikki 3 kpl jäähdytysveteen kontaktissa olevaa lämpöanturia).
                        CO ja HC failaa tyhjäkäynnillä, liikaa bensaa siis. Kierroksilla kaikki ok, eli katti ei ole huono.
                        Ilmavuotoja ei ole.

                        (Tää threadi on itse asiassa aika vanha. Humppaamisen takia otin ISV:n pois käytöstä, irti, ja sen paikalle tulpan, jossa vakiokokoinen reikä. Humppaaminen loppui.
                        ISV:n napoihin tuli 12V ja 12V, eli ilmeisesti sen ohjaus on viallinen). Sen johdosta ISV ei jaksanut sulkeentua. Nyt on enää jäljellä toi korkea CO.
                        Ohjauspainesäätimen arvo tyhjäkäynnillä oli alkuun 16mA, sitten tasaantui arvoon 8 mA.

                        Ihmettelen siis nyt, miten sen arvon saisi "realistiseksi".
                        Lambdan jännite heilui kyllä, mutta se oli liian suuri. Tyhjäkäynnillä on liian rikkaalla.

                        Rehellisesti sanottuna en oikein enää usko, että täältä löytyisi tähän ratkaisua. Jengillä on ollut kasikymppisiä viimeksi 10v sitten jne.
                        Viimeksi muokannut Arto1234; 30.6.2015, 09:52.

                        Comment


                          #13
                          Se painesäätimen virran mittaaminen kertoo, yrittääkö ECU säätää seosta johonkin suuntaan. Mitä tapahtuu, kun otat lambdan johdon irti? Ohjausvirran pitäisi muuttua.

                          Vaatii kyllä minusta edelleen helvetin moisen tällin, että määräjakajan vivustot vääntyvät, mutta kannattaahan sinen katsoa. Lähinnä että onko lautanen nätisti keskellä, eikä ota mihinkään kiinni.

                          CO-arvoahan voi säätää määräjakajasta, mutta veikkaan, että vikaa on vielä muualla.
                          Viimeksi muokannut jasso; 30.6.2015, 09:43.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitos vastauksesta.
                            Määräjakajan lautanen liikkuu herkästi. Eilen tarkistin asian ilmaputsarin vaihdon yhteydessä. Nostin lautasta alapuolelta sormin kevyesti.
                            Katson illalla, miten painesäätimen virta muuttuu lambdan irroituksella.
                            Joka tapauksessa lambdan ja potikan vaihto käytännössä korjasi kierrosalueen seokset kuntoon.

                            ECU pitäisi löytää.
                            Minusta vaikuttaa siltä, että ECU yrittää (virheellisesti) rikastaa seosta tyhjäkäynnillä.

                            EDIT:
                            Mittasin ohjauspainesäätimen virran tyhjäkäynnillä ja oli 8 mA, kun lambda oli kytkettynä. Se pysyi vakiona, eikä muuttuillut lambdan tahtiin - kuten olisi pitänyt.
                            Lambda irti ja ohjausvirta nousi arvoon 25mA.
                            Viimeksi muokannut Arto1234; 30.6.2015, 17:14.

                            Comment


                            • #15
                              Kokeile ottaa lisärikastimesta topseli irti. Jos joku anturi vaikka luulee että, kone on kylmä ja siten sulla suihkii 5 suutinta..=)

                              Comment


                              • #16
                                Kylmäkäynnistyssuuttimen töpselin irroitus ei vaikuta. Se ei oo tässä ongelma.
                                Jos se suihkisi bensaa koko ajan, meno olisi todella tukkoista.

                                Comment


                                  #17
                                  Yleisesti KE-jeteistä luetun/opitun perusteella:

                                  Se paineensäädin säätelee lambdan perusteella -10mA ja +10mA välillä lämpimällä koneella normaalilla tyhjäkäynnillä tai tasakaasulla. Pelkät virrat kytkettäessä pitäisi näyttää lähemmäs 100mA.
                                  Moottorijarrutuksessa pitäisi pudota jonnekin -60mA tuntumaan ja kiihdytettäessä pitäisi nousta +10mA tuntumaan tai ylikin. Moottorijarrutusta voi testata paikallaan lämpimällä koneella, kun nostaa kierrokset yli 3000rpm hetkeksi ja päästää kaasun irti. Kiihdytysrikastuksen puolestaan näkee kylmällä koneella, kun tyhjäkäynniltä antaa kaasua nopeasti. Tyhjäkäynnillä kun irrottaa ja maadoittaa lambdan signaalipiuhan, pitäisi ohjausvirta nousta +10mA tai yli (pelkkä irrotus kertoi kyllä jo saman).

