Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton siirto tallissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Auton siirto tallissa

    Onko kokemuksia hydraulisista autonsiirtovaunuista, rullavaunuista?
    Esim http://www.ebay.de/itm/171814201283?...%3AMEBIDX%3AIT

  • #2
    Jotakin tuollaisia käytetään ainakin Helsingissä kun siirretään autoja pois kielletyltä pysäköintialueelta. Hinuri nostaa keulan ja perän alle laitetaan tuollainen rullakko. Kait se toimii

    Comment


      #3
      Kalja- tai maitodollyt jokaisen pyörän alle niin on mukava siirrellä.

      Comment


        #4
        Tuossa mallissa ei tarvitsisi nostaa autoa erikseen dollyjen laittoa varten. Myös auton vekslailu nastarenkailla jäisi minimiin (lattiapinnoitteen pysyminen)..

        Comment


        • #5
          Näyttää kyllä kätevältä. Tuo hinta lienee yhdestä kappaleesta? Jos näin, niin tarvittavat 4 kappaletta maksaa kyllä jo aika paljon...

          Comment


            #6
            Sanoisin, että parihinta. Ilmoituksesta kopioitua: Versand Maße 2 Stk. (mm), eli "Lähetysmitat, 2kpl"

            Comment


              #7
              Sanoisin, että oman heikon kielitaitoni perusteella kyseessä on vain yksi kappale.
              Ilmoituksesta kopioitua: Rangierhilfe Rangierheber Rangierroller Hydraulisch 300mm, 750Kg Version 2015 1 Stk.Version 2015 1 Stk.

              "Helppoon" sivuttaiseen siirtelyyn tarvitaan neljä, mutta pieneen vekslailuun jos on tilaa, niin kahdellakin voisi pärjätä.

              Comment


                #8
                Tuo hinta on yhdestä ja on halvin mitä löysin. Unohdetaan hintaspekulaatiot, onko jollain käytössä? Kuinka tasaisen alustan vaatii ja onnistuuko käytännössä yhdeltä henkilöltä manoveeraukset?

                Comment


                • #9
                  Olen tuommoisia käyttänyt ihan asfaltillakin. Jos ei isoa kuoppaa ole niin ihan ok rullaa. Nuo menee pienellä väkivallalla jopa pienen kynnyksen yli. Tasaisella betonilla sitten liikkuukin herkästi, siis neljällä. Yksin pystyy liikuttamaan silloin. Myös kaksi ja tunkki koukun alla kokeiltu. Helpot asettaa paikalleen. Noita käytin edellisessä työssä peltikorjaamossa.

                  Comment


                  • #10
                    Olen kokeillut, alusta pitää olla tasainen, muuten pyörät tökkää. Jos lattiassa on kuoppia, tai pinnalla jotain esim. kiviä, niin ei liiku. Tasaisella alustalla noilla siirtelee autoa helposti yksinkin.

                    Edit: Taisi olla pienemmät fillarit mallissa joita kokeilin kun Laurilla, koska niillä ei kyllä kynnyksiä ylitelty.

                    Comment


                    • #11
                      Kalja- tai maitodollyt jokaisen pyörän alle niin on mukava siirrellä.
                      Kalja- tai maitodollyt on joko panimon tai meijerin tai meijeripakkauspoolin omaisuutta. Omistaja selviää kun sitä dollyä tarkemmin tutkii. Jos niitä itse käytät se kannattaa pitää omana tietonaan, ei ainakaan kannata yllyttää muita varastamaan toisten omaisuutta.

                      Lisäksi niiden huono puoli auton siirtelyssä on se että vain ns etupyörät kääntyvät. Niitä kun neljä laittaa auton alle, niin auto liikkuu kyllä eteen ja taakse, mutta kääntäminen on hieman hankalaa. Paremmin hommaan soveltuu tätä tarkoitusta varten tehdyt "dollyt", joissa kaikki pyörät kääntyvät vapaasti.

                      Comment


                        #12
                        Jos on tasainen pinta niin hyvin toimii nuo aiheen aloittajan vekottimet. Yksin siirtelee helposti autoa. Ja ottaisin heti neljä, kahdella se vaan on vähän säätöä.

                        Comment


                          #13
                          Minulla on Motonetistä tai Biltemasta ostetut alustat, joiden päälle auto pitää nostaa. Tallin lattia ei ole aivan sileä, mutta kyllä sitä yksin saa työnnettyä.

                          Comment


                          • #14
                            Sama mulla on motonetin perusmalllit mihin auto pitää nostaa. Näitä on kahden auton alla tallissa ja on kyllä yksin todella helppo siirrellä. Tietty jos lattialla on kiviä niin aiheuttaa lattiaan naarmuja ja hankaloittaa siirtoa, mutta tajunnut että on todella nopea lakaista kulkutiet ennen siirtoa.
                            Yksin siirrellyt ja hieman on kuoppiakin lattiassa(jopa 4-5cm syviä?). Pyöriä kun on yhdessä neljä niin ei haittaa vaikka yksi pyörä osuu kuoppaan, vähän reilumman tönäsyn vaatii.

                            Hinnasta ei saanut puhua, mutta peruskärryjä saa yhden auton tarpeet yhden tuollaisen hydraulisen hinnalla. Tietty jos kokoajan nostaa autoa noilta alas ja takaisin on hyötyä. Omat ikuisuusprojektit kuitenkin makoilee ihan lepposasti yötä päivää kärryjen päällä.

                            Ja tosiaan "pakko" olla 4kpl jos meinaa yhtään enempää siirrellä autoa.

                            Comment


                              #15
                              Todetaan toimiviksi. Nyt sitten vain päätös, että meneekö mukavuus vai talous edellä.

                              Comment


                                #16
                                Siittä vaan...
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Minkä painoisia autoja olette noilla biltema/motonet alustoilla siirrelleet, liikkuuko painavammat nykypäivän autot vielä ilman suurta tuskaa?
                                  Noita alustoja tuli katseltua vuosi sitten ja ilmoitettu kantavuus parilta menee mitatun auton akselipainon yli, tai ainakin ihan siihen lähelle, en tarkkaan enää muista.
                                  Saahan noita pelkkiä renkaita ostettua vaikka Etrasta, mutta hinta pompsahtaakin sitten jo pelkillä renkailla tuplat tuohon valmiiseen verrattuna.
                                  Tarkoitus siirtää auto ns. kulman taakse, eli suoraan liikkuvat alustat ei käy.

                                  Comment


                                    #18
                                    Siirtelin vastikään B5 ässää muutamaan otteeseen, ja kyllä se tasaisella lattialla siirtyy aika helpostikin. Mutta jos se ei ole tasainen, eli pelkkä (huonosti) hierretty betoni, niin kahdella miehellä tulee hiki.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alusta on rosoinen betoni, ollut ~20v ilman pinnoitetta, joten ptää katsella jotain parempi pyöräistä mallia.
                                      Onko jollekkin tullut vastaan järeämpää kääntyvillä pyörilä olevaa mallia?
                                      Tarve on noin kahdesti vuodessa, eli kun auto menee talvisäilöön ja kun se otetaan käyttöön.

                                      Jos jollain on parempaa ehdotusta kuin tuollaiset alustat, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
                                      Ajaminen on turhan hankalaa, joutuu vekslaamaan todella monta kertaa ja auto pitäisi saada mahdollisimman lähelle seinää sivusuunnassa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Vedä se betoni sileäksi, niin minäkin tein :) Vetonit 3100 pintaan, sillä saa riittävän sileän.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X