Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0TFSI tehottomuus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.0TFSI tehottomuus.

    Tuntuu että ei ole kaikki "kaakit" tallessa ja kulutus hiukan liian suuri.
    Ajoin reilun 300 km:n pätkän sievästi keskikulutuksen ollessa noin 7.7 l/100km. Ajattelin alkaa karsimaan vikaa vaihtamalla ahtopaineen säätösolenoidin (N75). Näyttäis olevan foorumilla olevan myynnissä A4:n vastaava. Sopiiko myös omaan kulkineeseen? Osanumero: 06F906283F
    Viimeksi muokannut Killeri; 3.5.2018, 17:27.

  • #2
    Tuo toimii taas, joten sieltä voit varmistaa osanumerot (vaatii kirjautumisen): http://www.vagcat.com/epc/

    Comment


    • #3
      A6 2.0 TFSi ilmavuoto

      Kyseessä on -07 A6 2.0 TFSi. Moottorin häiriövalo syttyi ja vikakoodi ilmoittaa
      System too Lean at Idle. Moottorin päällä olevan (PCV-?) systeemin pyöreän kiekon alta suhisee koneen käydessä ilmaa koneen sisällepäin hyvin voimakkaasti. Kohta on kyseisen kiekon (edestä katsoen) oikealta alapuolelta eli kun sormen laittaa kiekon reunan alle, suhina tuntuu selvästi ja ääni muuttuu. Kuuluuko sieltä ilman mennä sisälle vai onko kyseinen tatti rikki?

      http://s1234.photobucket.com/user/Au..._0656.jpg.html

      Comment


        #4
        Ei moottoriin kuulu mennä ilmaa mistään muualta kuin suodattimen läpi.

        Comment


        • #5
          Kuulostaisi puhjenneelta kalvolta PCV-venttiilillä. Uutta vaan, ei ole kallis osa uusia muistaakseni (~50e?). :)

          Comment


          • #6
            Venttiili vaihtoon

            Hain marmorilta uuden venttiilin. Maksoi reilut 50 eur. Oranssi tiiviste olisi ollut yli 30 eur, mutta vanha oli ihan ehjä. Vanhan venttiilin tatin alta paljastui kolmesta kohtaa revennyt kalvo.





            Comment


            • #7
              A6 2006 tfsi 170hv ei kulje

              Mittasin auton A6 2.0 tfsi - 06 manuaali ahtopaineita. Ongelma on ollut, että auto tuntuu hieman tukkoiselta.
              Ahtoja on kaasu pohjassa 6. vaihteella 0,3 bar @ 2000 rpm . Maksimissaan ahdot nousee 0,5-0,6 bar.
              Ennen kuin vaihdan bypassia tai N75:sta olisi hyvä tietää, onko mitattu tulos normaalia vai onko autossa vikaa.

              Voisiko joku kenellä vastaava auto toimii 100%, tehdä vertailumittauksen? Kokeilu on tehty siten, että kaasu on painettu pohjaan n. 1800 rpm ja paine katsottu n. 2000 rpm kohdalla.
              Viimeksi muokannut Vilpertti; 4.5.2018, 12:19. Perustelu: Selvennetty viestiä

              Comment


              • #8
                Vaihdoin bypassin solenoidiventtiilin. Satuin saamaan uuden venttiilin 20e hintaan, joten ostin vaikka viasta ei ollut varmuutta.
                Nyt ahtaa.
                Itse itselleni vastaten: A6 170 hp 2.0 tfsi ahtaa kahden tonnin kierroksilla 0,8-0,9 bar.

                Comment

                Working...
                X