Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UR-Quattro 20V

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UR-Quattro 20V

    Quattro klassikko, 25 vuotias nuorukainen, tuli hankittua muiden nelikkojen joukkoon. Projektia tästä en ole tekemässä aikoihin, joten olkoon tässä näyteikkunassa johon voi kommenttia laittaa kuka haluaa ja jota asia kiinnostaa. Ajan tällä ainakin jonkin aikaa, jotta näen ja ymmärrän paremmin mitä tuolle tarvitsee ja kannattaa tehdä.

    Kuten aiemmin on kerrottu, auto on tilattu kevennettynä versiona eli vakiovarusteista on ruksittu pois kattoluukku, ilmastointi, radio ja meikkipeilit. Äänieristeetkin lieneen tuon ajan mukaisesti poissa lattiamattoa lukuunottamatta. Ajomelu on selkeästi suurin minun tämän hetken harrasteautoista.

    Tämä autohan on jo aiemmin esitelty ja osa tekstistä on lainattu luvallisesti, eikä tässä mitään uutta tule kenellekään.

    • Audi Quattro 20V, vuosimalli 1990, käyttöönotto 14.2.1990
    • Moottorikoodi: RR
    • Moottorinohjaus: Bosch Motronic
    • Vaihteisto ALZ / AVC
    • Väri: Panther-Metallic Black Y9Z
    • Sisusta: ZV Granite grey, "Quattro" puolinahkasisusta
    • Vanteet: Ronal R8 8”, 0A9 Pearl White Metallic, talvivanteina Ronal R8 8”, Y7Y Zermatt Silber Metallic, BBS RS065 tehdas optiot
    • Valmistettu: Hieman yli 1000kpl
    • Valmistettiin käsityönä 7/1989-5/1991

    Varusteet:
    • Vakionopeussäädin
    • Sähköikkunat
    • Puolinahkapenkit
    • Keskuslukitus
    • Lämmitettävät etupenkit
    • Sähkösäätöiset peilit
    • Lämmitettävä takalasi
    • Jotakin muuta perusvarustetta

    Lisätty jälkikäteen:
    • JVC radio/cd/usb –soitin, Alpine kaiuttimille, JVC poistettu, Audi Gamma tilalle
    • 3" rosteriputkisto
    • Forge:n metallinen By-pass
    • Erikoismoottori Airaksinen (erikoismoottori.fi) ohjelma
    • Ei EU-kilvet
    • Hälytin, jossa keskuslukon kaukokäyttö

    Tulossa myöhemmin:
    • Alkuperäinen valkoinen väri molempiin vannesarjoihin, toiset vanteet jo maalautettu
    • Sisustan pesu, uusi lattiamatto jos saatavana
    • Penkkien kulumien värjäys tai penkkien päällystys
    • Rattiin uudet nahat
    • Aikakauden radio, hankittu ja paikoillaan

    Alla muutama kuva. Laitan lisää kuvia kun sattuu sopivat kelit ja puhdas auto. Kuvassa näkyvä takalasin lämppärikuvio on kerrassaan upea.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Matts; 19.8.2015, 13:40. Perustelu: Lisäys/tarkennus

    #2
    Tää on jotain niin hienoa......

    Comment


      #3
      On on.

      Tuo takalasin quattro-teksti on tyylikäs, kun lasissa on sopivasti kosteutta ja teksti rupee ilmestymään pikkuhiljaa esiin :) Useammassa lötkössä ollut tuollainen teksti, niin jäänyt mieleen.

      Comment


        #4
        Kalustohan vaan paranee.

        Comment


          #5
          Onhan ryhdikkään näköinen laitos ja musta tekee tuosta korista vieläkin hienomman.

          Comment


            #6
            Alkaa Matilla tosiaan olemaan kalusto kohdallaan. Harmittaa, kun itsellä ei ole tilaa noille värkeille. Taitaa olla suurin osa Matin autoista olla munkin "listalla" (S2 sedan ja tuo 20v quattro), mutta järkevää paikkaa noille ei ole löytynyt ja mistään vanhasta ei pääse eroon =( Ulkona ei moisia helmiä voisi edes kuvitella säilytettävän. Onnea vielä uudesta hankinnasta.

            Comment


            • #7
              Eikä parane unohtaa rs2 ;) Asiallista kalustoa kyllä.

              Comment


              • #8
                Kiitos,

                ongelmaksi muodostuu juuri säilytystilat, tällä hetkellä kaikille on talli kun tuo mb seisoo ulkona. Täytyy kesällä aktivoitua katselemaan isompaa lämmintä tallia, johon menisi vähintään kaksi autoa sisään. Nykyinen harrastetalli toimisi sitten projektien korjaamona ja varaosavarastona.

