Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

'96 A6 AEL ei starttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • '96 A6 AEL ei starttaa

    Auto maannut vuoden tallissa, kun viimevuonna tahkoshakedownilla kansipahvi otti nokkiinsa. Nyt pahvi uusittu ja kaikki olisi taas kasassa. Auto vaan ei lähde pyörittään starttia. Oireita:
    -Heti kun virrat kääntää päälle, alkaa repsikan jalkatilassa rele 219 pitämään pärinää, naksuttaa siis kärkiään auki / kiinni.
    -Kun kääntää avainta startille asti, rele hiljenee, mutta startti ei lähde pyörimään.
    -Akku näyttäisi olevan kunnossa, ainakin jännitteet pysyy ihan kohdillaa.

    Mikä tuo rele 219 on tässä mallissa? Googlettelu kertoi, että jossain se olisi puhaltimen rele, jossain taas jopa ecun rele? Mistä tuolle tulee ohjaus, vai olisiko itse rele kajahtanut?
    Pitänee kokeilla antaa suoraa startille virtaa ja katsoa, mitä tapahtuu.

    Edit: Osanro tuolle releelle on 443951253AA

    Etka kertoo sen olevan Contact Close Relay.

    Edit2: Olinpas taas kömpelö. Mittasin kyllä akkujännitettä, mutta suoraa navoilta. Itse liittimeen asti ei enää tullut kuin ~10vdc. Napojen ja liittimien putsaus ja homma alkoi rokata. Vielä tarvis saada auto käyntiin asti, nyt jo pyörittää. Hieman jo sain ainetta tuleen suuttimista, mutta akkupa hyytyi. Lataus jatkukoon yön yli.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Razur; 8.2.2015, 19:26.

    #2
    Haisee sille, että nyt vedetään kiukulla laitteita kasaan tapahtumaa varten. Tarkkana, ettei tule kalliita virheitä. =)

    Comment


    • #3
      Haisee ihan tuoreelta leimalta :) Akkukaupoille pitää mennä, ei tuo enää ota virtaa vastaan riittävästi. Vielä huomenna pitäis suorittaa vähän pidempi koeajo lenkki, että uskaltaako lähteä tahkolle asti.
      Mutta näissä vehkeissä kyllä tuo virran vähyys aiheuttaa jos jotain hämminkiä.

      Comment


      • #4
        En tiedä onko tekemistä tämän casen kanssa, mutta kuullut nyt jokusen tuontapaisen akun hyytymisen ihan vaan nestehukasta johtuen. Nykymaailmassa perus akut tuppaa olemaan mukamas aikalailla huoltovapaita niin ei osata/älytä seurailla vesien määrää akussa. Juurikin kolleega elvytti mersustaan(pthyi - anteeksi) nallipakin tual tapaa. Korkkejahan noissa ei edes varsinaisesti ole nykyään, mutta jonkinlainen kansi liimalla kiinni. Sen oli vipannut irti, niin lähes kuivat kennot oli morjestellut sieltä. Uudet liemet sisään ja laturin kautta paikoilleen, niin nyt on taas rokannut ihan täysillä.

        Comment


        • #5
          En huomannut tässä kohtaa edes katsoa nestevajausta. Oli navatkin jo niin kulahtaneen oloiset, että oli jo aiheellista uusia koko akku. Nyt kyllä lähtee hyvin iloisesti käyntiin, vaikka onkin 5Ah pienempi akku kuin vanha. Mutta on kyllä nykyakuista jo huomattavan hankalaa tuo tarkastus, kun kannet tosiaan liimattu tms kiinni.

          Comment

          Working...
          X