                                  Laittamalla ECUn perussäätötilaan (bensapumpun päälle sulake ja virrat päälle, ~4s päästä sulake pois) pitäisi ohjausvirta olla kaasu suljettuna +10mA ja täysin auki +100mA.

                                  Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä säätövirran pitäisi heilua 0mA tuntumassa. Jos ei, niin sitten säädetään määräjakajan läpän CO-ruuvista (myötäpäivään rikkaammalle, vastapäivään laihemmalle). Eli jos -10mA, säädä laihemmalle kunnes heiluu siellä 0mA. Oikeaoppisesti pitäisi olla vielä huohotus tulpattuna, mutta tuolla nyt ei minusta niin ole väliä, kun säädetään ilman pakokaasuanalysaattoria.

                                  Mutta ennen kun kannattaa lähteä säätämään pitää varmistaa ainakin, että:
                                  - sytkäennakko on säädetty oikein (ECU perussäätötilassa)
                                  - imuvuotoja ei ole
                                  - määräjakajan potikka on säädetty kohdilleen
                                  - kaasuläpän kytkimet toimivat
                                  - moottorin lämpöanturi toimii
                                  - lambda toimii
                                  (- ulkoilmanpaineen anturi toimii, jos on)

                                  KE-jeteissä on se hienoa, että CO-ruuvia voi säätää lambdaa vasten. Eli noin periaatteessa pääset aina takaisin, vaikka kokeilisit säätää pieleen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos jasso seikkaperäisestä vastauksesta!

                                    CO-arvo on mitattu pakokaasuanalysaattorilla.
                                    pitäisi tarkistaa:
                                    - sytkäennakko
                                    - määräjakajan potikan säätö!! Osa on uusi.
                                    - PA-differentiaalisäätimen säätövirta ei heilu mihinkään. Pitää tarkistaa vielä mikä se on kun virta on päällä ja kone ei pyöri.

                                    + imuvuotoja ei ole
                                    + lambda toimii
                                    + kaasuläpän kytkimet toimivat
                                    + moottorin lämpöanturi toimii
                                    o ulkoilmanpaineen anturia ei oo

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos säätimen virta ei heilu, vaan pysyy vakaana lähellä 10mA, tarkoittaa että ECU vetää ns. closed-loop eli ilman lambdaa. Noin rikkaalla käyvän pitäisi open-loopissa eli lambdan perusteella säätää ohjausvirtaa negatiiviseksi.

                                      Muista sitten, että myös lambda on lämmin kun säädät. Tarkoittaa siis sopivaa ajolenkkiä ennen kokeiluja.

                                      Tuo tyhjäkäynnillä lambdan irrotus ja signaalijohdon maadoitus ei sitten heti muuta mitään. Vaatii jokusen kymmenen sekuntia, ennen kuin jotain tapahtuu. Jos oikein tulkitsen, maadoitus ajaa saman kuin kiinteästi laiha signaali lambdalta. Pelkkä irrotettu piuha puolestaan voi aiheuttaa määrittelemättömän leijuvan tason.

                                      Määräjakajan potikan säätö tarkoittaa sen asennon säätöä. Säätöjä taitaa olla kahta mallia: potikan voi kiristää paikoilleen vähän eri kulmiin tai sitten potikassa on erillinen säätöruuvi. Keskimmäisestä pinnistä mitaten tyhjäkäynnilllä (johdot kytkettynä) pitäisi lukema olla 0,6-0,7V. Tarkasti tuo katsotaan riippuen siitä mitä on jännite 1 & 3 pinnien välillä (~5V), koska 2 pinnin jännite on jokin prosentti siitä.

                                      Moottorin lämpöanturilla tarkoitan siis ECUn anturia, en mittarin. 20°C pitäisi näyttää ~2,5kOhm ja 90°C ~250ohm. Vastus mitataan vissiin maan ja anturin pinnin väliltä. Jos 2-pinninen, niin molemmista pinneistä (?) pitäisi maan suhteen saada samat vastukset.
                                      Viimeksi muokannut jasso; 1.7.2015, 09:39.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kun lambdan johtoa maadoittaa, siihen vissiin pitää laittaa jokin sopiva vastus sarjaan jottei kyseinen ECUn linja ihan oikosulkeennu maihin? 100 ohm?

                                        Mulla potikan kyljessä on pieni messinkinen säätöruuvi.
                                        Se on hyvin mahdollisesti pielessä... heh heh. Sekin olisi mun pitänyt tajuta.
                                        Sille täytyy löytää sopiva asento.

