Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo rikki, mielipiteitä mitä tehdä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbo rikki, mielipiteitä mitä tehdä.

    Hei, tässä nyt ollu Audi TT:n kans ongelmia ja tuntuu että autoon on tullu jatkuvasti jotain uutta vaihdettavaa.

    Nyt oli öljyvaihdon jälkeen alkanu syömään öljyä ihan urakalla ja pakokaasu alko haisee oudolle, no huoltoon piti ajaa ja selvisi että turbossa ihan jäätävät väljyt ylös ja alas liikku jonkunverran ja sinne ja taks oikein reilusti yli sentin verran pystyi liikuttaa..

    Eli turbo on ihan kuollu, autolla ei uskalla nyt ajaa ollenkaan ku tuntuu ajossa todella epävaakaalta.

    Nyt sit mietin ku olisi ollu jakorempan paikka samalla että vieläkö viitin panostaa tähän projektiin: vaihtaa siihen uuden turbon ja jakorempan vai pitääkö lyödä jo hanskat tiskiin?

    Autolla kilometrejä kertynyt 225000

    Ja tästä nyt oli aika paljon topikkia mutta paljon maksaa vaihtaa turbo?

    #2
    Ompas huono tuuri käyny TT kanssa.
    Hinta riippunee varmaan aika paljon, että ostaako uuden vai kunnostetun turbon ja vaihtaako itse vai korjaamolla. Fin-Turbo ainakin myy vaggilaisiin uusia ja kunnostettuja turboja. Plus riippuu että laittaako samanlaisen vai hieman isompaa, tästä taitaa löytyä parikin keskustelua ja yleisesti ottaen mielipiteet on, että isompaa. Enemmän tehoja irti jne.

    Comment


      #3
      Turbo vaihdettuna poikittaismoottoriseen varmaan tonnin luokkaa, jakopää muutaman satasen. Sanoisin, että 1,5k € alkaa olla mainitut tehty.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista,
        Meinaatko Arto että olisi osineen ja töineen noin 1.5k koko projekti?
        Pitää alkaa säästämään..

        Comment


        • #5
          Puoleentoista tonniin on aika halpa mielestäni. Voi saada toki, mutta henkisesti kannattaa varautua lähemmäksi kahta tonnia. TT:hen aikanaan jakopään teetin, hinta juurikin hieman yli 500, mutta aikaa tästä on kohta kymmenen vuotta.
          Ahtimen sijoitus on sitä luokkaa mukava, että ei sitä kukaan ihan ilmaseksi tee ja voipi siitä kustannuksia kertyä. Orkkis ahtimen hinta lienee 700-900€?

          Comment


          • #6
            tai sitten vaihtoehtojen ääripää.
            ebaystä tilaa uudet turbon sisukset nykyisee n. 200€ (sisältää kaiken muun paitsi pesät ja letkut).
            esim mätänetistä jakopään osat. n.200€ nekin
            puottaa koneen alas vaihteistoineen päivineen ja pulttaa uudet palikat kiinni..... ja tuossa yhteydessä on helppo sitten katsoa missä kunnossa esim kytkin on ja uusia tarvittaessa.

            en tiedä miten ttn kone kallistuu eteenpäin paikallaan että onko turbo mahdollista vaihtaa esim alakautta konetta irroittamatta... väittäisin että on kun pulttaa apurungon alaaltapäin irti ja muutaman koneen korvakkeen. (viisaammat voi kertoa varmasti tästä lisää)

            tässä esimerkki 225 heppaseen tthen käypäsestä turbon sisuskalustahttp://www.ebay.com/itm/Audi-S3-TT-1...item234c2b8b06
            Viimeksi muokannut johny1332; 5.3.2015, 11:27.

            Comment


            • #7
              No siis kelasin noita halvempia turboja esim. Ajtoja.comista niitä saa 450€,
              Autolla kumminkin kilometrejä jo 225000 eli tuskin turbon tulee olemaan tarvetta kestää paljoa yli 100000km?

              Jakorempan olin jo enne turbon hajoamista sopinu ja osineen olisi ollu noin 400€, eli käytänössä jos 400€ jakoremppa osineen ja 500€ turbo niin ei kait sen asennus yli 1k€ maksa :o?

              Comment


              • #8
                No joo. Min Huangin turbo voi kestää mitä tahansa kymmenen päivän ja vuoden väliin, vaikka sen ranskasta tilaisikin. Ottaen huomioon, ettei vaihto ole yhtä helppo, kuin pitkittäiseen, niin kannattaisi ostaa mielestäni kunnollinen ahdin, ei tartte juhannuksena uudestaan miettiä sitä säästämistä.
                Ahdin kun ei ole rautakanki, hyvä ja halpa ei noissa tarkkuuksissa kohtaa.

