Moro!
Eli auto ei satunnaisesti lähde käyntiin. Vag-com -jumpan jälkeen vika paikallistui naftapumpun tulojännitteeseen eli blokissa 18 eka kenttä "injection pump supply voltage" on silloin tällöin nolla. Tämähän vois toki viitata hajoavaan aivoonkin mutta aivoihmisten kanssa käytyjen keskustelujen perusteella aivot vissiin hajotessaan hajoavat kerrasta (tämä auto saattaa lähteä normaalisti käyntiin kuukaudenkin putkeen) ja lisäksi koodeja tulee heti virrat päälle laitettaessa seuraavasti:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
03-10 - No Signal - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)
35-10 - - - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17809 - EGR Valve (N18): Short to Ground
P1401 - 35-10 - - - Intermittent
Näitä vikoja ei saa siis poistettua, vaan ne on koko ajan päällä kunnes taas jollain kertaa kääntäessä virrat päälle pumpun jännite on ok (yli 12v) ja viat voi nollata ja auto käynnistyy normaalisti eikä uusia vikakoodeja tule ennenkuin jännite taas tipahtaa joskus nollaan. Lisäksi johtopuolen ongelmaan viittaisi että takavalot (tai jarruvalot, en ole tarkastanut) syttyvät palamaan joskus tuon jännitteen ollessa nolla kun autoon kääntää virrat päälle.
Eli nyt tarvittaisiin siis hyviä ideoita mistä lähteä vikaa etsimään, Google on kulutettu puhki mutta ainakaan meikäläisen tajunnalle helppolukuista sähkökaaviota ei oo vastaan tullut =) Otetaan myös toki suosituksia alan sähkövelhosta (vaihtoehtoisesti manaajasta), sekä harrastajista että ammattilaisista, Etelä-Suomessa..
Eli auto ei satunnaisesti lähde käyntiin. Vag-com -jumpan jälkeen vika paikallistui naftapumpun tulojännitteeseen eli blokissa 18 eka kenttä "injection pump supply voltage" on silloin tällöin nolla. Tämähän vois toki viitata hajoavaan aivoonkin mutta aivoihmisten kanssa käytyjen keskustelujen perusteella aivot vissiin hajotessaan hajoavat kerrasta (tämä auto saattaa lähteä normaalisti käyntiin kuukaudenkin putkeen) ja lisäksi koodeja tulee heti virrat päälle laitettaessa seuraavasti:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
03-10 - No Signal - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)
35-10 - - - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17809 - EGR Valve (N18): Short to Ground
P1401 - 35-10 - - - Intermittent
Näitä vikoja ei saa siis poistettua, vaan ne on koko ajan päällä kunnes taas jollain kertaa kääntäessä virrat päälle pumpun jännite on ok (yli 12v) ja viat voi nollata ja auto käynnistyy normaalisti eikä uusia vikakoodeja tule ennenkuin jännite taas tipahtaa joskus nollaan. Lisäksi johtopuolen ongelmaan viittaisi että takavalot (tai jarruvalot, en ole tarkastanut) syttyvät palamaan joskus tuon jännitteen ollessa nolla kun autoon kääntää virrat päälle.
Eli nyt tarvittaisiin siis hyviä ideoita mistä lähteä vikaa etsimään, Google on kulutettu puhki mutta ainakaan meikäläisen tajunnalle helppolukuista sähkökaaviota ei oo vastaan tullut =) Otetaan myös toki suosituksia alan sähkövelhosta (vaihtoehtoisesti manaajasta), sekä harrastajista että ammattilaisista, Etelä-Suomessa..
Comment