                                        Comment


                                          #21
                                          Sen syvemmin perehtymättä, yksi foorumin jäsenistä teki aiheeseen liittyvän ohjeen, josta voi tässäkin olla hyötyä:
                                          http://kennolle.blogspot.fi/2014/08/...tiikka-ja.html

                                          Comment


                                            #22
                                            Kun lambdan johtoa maadoittaa, siihen vissiin pitää laittaa jokin sopiva vastus sarjaan jottei kyseinen ECUn linja ihan oikosulkeennu maihin?
                                            Bentleyn manuska ohjaa noin ja miksipä ei. Lambda itsessään syöttää jännitettä ECUlle, ei toisinpäin. Lambdahan on periaatteessa polttokenno. Virtaa syötetään vain lämmitysvastukselle, joka ei ole yhteydessä itse signaalipuoleen.
                                            Viimeksi muokannut jasso; 2.7.2015, 13:46.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tyhjäkäynnin seokset pielessä

                                              Olen taas yksi lisää, jolla ongelmia seossuhteen kanssa...
                                              Haluaisin ymmärtää tätä asiaa, ennenkuin vien pakokaasumittaukseen.
                                              Niillä tuntiveloitus on vian selvittämisestä vajaa 100e/h, yrittäisin ensin itse selvitellä foorumin avulla.

                                              Eli Audi 80 2.0E vm 1990 kone 3A.
                                              Tyhjäkäynnillä saa liikaa bensaa, lambda-anturin jännite on n. 0.9V.
                                              Kierroksilla lambda-anturin jännite on n. 0.2V
                                              Mistä voi varmentua, että ECU on mennyt closed-looppiin?

                                              Kone kylmänä (+10C) liikkeellelähtö on todella nuhaista ja sammuilee parit kerrat.
                                              Kone lämpimänä käy ok ja liikkeellelähtö on normaalia lähellä. Silti kone saa tyhjäkäynnillä liikaa bensaa.

                                              Lambda-anturi on vaihdettu 3kk sitten. Ilmanottoläpän asentopotikka on uusi (määräjakajan kyljessä).
                                              Jäähdytysveden lämpötila-anturit on vaihdettu vuoden sisään (syyläristä 1kpl, ylävesiletkusta 2kpl).
                                              Hood temp sensorin liittimet on vaihdettu ja kontaktit puunattu.
                                              Kaasuläpän asentokytkinten toiminta on tarkistettu yleismittarilla osat irroitettuina.
                                              Tässähän ei ole asentopotikkaa, vaan 2 kytkintä.
                                              Kaasuläpät on irroitettu ja putsattu. Ilmavuotoja ei ole. Ne on tutkittu moneen kertaan.

                                              Ymmärrän, että seoksen yleissäätö on määräjakajan päällä oleva ruuvi, joka vaikuttaa tyhjäkäynnin ja kierrosalueen seoksiin.
                                              Se on keväällä tarkistettu pakokaasumittauksen yhteydessä.

                                              Toinen säätö on ilmaläpän asentopotikka (pieni ruuvi sen oikeassa kyljessä menosuuntaan katsottuna).
                                              Jokin seoksiin vaikuttava anturi/signaali on körmähtänyt aivan viime päivinä. Onko ideoita?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mistä päättelet, että saa liikaa pensaa tyhjäkäynnillä ? Jos happi-anturi antaa 0.9 V, niin se kertoo, että on happea (ja ilmaa). Se viittaa laihaan, kuten myös sammuileva liikkeellelähtö kylmänä.

                                                Kun säätösilmukka on suljettu, niin happianturi kiikkuu edestakaisin ala- ja yläarvon välillä eli noin 0,1 V - 0,9 V.

                                                Edit:
                                                Normaalisti toimivassa moottorissa (lämmennyt) happianturi kiikkuu edestakaisin, kun silmukka on suljettu. Mutta vikatilanteessa se voi olla koko ajan tapissa, vaikka silmukku on suljettu. Jos seos on koko ajan niin laiha tai rikas, että säätö ei riitä korjaamaan sitä normaaliksi.
                                                Viimeksi muokannut kari.rautio; 5.10.2015, 23:06.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jos happi-anturi antaa 0.9 V, niin se kertoo, että on happea (ja ilmaa). Se viittaa laihaan
                                                  Kannattaa vielä vähän opiskella tuota, että onko 0.9v laiha vai rikas.
                                                  Viimeksi muokannut porkkis; 6.10.2015, 13:19. Perustelu: lainaus lisätty selkeyttämään

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jep, 0.9V tarkoittaa nimenomaan rikasta seosta. Autossasi on siis KE-jetronic. Ja aivan oikein - perus tk seos säädetään määräjakajan ruuvista kohdalleen.

