Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttoaineen lämpötiloista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Polttoaineen lämpötiloista

    Ihan lyhyesti.
    Minkälaisisa lämpötiloissa polttoaineen kuuluu pyöriä??

    Mulla lämpimällä koneella pa-lämmöksi näyttää vcds tuommosen 70c onko normaalia?

  • #2
    Normaalilämmöt olis hyvä olla alempana. Mikä kone ja auto? Noin korkea polttoaineenlämpö vaikuttaa moneen asiaan negatiivisesti. Noilla lämmöillä itse suunnittelisin jo jäähdytintä. Joku perus öljynjäähdytin käy hyvin.

    Comment


    • #3
      Näinköhän on kuitenkaan noin kuumaa.

      Comment


      • #4
        Seurailin lämmön nousua tyhjäkäynnillä niin se näyttää nousevan tasasesti samaa tahtia moottorin lämpöjen kanssa ja jumii tuonne 70 asteen tienoille.

        A4 1.9 awx eli tuo 130hp malli.

        Voisko tuolta lie hakea syytä miksi tuon keskikulutusta ei saa alle kuuden litran oikeen millään muulla kuin venymällä tientukkona jotain 70 kmh nopeutta?

        Comment


          #5
          Onko toi nyt vielä niin korkea? Miten minä muistelisin, että jakajapumpullisessakin olisi ollut tuota luokkaa (V6 TDI), kun noita joskus ihmeteltiin. Nelos- ja vitos koneessa naksun vähemmän.

          Comment


          • #6
            Kyllä tuo vähän turhan korkea on. Arttu joskus mittaili että ainakin joissakin moottoreissa noin 50 asteen paikkeilla alkaa vaikuttamaan tehon tuottoon. Sitä en tiedä onko tuo miten yleispätevä, mutta jokatapauksessa saisi olla vähemmän kun tuo 70c.

            Comment


            • #7
              Anturi näyttää olevan moottorille menevässä linjassa eli minun järkeen siellä ei ole mitään mikä sen lämmittäisi nuin kuumaksi. Vaihdan anturin ja vilaisen uudet arvot. Palailen kun jotain selviää.

              Comment


              • #8
                Uus anturi paikallaan ja mikään ei muuttunu. Vieläki näyttää 66-70 astetta lämpimällä koneella tasasessa matka-ajossa.

                Comment


                • #9
                  Juu ei tuossa varmaan anturi viasta ole kyse. Kyllä se ihan oikein näyttää.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo noin 70 asteinen löpö on vissii jotakuinki normaalia? J

                    Comment


                    • #11
                      anna sähköposti osoite niin lähetän ton 1.9 pd tiedoston ja kato siel sivu 14. Muutenkin on hyödyllistä tietoa:) Lueskelin noit juttuja nii toi lämpötila pitäs olla ok, eli toi jäähdytys pitäs pitää max 70 asteessa sen jos sen yli menee reippaast ni sit vikaa.
                      Viimeksi muokannut jarppa^; 6.3.2015, 20:41.

                      Comment


                      • #12
                        Päivitystä nyt siltä osin että tuossa 1.9tdi:ssä tuo anturi nimenomaan on paluulinjassa ja polttoaineen kuuluukin olla siellä 70 asteen luokkaa.

                        Meni naama solomuun kun pa suodattimen letkut oli väärin päin.

                        Sikälimikäli tuo anturi pääsee hajoamaan toimimattomaksi niin ecu tulkitsee pa lämmöiksi moottorin lämpöanturin antamaa arvoa.

                        Ei ole siis lämpötiloisa tai antureissa ongelmaa. Pittää alkaa tutkiin nuita alipaine ja polttoaineletkuja josko ne on kaikki kunnossa.

                        Comment

                        Working...
                        X