                Comment


                  #9
                  Tai sitten soitat/mailaat Tallinnan audille tai Forssille. Veikkaan että hintalappu on melko alhainen täkäläisiin pajoihin verrattuna.

                  Comment


                    #10
                    Fin-turbon sivuilta voi tarkistaa vakioahtimen hinnan. Oisko ollu 700 luokkaa. Vaihtotyö varmaan joitain satasia. Jos jakopää on tuon 400, sanoisin, ettei paljon yli 1500 mene.

                    Comment


                    • #11
                      Carlalta tilasin täältä: http://en.turbolader.net/ ehdan BorgWanerin ahtimen (k03-029) tiivisteineen 510€ kotiovelle. Kaverin kanssa turattiin se viikonloppuna pitkittäiskoneen kylkeen (molemmille eka kerta), eikä edes ollut vaikeaa. Öljyletkut (meno-paluu) voi olla syytä vaihdella, jos haluaa varmistella asennuksen toimivuuden tulevaisuudessakin. Pulla (http://www.jt-carfix.fi/) varmaan vaihtaa jakopään. Hinta selviää kysymällä.

                      TT on vieras itselle, joten heitin nyt yleisellä tasolla kannustusta tsi-meininkiin.

                      Comment


                      • #12
                        TT:n K04 taitaa olla vähän arvokkaampi kun K03 ja olen ainakin itselleni uskotellut, että TT:n poikittaiskoneessa se ahdin on aikalailla v-mäisemmäsä paikassa kun pitkittäisissä.
                        Tältä forumilta pitäisi kyllä löytyä kuvallista ohjetta TT:n ahtimen vaihtoon. Ei se periaatteessa taida olla tee-se-itse meiningillä millään tapaa mahdotonta, mikäli paikka löytyy ja aikaa.
                        Olisko tuolla projektiosastolla ollut jossain ne ohjeet.

                        Edit. Tästä topicista löytyy kuvallista tarinaa ahtimen vaihdosta.
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=apx+ahdin
                        Ja itseasiassa monta muutakin hyödyllistä työselostusta.
                        Viimeksi muokannut Eemeli82; 5.3.2015, 15:45.

                        Comment


                        • #13
                          ´Tee se itse` menetelmä olisi todella jees jos olisi mahdollista, mutta ei osaaminen taida riittä eikä ole paikkaa missä edes yrittää ku autohan taitaa olla pakko päästä nostamaan,
                          Eli kyl se on niin et joku muu sen minulle vaihtaa :), tässä nyt saanu jonkun verran tarjouksia ja tällä hetkellä paras oli 690e tehdahuoletusta orkis turbosta ja 300e asennustöistä. siihen päälle ku viel jakoremppa ja mahdollisen muut kulut niin taitaa mennä vähän yli 1500e, katsotaan millo on varaa alkaa korjailee.

                          Comment


                            #14
                            Aika muutaman noita vaihdelleena voin sanoa että aika moni nyrkkipaja sanoo juu ei kun nostavat konepellin. Virallinen ohje käskee purkamaan jakolaatikon irti yms. muuta mukavaa, n. 1000€ taisi olla marmorin hinta vaihdolle.
                            Tästä topicista löytyy ohjeita TT.n ropaamiseen. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=81265

                            Tuon ahtimen voi todennäköisesti korjata vielä kohtuu kustannuksilla, ei sitä ole pakko aina uutta ostaa. FIN-Turboa suosittelen lämpimästi niin korjaukseen kuin uuden ostoonkin.

                            Jakopää nyt on vähän ahdas mutta purku/kasaus tyylin keksii niin ei se mikään ihmeellinen ole tehdä. 4-500€ osineen voisi olla aika linjassa. Kiristin patruuna ohjain rullineen kannattaa samalla vaihtaa, harmittaa kummasti kun se pettää vähn remontin jälkeen.

                            Comment


                            • #15
                              300€ työstä kuulostaa vähintäänkin kohtuulliselta, sanoisinko jopa, että varsin edulliselta. Ei kauhean paha tuntihintaa varmaankaan jää.
                              Jos tuohon hintaan oikeasti vaihtavat niin laita vaikka privalla paikka missä teetät, niin voisi itsekin harkita, jos muutenkin hyvät kokemukset paikasta.
                              Pitäs nimittäin varmaan omaankin kohtapuoliin ahdin vaiha/vaihdattaa.

                              Comment


                              • #16
                                Kysys Antonilta huollon hintaa. www.hevosvoima.com

                                Muistaakseni k04 keskiosa oli jossain 350-400e haarukassa.

                                Comment


                                  #17
                                  Osta ihan oikea merkkiahdin Suomesta, esim Finturbolta tai huollata siellä. Se joka tarjosi ahtimen vaihtoa 300€ hintaan, tuskin tekee sitä enää toista kertaa samaan hintaa( toki jos ilman kuittia tekee niin sitten eri asia) Noi ebay yms. halvat tehdaskorjatut on venäläistä rulettia. Siihen on syy miksi ne orkkisosilla korjatut maksaa vähän enemmän.

