Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Avant 2003

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi RS6 Avant 2003

    Niin siinä sitten kävi, että Japani intoilijasta tuli Audin omistaja.

    RS6 tuli taloon muutama viikko sitten. Autolla mittarissa 210tkm ja kaikesta päätellen voisi pitää paikkaansa. Ajoa takana vasta muutama sata km mutta tekniikka tuntuisi toimivan hyvin ja tehot persdynolla mitattuna tallella.

    Huoltoahan auto kaipaa ja tähän mennessä hankittua:
    - Zimmermanin alkuperäistä vastaavat levyt
    - Redstuff palat
    - NGK tulpat
    - Motulin 8100 (501.01) moottoriöljyt
    - Laatikkoöljyt
    - Ilma-, bensa- ja öljysuodattimet
    - 245/35R19 Linglong renkaat
    - Ajovalokytkin (oli kulunut)

    Perushuollon jälkeen testaillaan enemmän, mutta näin alkuun fiilikset ovat positiiviset.

    Maalipinta savetettiin ja päälle colliniten kovavaha. Punainen nahkasista on melko erikoinen! Nahat puhdistettiin ja käsiteltiin nahanhoitoaineilla. Sisusta on siisti ja ajovalokytkin oli oikeastaan ainoa huomiota vaativa kohta. Takakontiin voisi hankkia rullaverhon niin tekisi vielä sikaosastosta siistin.

    Viimeksi muokannut maqu; 10.12.2015, 19:06. Perustelu: Kuva lisätty

    #2
    Onnea ja tämä ehdottomasti seurantaan! Pelonsekaisin tuntein ;)

    Comment


    • #3
      Tuleeko muuta mieleen mitä olisi syytä tarkistaa akuutisti?

      Kiitos!

      Vähän samat tunteet täälläkin oli pinnassa kun sokkona tätä huusin. Alkutaipale tosiaan näyttänyt ihan positiiviselta, mutta saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

      Projektina on vielä poistattaa nestekaasujärjestelmä autosta. Tarjouksia pyydellessä ilmeni että jotain osia saisi mahdollisesti käytettyä hyödyksi jos käyttöönottaisi maakaasulaitteiston.

      Pitää vielä miettiä asiaa ja puntaroida kustannukset sekä Kaasupullon viemä tila asiat.

      Linglong renkaista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta testien sekä audi foorumin rohkaisemana uskaltauduin tilaamaan.
      Viimeksi muokannut arto s; 10.4.2015, 20:38.

      Comment


        #4
        Onnea ja menestystä auton kanssa! Ei näitä liian paljoa täällä foorumilla ole. ;) ja mitä huoltoihin ei peräöljyjen vaihtokaan ei pahaa varmasti tekisi ja samaan syssyyn bensansuodatin.

        Comment


          #5
          No ehkä hihna, ettei olis vaihdettu viimeksi ~100tkm kohdalla...? En tunne tuota moottoria, mutta muutenhan nämä on täynnä tunnettuja pikkuvikoja niinku pyyhkimet edessä ja takana, lukot jne.. mutta vinkkejä löytyy foorumilta sekä googlella tosi hyvin.

          Comment


          • #6
            Toinen takaoven lukko vihoitteli alkuun ja takakontti ei reagoi keskuslukitukseen vaikka ääni lukosta kuuluu. Pitää avata ja tarkistaa.

            Alkuperäinen kirjoittaja ittnah Näytä viesti
            Onnea ja menestystä auton kanssa! Ei näitä liian paljoa täällä foorumilla ole. ;) ja mitä huoltoihin ei peräöljyjen vaihtokaan ei pahaa varmasti tekisi ja samaan syssyyn bensansuodatin.
            Hyvä huomio! Pitääkin laittaa peräöljytkin tilaukseen. Bensasuodarin tuossa odottaakin jo vaihtoa.
            Viimeksi muokannut arto s; 11.4.2015, 12:06. Perustelu: Mahtuu samaankin viestiin.

            Comment


              #7
              No en tiedä miten tän nätisti sanoisi, mutta 210t ajetusta Ronsusta menee melko lailla kaikki vaihtoon jos ei ole jo tehty. Aloittaa voi turboista yms. Koneen osista ja sen jälkeen siirrytään vaihdelaatikkon pariin. Jos ja kun nuo on kunnossa niin ihmetellään jousituksen kuntoa. Hieno auto, mutta ostohinta on vain murto-osa sitä mitä sen kunnossapito maksaa. Tästä tuskin on kenelläkään eriävää mielipidettä.

