Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 TDI V6 140 kW -11 käyntiongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 TDI V6 140 kW -11 käyntiongelmaa

    Loppukesästä vaihdettiin tähän ja käyntiongelmaa vähän tullut esille. Ajettu n. 62tkm. Kerran n. 20 min ajon jälkeen kun pysähdyin tankille niin alkoi tyhjäkäynti "huojua" aika reippaasti. Ei käynyt siis tasaisesti. Sammutuksen ja tankkauksen jälkeen kaikki taas ok. En muista haisiko tuolloin jollekkin. Sitten kerran vaimolle tehny saman kun pysähtyi parkkiin reissullansa. Haisi kumille/kärynneelle/kytkimelle? Nyt tänään kun kotipihalle tulin niin taas tärisevä tyhjäkäynti. Ja palaneelle haisi ulkopuolella. Ennen kotia ajoin vakkarilla 55 km/h loivaa alamäkeä ja siinä aika kovasti kierrokset nousi ja laski kun nopeutta yritti pitää, nykivää menoa oli. Muutaman kerran myös ajaessa tasakaasulla huomaa että vähän nykivää liikettä kierroksissa tapahtuu. Kävin tuon ekan kerran jälkeen huollon tiskillä kysymässä osaisiko auttaa mutta sieltä mitään osattu sanoa. Tilannetta piti seurata ja jos jatkuu niin sit sähkärille vianetsintään... Osaisko joku täällä valaista mikä saattaisi olla vikana/ongelmana. Mitään logiikkaa en vielä ole käyntiongelmiin keksinyt milloin tai minkä jälkeen esiintyy.

    #2
    DPF;n eli hiukkassuodattimen poltto kesken. Epätasainen joutokäynti ja haju viittaa siihen.

    Comment


    • #3
      Suositteletko tälläiseen että pitäisi motarilla käydä hieman runtua antamassa?

      Comment


      • #4
        Normaali maantieajoa noin 15min niin kerkiää siinä ajassa tehdä polton.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Mkurtti Näytä viesti
          Normaali maantieajoa noin 15min niin kerkiää siinä ajassa tehdä polton.
          OK, kiitos!

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksesta. Minulla tulee tuota työajoa sen 20 min kehä kolmosta aina kun töihin menen tai kotiin ajan, niin siinä ajassa se poltto pitäisi onnistua kai? Muutenkin ajoa tule melko reippaasti enemmän tai vähemmän. Nyt eilen (22.11) vaimo kävi Hangossa Espoosta. Ajoi sinne kaikki hyvin, oli siellä 5 tuntia ja ajoi kotiin. Kotona sit parkkiin ku laittoi alkoi taas tyhjäkäynti hytkyttään ja haisemaan. Eli voisiko olla jotain muutakin vikaa kuin tuo polttojuttu?

            Comment


              #7
              Voi olla, mutta paha sitä on arpoa netin yli. Vikamuistista ja mitta-arvoista näkee koska viimeisin onnitunut poltto on tehty tai onko se jäänyt kesken. Myös pöntön täyttöasteen voi tarkastaa, sen avulla näkee onko autossa joku vika, joka aiheuttaa täyttymistä liian nopeasti.
              Poltto alkaa vasta kun konen on tietyn lämpöinen, pönttö on täyttynyt tietyn verran jne. 20min ajomatka ei riittä siihen, että tyhjennys onnistuisi. Vaimosi ajama matka riittää, mutta jos poltto on alkanut vasta juuri ennen perille pääsyä, on se jäänyt kesken. Aja autolla 30min-1h lenkki niin, että kierrokset on n.2000rpm kohdilla. Tuossa ajassa pitäisi polton onnistua kunnolla.

              Comment


              • #8
                Ei onnistu poltto 20min ajolla ainakaan kokonaan. Koneen täytyy olla käyntilämmin, jotta poltto käynnistyy ja jos se ei ole, auto muuttaa syöttöä niin, että lämmöt nousee riittävästi. Alle vartin ajolla ei poltto edes käynnisty varsinkaan talvella.

                Kannattaa etsiä paikkakunnalta joku, jolla on VCDS ja tehdä pakkopoltto kertaalleen. Sen jälkeen on sitten hyvä seurata tilannetta ja katsoa milloin polttelee seuraavan kerran.

                Comment


                • #9
                  Eli jos ajaa 15-30min päivittäin työmatkaa suuntaansa, niin poltto ei ikinä ehdi tapahtua, ja hiukkaspönttö täyttyy. Näin kävi edellisissä autoissani, miten lienee tämän nykyisen kanssa menee, sen aika näyttää. Ongelmaan ei liene muuta ratkaisua kuin dpf poisto tai vcds jolla käynnistää pakkopolton määräajoin.

                  Comment


                    #10
                    Eikös voisi joskus ajaa vain ihan hurua moottoritiellä niin että poltto tapahtuu? Näin äkkiseltään keksittynä ratkaisu ongelmaan. En kuitenkaan vastusta VCDS:n hankintaa tai DPF:n poistoa.

                    Comment


                      #11
                      Sitä ei tiedä kuitenkaan oikein mistään poltteleeko se siellä niitä tuhkia vai ei. Ennemmin kannattaisi mennä jonnekkin korjaamolle tsekkaan tilanne ja ajaa se pakkopoltto.
                      Passatilla ajoin 2,5v ja 70tkm ja kerran vain huomasin polton olevan päällä ja senkin parkkiin ajaessa. Ja tuo oli reilun tunnin maantieajon jälkeen.

                      Comment


                        #12
                        Pakko poltto kuluttaa DPF;ää normaalia käyttöä enemmän, siksi tehdas ei suosittelen sen käyttöä jatkuvasti.
                        Suosittelen ajamaan hurua silloin tällöin, jotta poltto menee normaalin kaavan mukaan. Ja se on halvempaa kuin korjaamolla käynti.
                        Tai koko pöntön tyhjäystä ja ecun ohjemointia jos ei ajoa vain tule sopivasti.

                        Comment

                        Working...
                        X