                Urkin katsastus ja iso huolto on tehtiin luovutuksen yhteydessä, moottoriöljyt + suodatin, vaihteiston ja perän öljyt, tulpat, jakopään remmi, rulla, termostaatti ja vesipumppu.
                Viimeksi muokannut Matts; 25.2.2015, 13:53. Perustelu: Lisäys

                Comment


                • #9
                  Löytyykö tietoa, takakannen rinkuloiden korkeudelle (mitoille)?

                  En tiedä olenko oikeassa mutta netin tietojen mukaan takakansissa on ollut vain nuo renkaat, vanhemmissa | audi oooo quattro | -merkit. Netistä kuvahaulla löytyy joka lähtöön erilaisia versioita.

                  Kuvassa 1989 elokuun lehtikuva.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Vanhemmista, 1986 asti, puuttui rinkulat. MB-koneine -87 oli eka rinkuloilla. Vanhemmat tunnistettiin Audiksi muutenkin..

                    Comment


                    • #11
                      Tänään tuli tutkittua auton peräkontti ja takapenkin alusta. Mukava yllätys oli, että mitään ruosteeseen viittaavaa ei näkynyt, ainoastaan puhtaat maalipinnat. Eikä siellä mitään äänieristeitä ollut, pelkkä ohut verhoilu pellin päällä. Eikä niitä tuossa tarvikaan, onpa sitten kilpa-automainen tunnelma :), liekkö tuo radiokin sen takia turhana jätetty pois.

                      Eilen laitoin kesärenkaat alle ja nyt on kyllä tyylikäs peli. Sunnuntaina saa jo luvallisesti ajaa kesärenkailla.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
                        vakiovarustetista on ruksittu pois radio...


                        • Aikakauden radio, Blaukkari tms.
                        Eikös paras olisi hävittää koko radiolaitteisto?

                        Upea peli!

                        Comment


                          #13
                          Kyllä siihen oman aikakautensa blaukkari sopiiajomukavuuden parantamiseksi. Alkuperäiseksi palauttaminen ei kuitenkaan tuota ongelmia :)
                          Kävin eilen tätä livenä vakoilemasssa ja kunto oli A-luokkaa. Pari pikku juttua (joiden havaitsemiseen meni puolisen tuntia) ja arvosana olisi A+++.

                          Comment


                          • #14
                            Onko tämmöisestä kokemusta tai löytyykö nurkista, 4A0035196 Audi Gamma CD Blaupunkt?
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Sähköpeilien vaihtokytkin oli jumissa, löysin ebaystä uudin säädinpaketin oem numeroisena.

                              Tuo edellisen viestin soitin kiinnostaisi kovasti, kertokaa jos haluatte sellaisesta loupua, viallinen cd puoli ei haittaa.

                              Comment


                                #16
                                Et taida olla ainoa jota kiinnostaa ;)

                                Comment


                                  #17
                                  Et ole. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Urkki olisi tarkoitus viedä 4-pyöräsuuntaukseen. Ensin pitäisi käydä raidetangonpäät ja alapallot läpi, jos vaikka olisi vaihtotarvetta ja saa säädöt helposti toimiviksi.

                                    Löytyykö joltakin valmiiksi osanumeroita raidetangon päihin/kokonaisiin raidetankoihin, ja alapalloihin? Näissäkään tuskin on samat osat valmistuksen alusta loppuun, jostakin olin lukevinani, että RR koneisissa on erilaiset raidetangonpäät.

                                    Comment


                                      #19
                                      Etupään alapallot on aivan omanlaisensa, ei ole muissa. Ei myöskään saa marmorilta. Välillä on ebayssä myynnissä, ja Sveitsiläisen nettikaupan listoilla aina välillä. 857407365F ja 857407366F Asiasta ja ehkä vaihtoehdoista olikin jo juttua täällä....

                                      Takapallot samat melkein kaikissa. 857505365

                                      Raidetangot eteen pitäisi olla samat urkeissa, ja se onkin koko tanko. Saatavuus myös heikko, Tradista on löytynyt viimeksi.

                                      "Raidetanko" taakse 893501499A
                                      Viimeksi muokannut jta; 12.3.2015, 19:31.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitos Jari osanumeroista, luinkin tuon juttusi jo pariin kertaan. Täytyy ajan kanssa kerätä varaosat jos ja kun joskus tarvitsee. Nyt ei kyllä ole mitää löysää mutta äkkiä sinne sitä ilmestyy.

                                        Olko tuossa antamassasi etualapallojen numeroissa kirjoitusvirhe kun on samat numerot?

