Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 tdi -97 66kw AHU sammui kuin saunalyhty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,9 tdi -97 66kw AHU sammui kuin saunalyhty

    Yllämainittu audi sammui tänään päästämättä sen kummempia ääniä,eikä lähde enää käyntiin, starttaa ja savuttaa sekä silloin tällöin yrittelee hiukan, vaihdoin ohjainboksille virtaa syöttävän sammutusreleen ( rele 219) sillä ei ollut vaikutusta..... epäilen ilmavuotoa polttoainejärjestelmässä ?.... Onko kellään kokemusta moisesta sammumisesta ? Kiva olis tietää mistä vikaa voisi alkaa hakea ?

    Niin... tässä autossa EI ole kuuluisaa 109 relettä.

    #2
    Vikakoodit vois olla ihan hyvä lukea ensiksi.
    Pitää olla melkoinen vuoto, jos sammuu kuin seinään.

    Minkä väristä savua se starttatessa tuuppaa? Ehkä ei vielä kannata ruveta miettimään onko kampuran ratas päässyt liikahtamaan, mutta sekin on mahdollista. Ajotus siis muuttuu ja mulla aikanaan 1Z toimi siten hetken, että piti ottaa lämpöanturista piuha irti. Silleen sai koneen hehkuttaan tälläsilläkin keleillä ja auttoi jonkun aikaa, kunnes se ajotus lopulta meni niin pieleen ettei enään millään käyntiin.

    Comment


    • #3
      Vaaleahkoa savua tulee ja välissä hörähtelee, mutta ei jää käymään.. Hihna ei ole löysällä joten ei luulisi ainakaan hampaan yli hypänneen.. Pitänee kuitenkin se pumpun ja nokka-akselin ajoitus tarkistaa..

      Josko Oulun seudulla jollakin olisi VAG-com läppärissä niin voisi käydä lukemassa ne vikakoodit, korvaan kulut tietysti, minut tavoittaa numerosta : 040-9653186 / rexa

      Comment


      • #4
        Kuullostaa ihan kuin olisi jako pielessä. Asuinpaikkakuntasi viittaa myös vahvasti tähän.. eittei vaan olis hampaita irti hihnasta..

        Comment


        • #5
          Vikakoodit luettu, niitä ei ollut.. Hihna on kyllä tiukalla ja kone pyörii normaalisti kun starttaa, mutta puskee valkoista savua eikä käynnisty, seuraavaksi ajoituksen kimppuun.. Oliskohan se ajoitus sittenkin pielessä ? Hihnalla on ajettu jotain 30 tkm, Wihelän Konepajalla se asennettiin reilu vuosi sitten. Paljonkohan se ajoitus kestää olla pielessä ettei venttiilit osu mäntään.. ?

          Comment


            #6
            Hihna voi olla tiukalla, mutta kampuran alaratas voi olla löysässä ja päässyt muuttamaan asentoaan.
            Rattaalla on viiste, joka on käytännössä vain rattan asennusta varten siellä. Pultti voi löystyä ja alkaa ratas elämään, jos pulttia ei ole kiristetty momenttiin. Se sitten syö sen rattaan "kiilaa".

            Normaalisti se tuolta pettää, jos pulttipyssyllä vain vetää kiinni.

            Tossa omaa harjoittelua 1Z kohdalla, joka vastaa AHU:a
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54732
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 19.9.2014, 08:46.

            Comment


            • #7
              Juu pitää iltapäivällä mennä tallille kattomaan sitä alapyörää, onneksi on hyvä, lämmin ja kuiva paikka missä sepätä... Ja Hondalla pääsee liikkeelle, siis 2-pyöräsellä...

              Alan ittekin kallistua tuolle kannalle, että se alaratas olisi irti, tosin autossa ei ollut mitään oireita aiemmin, se vain sammui ykskaks...Että se vähän mietityttää..mutta kaikkeahan voi sattua.

              Kiitos neuvoista tähän asti, tämä porukka on oikein hyvä "tukiryhmä", etenkin meille vanhan pirssin kanssa turaaville :-)

              Päivitystä asiaan...... Vika tais sitten löytyä, hammashihnan - ja (alimmaisen ?) pyörän väliin on mennyt jotain... kivi, pikku mutteri tms......ja se on tehnyt hihnaan isohkon reiän, ja samalla nostanut remeliä niin että jako on hypännyt yhden hampaan verran myöhäiselle, tarkistin ajoituksen nokka-akselin ja vauhtipyörän merkkejä vertailemalla, eli hihna menee vaihtoon, näillä näkymin muuta vahinkoa ei ollut tapahtunut ( kop kop kop ...)

              Vaan kun sillä nykyisellä remmillä ja muilla asiaankuuluvilla kilkkeillä on ajettu vasta alle 20 000 km, niin vaihdan pelkän hihnan, motonetissä ei ollut niitä kotona ( eikä muillakaan Oulun tarvikekauppiailla) mutta tiistaiksi lupasivat... Biltemaa en tosin ole tarkistanut..

              Ehkäpä se nyt oli siinä... Toivossa on hyvä elää, sanoi Lapamato

              Päivitystä taas... Syyllinen vaurioon löytyi, mutteri oli tippunut hihnan väliin, se on 8 mm kierteellä, 15 mm kannalla, ja mutterissa on pitkähkö kartio, sellainen mutteri on AHU,ssa vain yhdessä paikassa, ruiskutuspumpun takapään kiinnikkeessä, sinne kuuluva pultti on tipotiessään ja mutteri oli siis hihnakotelossa, muuta ylimääräistä siellä ei sitten ollutkaan, paitsi hihnasta irronnutta pölyä, kysymys kuuluukin että miten se mutteri sinne on joutunut ?

              Kattelin tuossa vielä sitä hihnakoteloa, ainoa mahdollisuus on että se mutteri on tippunut sinne hihnanvaihdon yhteydessä lokakuussa 2013, sehän tehtiin Wihelän Konepajalla Oulussa, samalla he käyttivät ruiskutuspumpun irti ja vaihtoivat siihen uudet tiivisteet, tässä yhteydessä se mutteri on tainnut sinne luiskahtaa, pitänee mennä juttelemaan asiasta korjaajien kanssa, kyllä tuossa jonkinlainen kompensaatio on nyt paikallaan.

              Kävin sitten Wihelällä, reilua porukkaa ovat kun faktat nähtyään tunnustivat että mokattua on tullut, ja myös korvasivat mokansa asiaankuuluvasti ja heti, sinne kyllä uskaltaa viedä auton toistekin, vastaavat näköjään huutoonsa kuin miesten kuuluukin !
              Viimeksi muokannut Rexa; 22.9.2014, 18:15. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

              Comment

              Working...
              X