                                  Jakopää on mulla n.550€ sis. Hihnan, kiristimen, kiristinpanoksen, rullat, moniurahihnan, jäähdytysnesteet ja työn. Eli kaikki mitä sieltä voi samalla kertaa järkevästi vaihtaa. Moniurahihnan kiristin ei kuulu, mutta se on tarvittaessa jotain kymppejä päälle.

                                  Comment


                                    #18
                                    K04-20/22/23 ahtimen huollosta; jos pakopesä on ehjä, niin se kannattaa tehdä. Todennäköisesti se ei kuitenkaan ole ehjä. Kannattaa myös miettiä miksi ahdin särkyi. Mikäli voitelu on toiminut, miksi laakerit olisi kaput? tietenkään laakerin peltinen lukitelevy ei ole ikuinen, jonka kuluminen on voinut tämänkin vaurion aiheuttaa..
                                    Moottoriin kertynyt öljykarsta lienee yleisin syy ahdinvauriolle, öljypumpun imusihdin tukkeuduttua. Tapauksia lienee liiankin kanssa todistamaan ilmiötä. Longlife öljynvaihtohuollot kun eivät ole olleet moottorille suotuisia muualla, kuin esitteissä, joissa verrataan auton huoltojen kustannuksia tietyllä aikavälillä.
                                    Korjatun, uuden, kopiokeskiosan jne. ahtimen änkääminen koneeseen, jossa se hyvin todennäköisesti rikkoontuu kohta uudelleen on ainakin minusta aika lyhytnäköistä hommaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Marcous niin meinaatko et jos on pakopesässäkin vika niin ei kannata alkaa laittaa kuntoon?
                                      Ei kait mulla käännyt käsi ajamaan tätä romuttamolle :o..
                                      http://s1382.photobucket.com/user/Al...kukto.jpg.html
                                      Viimeksi muokannut AleksandrJ; 7.3.2015, 01:01.

                                      Comment


                                        #20
                                        Markus tarkoitti että vanhaa turboa ei kannata huoltaa jos pakopesä halki. Ei nyt koko koslaa sen takia kannata suohon ajaa:)

                                        Comment


                                        • #21
                                          No nyt tajusin:)
                                          Viimeksi muokannut AleksandrJ; 7.3.2015, 02:48.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No nyt on uusi turbo paikalla ja päättin tosiaan ihan alkuperäisen aidon siihen laittaa.. mutta ongelmat eivät loppuneet siihen, ehdin kokonaisen yhden päivän ajaa kun alko auto tärisee kun mikäkin vibraattori, näyttää siltä että meni vetoakselin sisäisempi nivel, saa nähdä millo sen nyt sit saa kuntoon..
                                            Alkaa pikkuhiljaa loppumaan toivo että saisi tämän kokonaan ajokuntoon :/

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä hankit uuden ahtimen ja missä teetit vaihdon? Ja mitä suunnilleen kustansi?
                                              Itsellä pitäisi tuo ahdin varmaan vaihtaa viimeinkin ja miettinyt tässä mistä sen hankkisi ja missä teettäisi työt.
                                              Mieluummin teettäis työn jossain tässä PK-seudun tuntumassa. Fin-Turbo on hiukka kaukana itselle.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joskus on toimittu niinkin, että auto viedään pajalle, jossa turbo otettu irti ja lähetetty Fin-turbolle. Fin-Turbolla puhaltimen huolto ja takaisin pajalle asennettavaksi. Itselläni hyviä kokemuksia palvelun nopeudesta em. kuviolla, oli vallan ripeää toimintaa. Irrotin kyllä puhaltimen silloin itse (ja lähetin).

                                                JT-Carfix ainakin kysymisen arvoinen paikka Vantaalla. Terhon Pajalta onnistunee kanssa, mutta sijaitsee Mäntsälässä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pitäisi turbo vaihtaa awt koneeseen kun alkaa oleen lopun merkkejä havaittavissa. Mites nuissa vakio turboissa, onko eroja vuosimallin suhteen? Tarjolla olisi turbo -97 vuotisesta a4:stä ja tuo oma on -01.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti

                                                    JT-Carfix ainakin kysymisen arvoinen paikka Vantaalla. Terhon Pajalta onnistunee kanssa, mutta sijaitsee Mäntsälässä.
                                                    Vantaa!!? Nyt valot päälle Kotkassa :D
                                                    Helsingistä meidät löytää. http://www.jt-carfix.fi/index.php?page=yhteystiedot

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      No joo, meiltä katsottuna kaikki Kehä I ja Porvoon välissä on Vantaata.. =)

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X