                                        Käyn nuo joka tapauksessa lähi viikoina läpi ennen pyörien suuntausta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kappas, pienoinen virhe oli numeroissa, hyvä kun huomasit. Juu, ja jos nyt jostain syystä esim. katsurista pomppaa, niin tiedät mistä hyllystä kysellä jos kova kiire tulee :)

                                          Muuten, etutangossa säätö on vain toisella puolella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tämä on katsastettu helmikuussa 2015, vuoden päivät saa olla huoletta.

                                            Ei minun autoissa yleensä ole alustat olleet huonossa kunnossa, koska pidän sitä auton tärkeimpänä osakokonaisuutenä, ulkonäkö ei ole ykkösasia. Tästäkin käyn alustan läpi, kuten muutkin paikat kunhan sen aika tulee. Melkein jo odotan sitä aikaa :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Toiset vanteet vein tänään Helsinkiin Suomen Vannekorjaukseen tarkastettavaksi ja puhallettavaksi. Sen jälkeen maalautan automaalaamossa, koska tuolla sanoivat tekevänsä vain jauhemaalauksia eikä tuota alkuperäistä väriä saa jauheena.

                                              Näihin tulee siis helmiäisen valkoinen metalliväri. Saattavat olla aika kauniit :)

                                              Sitten tarvitsee hankkia vielä renkaat ja joku luottoapaikka joka laittaa ne päälle vaurioittamatta maalia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Suomen Vannekorjaus muuten korjasi ja maalasi mulle yhden Bolero-sarjan. Maalaus oli hyvä vaikka pulverilla tehtiinkin. Korjaus ei ollut. Hitsaus oli ratkennut samasta kohdasta. Korjasivat sen puoleen hintaan eli 70 eurolla mutta
                                                - rengas ilmeisesti oli ollut korjauksen ajan vanteella
                                                - vannetta ei oltu puhdistettu millään tavalla
                                                - vannetta ei tietenkään oltu maalattu korjauksen jälkeen sisäpuolelta joten nyt osa kehästä on mustunut

                                                Vaikea on suositella enää tuota paikkaa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse suosin L-Weld:iä, aina 100% moitteetonta työtä.

                                                  http://www.l-weld.fi/if_vanteet.html
                                                  Viimeksi muokannut Jari74; 19.3.2015, 08:35. Perustelu: Linkki

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Laitoin oman vanteeni korjauksesta L-Weldille lauantaina sähköpostia mutta vielä tähän mennessä ei ole vastausta kuulunut. Taitaa olla sesonki päällä...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Terve,
                                                      Propinta Oy Lahdessa 4 tien kupeessa maalauskorjaa myös vanteita.
                                                      Viime syksynä käytin omani siellä - ne hiekkapuhallettiin aliurakointina (olin ensin yhteydessä häneen, mutta en löydä enää yhteystietoja) - ja maksoin 70€ kappaleelta (hiekkapuhallus + maalaus).
                                                      Työ oli mielestäni erittäin hyvä tasoista. Rengasliike Kaasalainen Lahdessa suositteli tätä paikkaa minulle, mutta muistutti samalla, että haasteellista tuossa yhtälössä on se kuka laittaa nuo renkaat vanteille vaurioittamatta pintaa.
                                                      Vanteiden kannattaa kuivua pari päivää. Samalla varmistaa myös, että rengasliikkeellä on asianmukaiset laitteet.
                                                      Lahdessa sellaisia ei ole kuin yksi ja jopa tuo suositellut rengasliike myönsi että hänellä ei ole niin hyvätasoista konetta että suostuisi laittamaan ne päälle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minun vanteissa ei ole hitsattavaa, kolmesta oikaistaan pienet heitot, yksi oli virheetön. Alumiinijauheella puhallus. Lupasi maanantaiksi valmiiksi. Ulkopinnoissa on pieniä kulumia, joita katson sitten maalarin kanssa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hieno! pikkasen vaan huvittaa nuo "kevennykset". Ehkä meikkipeilejä tehokkaampi kevennys olisi ollut jättää esim. Sähköikkunat pois. :)
                                                          Viimeksi muokannut tede; 19.3.2015, 21:08. Perustelu: typo

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllähän tuo oudolta tuntuu, että jättää vakiovarusteita esim. kattoluukku pois ja vielä maksaa siitä. Ehkä autosta oli uutena tarkoitus tehdä kisa-auto ja siksi nuo oudot ratkaisut. Äänieritystä tuossa ei myöskään ole normi lattiamattoa lukuun ottamatta, en tiedä kuuluuko ollakaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X