              Comment


              • #8
                Ei!
                Toivon toki mukavampaa tulevaisuutta, mutta mutta...
                Onhan tuossa noita muuttuvia tekijöitä.
                Pisteet rohkeudesta. Mulla ei ainakaan ole niin pali säästössä, että voisi alkaa...
                Kuitenkin toivon että tää menis hyvin tää keissi:)

                Comment


                  #9
                  Onnea täältäkin suunnalta ;) Tuli fiilisteltyä tuota myös myyntiportaalissa, erittäin kivan näköinen laite! Jakopään jutut kantsii varmaan tsekata, huomasitkin varmasti jo superpitkän huoltovälin :)
                  Viimeksi muokannut QHad; 10.4.2015, 22:51. Perustelu: Lisäys

                  Comment


                    #10
                    Millä perusteella 200tkm ajetussa olisi ahtimet automaattisesti vaihtokunnossa? Ei millään.
                    Tosiaan hihna vaihtoväli on 60tkm joten kannattaa laittaa vaihtoon. Ja kun keulaa vedät auki, niin öljyjäähdyttimen putket sitten varovasti auki, yleensä on niin jumissa että alumiinisesta jäähdyttimestä tulee kierteet mukana ja menee vaihtoon.

                    Comment


                      #11
                      Asiasta mitään erikoisemmin tietämättä. Tuskimpa tuo mekaanisesti mikää itsestään tuhoutuva on? Lähinnä tuossa iässä olisi nuo kaikki sähköanturit ja nimenomaan kaikki tiivisteet alkanee olla kovettunu. Autohan se on tuokin. Jotkin osat ja huollot joihinkin autoihin vaan maksaa enemmän kun toisiin.

                      Comment


                        #12
                        Toisilla osat menee vaihtoon kun ne on kuluneet, toisilla kun ne on rikki ;)

                        Comment


                          #13
                          Ethän Mikko tällä viittaa erääseen Oulussa asuvaan klubilaiseen? :)

                          Comment


                            #14
                            Oulussa asuu tosiaan monta innokasta harrastajaa jotka pitää vehkeet kunnossa, saattaahan Mikko jotain noista tarkoittaakin :-)

                            ~200tkm on Ronsulle ja muille RS vehkeille paljon. Ei tarvitse kuin hetken surffailla tälläkin palstalla ja huomaa, että "kevyt" perushuolto on syytä tehdä jo sen ensimmäisen 100tkm jälkeen. Tosin saattaahan noilla ajella hyvinkin sen pari sataa tekemättä mitään, mutta ei ne palikat siellä missään hyvässä hapessa ole. Pääsee helpommalla/halvemmalla, kun tekee ajoissa.

                            Ronsu ja Risa on siitä hankalia autoja nykyään, että niitä saa kohtuuhinnalla (tulee kummallisia mielihaluja lunastaa moinen omaan talliin). Niiden pito on kallista ja jos ei meinaa autoa kauaa pitää niin kannattaako siihen satsata tuhansia euroja. Asia on eri jos se ostetaan harrasteautoksi pidemmäksi aikaa. Onhan tästä puhuttu jo aikaisemmin eli perussääntö menee näin.

                            Osta paras mahdollinen jos meinaat vain pitää hauskaa ja ei haluja remontteihin. Jos taas haluaa harrastaa voi huoletta ostaa halvimman ja tekee siitä hyvän ja omaan makuun sopivan. Jälkimmäisessä tapauksessa autosta tulee 100% varmasti kalliimpi kuin olisi ostanut jo ns. valmiin auton, mutta harrastamisella on aina oma hintansa ;-)

                            Comment


                              #15
                              Harrastukseen kulutetut tunnit kun eivät ole laskutettavia, mutta kyllä niistä yleensä tuppaa saamaan kaikenlaista palkkioksi. Laidasta laitaan.

                              Comment


                                #16
                                Omallani on kohta 200tkm takana, josta omaa ajoa ~25tkm reilun kahden vuoden aikana. Tässä pääpiirteittäin mitä omalleni olen tehnyt perus ylläpidon lisäksi:

                                DRC-iskunvaimentimien korvaus perinteisillä, nokkaketjut ja kiristimet, välijäähdyttimet, öljynlauhdutin, syyläri.

                                Ja näiden lisäksi tietenkin pienempiä C5 mallisarjan tyyppivikoja (lukot, ikkunannostin, pyyhkijät, sisävalojen ongelmat yms).

