Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

8L-sukupolven A3/S3 Quattroa ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 8L-sukupolven A3/S3 Quattroa ostamassa

    Jälleen yksi tälläinen jotakin ostamassa ketju, mutta en onnistunut haulla löytämään suoranaista vastausta siihen, että miten luetettavia ekan sukupolven A3/S3 nelikot on kun kilsoja alkaa olla reilusti parinsadan tonnin päällä. Eli jos 250-300 tkm ajettujen yksilöiden omistajat kertoisivat kokemuksistaan. Onko meno huoletonta perushuolloilla vai saako kokoajan olla metästämässä mystisiä sähkövikoja jne. Haldex-pumpun uusimistarve on tiedossa, ovilistan alta ruostuminen ja keskuslukituksen alipainepumpustakin oli jotain mainintaa. Tuntuu vaan tuolla nettiauton tarjonnassa suurin osa ehdokkaista osuvan tuohon kilometrihaarukkaan.

    Itsellä siis tilanne että pyörinyt jo jonkun aikaa mielessä kaluston päivittäminen tuoreempaan ja tehokkaampaan. Tämän hetkinen käyttis, etäisesti traktoria muistuttava, Volvo 360 -89 on tähän mennessä uusin auto jonka olen omistanut joten n. 10 vuotta uudempaan siirtyminen olisi jo aimoharppaus modernimpaan suuntaan. Volvo kyllä palvellut vuosikaudet ongelmitta mut siinä onkin sähköä vain minimaalisesti ja tekniikka yksinkertaista sekä helposti käsillä. Ennen ei mietityttänyt yhtään ostaa 300 tkm ajettuja autoja mutta kun seurannut sivusta kavereiden ongelmia uudempien autojen kanssa ja yleensä mystisiin sähköongelmiin liittyen niin sillä aloitin tämän threadin.

  • #2
    Ihan ei noihin kilometreihin omani vielä yllä, kun juuri tuli 200tkm täyteen, mutta näin puolen vuoden ja 10tkm kokemuksella sanoisin, että VCDS softan ja siihen sopivan kaapelin hankintaan kannattaa varautua.

    Samoin antureita kannattanee varautua muutamalla satasella vaihtamaan. En usko, että ne niinkään kilometreistä kuluu, mutta ikä tekee temppunsa niille. Omastani meni melko äkkiä MAF anturi ja nyt näkyi ilmestyvän MAP anturin vikakoodi. Nakutusanturit myöskin vaihdoin, mutta se ei niiden vikakoodiin auttanut vaan vika on nähtävästi tuohon tehdyssä custom softassa joka kääntää nähtävästi välillä pikkuisen reilusti ennakkoa.

    Joka tapauksessa kaikki nuo on ollut suht yksinkertaisia vaihtaa, että sinällään ei ole tarttenut pelätä.

    Ainoa oikea sähköongelma mikä omaani vaivaa on, että akku tuntuu purkautuvan jos seisoo pidempään ja siitä generoituu sitten suunnilleen kaikki mahdolliset vikakoodit mitä ajotietokone tuntee. Mutta siihen korjaukseksi on toistaiseksi riittänyt akun lataus, vikakoodien nollaus sekä kaasuläpän perussäätö (Throttle Body Alignment).


    Foorumin myyntiosastolta näyttäisi btw löytyvän tämmöinen S3 missä on vielä vähän matkaakin tuohon 200tkm rajapyykkiin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136640


    Ja lopuksi vielä vinkki, että täältä löytyy suhteellisen kattavasti tietoa mitä kannattaa tsekata ostaessa ja yleisimpiin huoltoihin liittyen: http://www.audi-sport.net/xf/threads...posting.97135/

    Comment


      #3
      Alustan osia joutuu varmasti vaihtamaan, jos ei ole jo tehty tuohon mennessä. Kumipuslat pakkaa ainakin antautumaan ajan kynsissä.

      Comment

      Working...
      X