                                                    ECU kykenee määrätyissä rajoissa säätämään seoksia closed-loopissa, ohjaamalla määräjakajan kyljessä olevaa magneettiventtiiliä (joka säätää ohjauspainetta) +/-10mA suuruisilla virroilla. Niinpä tk seos pitäisi säätää siten että tuo mainittu virta saadaan noin 0mA tuntumaan. Tällöin ECU:lla on 10mA pelivaraa kumpaankin suuntaan hienosäädellä seosta. Virran voi mitata yleismittarilla, kytkemällä mittari jommankumman venttiilille menevän johtimen väliin virtamittauksella. Kannattaa vaikka tehdä uros/naaras liittimistä adapteri jos ei halua katkoa alkuperäisiä johtimia.

                                                    Itseasiassa KE jetin oikutellessa tuo virran mittaus on yksi tärkeimmistä toimenpiteistä jotta saadaan jonkinlainen diagnoosi. Se nimittäin kertoo mitä ECU yrittää tehdä ja toimiiko oikein vai ei :)
                                                    Eli nyt tässä tapauksessa, jos mittasit lambdan näyttävän vakaata 0.9V (rikkaalla), ECU puskee magneettiventtiilille täydet 10mA yrittäen saada seoksia laihemmalle. Määräjakajan perusseokset on ilmeisesti säädetty liian rikkaalle joten säätövara ei ecu:lla riitä. Tämmöistä siinä voisi olla.

                                                    Itse magneettiventtiilissä on muuten myös säätöruuvi jota ei kannata mielellään lähteä ruuvailemaan, sillä on vaikutusta koko kierrosalueen seoksiin.

                                                    Se määräjakajan potentiometri, siitä ei tarvitse suuremmin välittää. Sen antamaa infoa käytetään kulutusmittarille sekä sytytyksen ajoitukseen. Sen voi toki mitata ja kalibroida tarvittaessa, kyseessä on kuitenkin ajastaan kuluva osa.
                                                    Viimeksi muokannut Tonsku79; 6.10.2015, 17:11.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                      Kannattaa vielä vähän opiskella tuota, että onko 0.9v laiha vai rikas.
                                                      Sorry, muistin tosiaan väärinpäin. Nimi oxygen sensor sekoitti ajatukseni. Happisensori kertoo, onko pakokaasuissa vapaata happea. Mutta sen antama tulos on käänteinen eli jännite on korkea, kun happea ei ole ja matala jos sitä on.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiitoksia vastauksista.
                                                        Mittaanpa virran ja sen jälkeen ei liene muuta tehtävissä kuin viedä pakokaasumittaukseen + säätöön.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No saat sen seosruuvin säädettyä kohdalleen kun katselet samalla sitä venttiiliin menevää virtaa. Säädät seosruuvin sillai että virta on siinä 0mA tuntumassa (moottori normaalilämpöinen). Virta liikkuu muutaman milliampeerin sisällä lambdaohjauksen vuoksi, eli tyyliin +2mA....-2mA.

                                                          Tämä toki edellyttää että kaikki muut osat ovat kunnossa, eli ei imuvuotoja ja lambda-anturi ehjä jne..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tein virtamittuaksen juuri äsken.
                                                            Kone kylmänä (0 C) ja open loopissa alkuun virta oli 40 mA. Parin minuutin jälkeen se putosi harppauksella arvoon 20 mA kieppeille. Noin 1-2 minuuttia lisää tyhjäkäyntiä ja se putosi harpaten arvoon n. 10 mA. Lopulta, startista laskettuna noin 5 min jälkeen se saavutti 0 mA arvon. Se näytti menevän lähtöarvosta nollaan 40 mA--> 20mA --> 10mA -->0mA harppauksin.
                                                            Tyhjäkäyntiä jatkaessa välillä pomppasi sekunniksi-pariksi n. 2 mA. arvoon ja siitä nollille.
                                                            Minusta toiminta vaikutti aika normaalilta.

                                                            Yritin nostaa kierroksia, virta nousi 20-30 mA arvoihin. Kun lopetin kiihdyttämästä, virta palasi alas erittäin hiljalleen, n. 30 sekunnin aikana.
                                                            Kierrosten nostaminen on erittäin hankalaa, tyhjäkäynniltä 2500rpm kestää n. 10 sekuntia.
                                                            Liikenteeseen en oikein mielellään sillä lähde, kun liikkeellelähdöt on sellaista tuskaa.

                                                            Pakokaasumittauksessa on aikaisemmin todettu, että tyhjäkäynnillä on rikkaalla, ja kierroksilla ok, mutta syy on jäänyt selvittämättä. Sitä koetan haarukoida.

                                                            Ilmaläpän liukupotikka on siis uudehko, mutta ei vielä säädetty. Jotain muuta tässä vielä on.
                                                            Missä ECU sijaitsee? Olen etsinyt sitä kuskin ja repsikan jalkatiloista, ei löydy.
                                                            Viimeksi muokannut Arto1234; 9.10.2015, 20:02.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X