                                Comment


                                  #17
                                  Hienoa että näitä joku uskaltaa hankkia. Kuvia kiitos!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja heiki Näytä viesti
                                    Omallani on kohta 200tkm takana, josta omaa ajoa ~25tkm reilun kahden vuoden aikana. Tässä pääpiirteittäin mitä omalleni olen tehnyt perus ylläpidon lisäksi:

                                    DRC-iskunvaimentimien korvaus perinteisillä, nokkaketjut ja kiristimet, välijäähdyttimet, öljynlauhdutin, syyläri.

                                    Ja näiden lisäksi tietenkin pienempiä C5 mallisarjan tyyppivikoja (lukot, ikkunannostin, pyyhkijät, sisävalojen ongelmat yms).
                                    Näyttäisi täälläkin menevän myös öljynlauhdutin vaihtoon kun vuotaa öljyä ilmeisesti liittimien välistä. Laitoitko orkkista vai löytyykö muita hyviä vaihtoehtoja?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuvia







                                      Comment


                                      • #20
                                        Kuvia

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tää oli vissiin siinä huutokaupassa? Silloin jo kuolasin tuota sisustaa

                                          Comment


                                            #22
                                            Laitoitko Redstuff palat paikoilleen, ja oletko paljon jo ajanut niillä? Varoituksen sana, niistä on aika monella lähtenyt pala irti liimauksista... Kuten minulla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viesti
                                              Laitoitko Redstuff palat paikoilleen, ja oletko paljon jo ajanut niillä? Varoituksen sana, niistä on aika monella lähtenyt pala irti liimauksista... Kuten minulla.
                                              Edessä on jo paikallaan mutta kilometrejä ei ole vielä kertynyt kuin muutama. Taakse vielä etsin levyjä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mä olen kanssa vaihdellut keltasia ja punasia pois, kun ihan normaalissa ajossa on kitkapinnasta lähtenyt isoja paloja tai irronnut kokonaan.
                                                Tämä ja Subaru taitaa olla idässä?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tämä ja Subaru taitaa olla idässä?
                                                  Tätä kelasin kanssa itse, etenkin valkoista subbea muistaisin nähneeni.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja maqu Näytä viesti
                                                    Näyttäisi täälläkin menevän myös öljynlauhdutin vaihtoon kun vuotaa öljyä ilmeisesti liittimien välistä. Laitoitko orkkista vai löytyykö muita hyviä vaihtoehtoja?
                                                    Saksasta tilasin purkaamolta alkuperäisen. Minulla vuoti osuman vuoksi.

                                                    Piti huvikseen tarkastaa vanha tarjous sähköpostista, Laakkoselta uuden jäähdyttimen hinta olisi vuonna 2013 ollut 1791€.

                                                    Kierteethän noista yleensä murentuu, kun rst putket ja alumiini jumii kiinni toisiinsa.
                                                    Jos pelkästään niistä vuotaa, voi uusien an-laippojen hitsaaminen / hitsauttaminen olla harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

                                                    Esim. biltemasta voisi löytyä? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pa-2000035919/

                                                    Kohta taidan tehdä omasta ronsustakin projektin, näillä näkymin alakerran laakeriremppaa tiedossa.
                                                    Tarkoitus ei ole pelotella :)
                                                    Viimeksi muokannut heiki; 7.6.2015, 14:53. Perustelu: Taitaa olla kuitenkin kyseessä öljynjäähdytin, eikä lauhdutin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Taitaa olla kuitenkin kyseessä öljynjäähdytin, eikä lauhdutin. ;) Ja joo, yleensä kierteistä menee rikki kun jumissa. Kiva vaihtaa aina hihnanvaihdon yhteydessä, jos ei edellinen ole älynnyt laittaa liukastetta väliin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sisusta kruunaa auton! Tämmöinen olisi kyllä makea omistaa joskus :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                                          Tätä kelasin kanssa itse, etenkin valkoista subbea muistaisin nähneeni.
                                                          Idässä tosiaan asustelen ja Subbe nyt käyttiksenä. Audi vielä hallissa Lauttasaaressa kunnes saadaan iskuun.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
                                                            Sisusta kruunaa auton! Tämmöinen olisi kyllä makea omistaa joskus :)
                                                            Tuntuu tuo puaninen jakavan reilusti mielipiteitä :D Omaan makuun kans nappi mutta moni ihmetellyt valintaa. Ilmeisesti ollut ihan sopivan hintanen lisävaruste.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X