Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8t ei puhalla lämmintä ilmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 1.8t ei puhalla lämmintä ilmaa

    Moi,

    Otsikon mukaisessa autossa on ongelma lämmityksen suhteen. Vaikka moottorin lämpötila on 90c niin auto ei puhalla kabiiniin lämmintä ilmaa alhaisilla kierroksilla. Lämmintä ilmaa tulee, kun kierrokset ovat 2000-3000rpm. Mistä moinen voisi johtua. Olemme ilmanneet järjestelmää siinä uskossa, että siellä olisi ilmatasku. Tämä ei ole auttanut asiaa lainkaan.

  • #2
    Ilmatkaa vaan vielä uudestaan, osaa olla työn takana ennenkuin kaikki ilmat pois saa, miten muuten olette ilmausta tehnyt?
    Tietysti voi olla vesipumppu ongelmaa tai kennossa tukostakin, mutta ensin tuo ilmaus varmasti kuntoon kun käyttäytyy juuri noin kun ilmaa on.

    -Niin ja sitten tuon ilman kertymisen syykin kannattaa selvittää, eli monesti ilmeisesti syynä että pieni vuoto jossakin vaikkapa kannenpään vesilaipassa aiheuttaa sen että imee tietyissä tilanteissa ilmaa järjestelmään vaikka vuoto ulospäin melko pientä -esim. kannattaa vilkaista lampun kanssa että onko koneen takapäässä vaihdelaatikon ja koneen yhtymäkohdassa punertavia valumajälkiä
    Viimeksi muokannut J.S.P; 8.11.2014, 20:57. Perustelu: lisäys

    Comment


      #3
      Itsellä korjaantui lämppärin kennon vaihdolla, kerää itseensä kaikkea sontaa ja menee tukkoon. Ei ole kallis remppa, muistaakseni satkulla saa uuden kennon ja korjaamolla tunti-pari työtä jos ei itse viitsi vaihdella. Tämä siis B6:ssa, B5:ssä taitaa joutua purkamaan kojelaudan ennen kuin kennoon pääsee käsiksi.

      Comment


      • #4
        Oon vaihtanu B5:een ja ei tosiaan ollu ihan pikku homma.
        Aloitin irroittamalla penkit ja sitte käsijarrusta eteenpäin kaikki irti. :)

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
          Ilmatkaa vaan vielä uudestaan, osaa olla työn takana ennenkuin kaikki ilmat pois saa, miten muuten olette ilmausta tehnyt?
          Tietysti voi olla vesipumppu ongelmaa tai kennossa tukostakin, mutta ensin tuo ilmaus varmasti kuntoon kun käyttäytyy juuri noin kun ilmaa on.

          -Niin ja sitten tuon ilman kertymisen syykin kannattaa selvittää, eli monesti ilmeisesti syynä että pieni vuoto jossakin vaikkapa kannenpään vesilaipassa aiheuttaa sen että imee tietyissä tilanteissa ilmaa järjestelmään vaikka vuoto ulospäin melko pientä -esim. kannattaa vilkaista lampun kanssa että onko koneen takapäässä vaihdelaatikon ja koneen yhtymäkohdassa punertavia valumajälkiä
          Olemme ilmanneet järjestelmää siten, että koneen päältä on aukaistu ilmausruuvi. Kierroksia kohotettu siten, että alkaa tulemaan nestettä ilmausreijästä.

          Jäähdytysjärjestelmä on myös puhdistettu siihen tarkoitetun aineen kanssa + porakonepumppua käyttäen

          Comment


          • #6
            Kannattaa tehdä homma vielä niin että paisuntasäiliö suht täyteen ja nostetaan se irti ja niin ylös kuin letkut vaan antaa myöten, sitten antaa vaan koneen käydä ilmaruuvi auki odotellen ajan kanssa -voi ehkä auttaa myös kun ylävesiletkua vaikka vielä yrittää käsin puristella umpeen edestakas niin saattaa painemuutokset auttaa siihen että ilmat lähtee paremmin liikkeelle.
            Itse olin tässä joku vuosi sitten jo vesipumppua alkamassa vaihtamaan, mutta tutulla korjaamolla sanoivat että ilmaa se vain on ja neuvoivat vaan ajan kanssa ilmaamaan -ja oikeassa olivat.

            Comment

            Working...
            X