Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.6 CR TDI DPF

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.6 CR TDI DPF

    Moro,

    Ajattelin mennä katsomaan a3 1.6 tdi 2011 autoa huomenna. Kiinnostaa tietää mikä on tuon konemallin dpf:n täyttymisaste joten otan vcds:n mukaan. Osaako joku sanoa dpf:n tilavuuksista että koska on täynnä? Tietoa löytyy kyllä suurempien koneiden arvoista mutta pienemmästä en löytänyt.

  • #2
    Tuli vaihdettua perheen japanin dieseli, Polo 1.6 tdi cr 55kw:hen. 2010 ja mittarissa 90tkm:ä. Reilun 100km:n jälkeen ilmestyi motarilla hehkun merkkivalo tauluun, joka poistui virrat pois käyttämällä. Vag-com antaa vikakoodiksi: 7329 - Mass Air Flow Sensor (G70), P0101 00 [096] - Implausible Signal.
    Hyvin lähti tämäkin homma käyntiin.

    DPF on tarkoitus poistaa käytöstä, sitten aikanaan. Samoin EGR, jos suinkin onnistuu. Piristävä ohjelmointi tulee heti, kun aikataulu sopii.

    Comment


    • #3
      Tarkasta ilmamäärämittarin sulake ettei ole palanut.. harvemmin mittareita menee. Johtosarja voi tietty olla kans. DPF pelaa yleensä hyvin näissä joten en tuosta poiston tarpeellisuudesta ole ihan samaa mieltä..

      Comment


      • #4
        Vika poistui virrat pois käyttämällä ja on toiminut sen jälkeen, joten tuskin sulake. En aio tehdä itse mitään, kun auto on ollut vasta vuorokauden omistuksessa ja liikkeestä ostettu. Itse veikkaan EGR:ää, kun taitaa olla noissa ominaisuus, eikä vika. Toki johtosarjakin voisi olla syynä tuohon. En nyt ole vielä ehtinyt tutustua aiheeseen paremmin. Auton valinnan teki emäntä, itse olisin valinnut 2.0 tdi 4motion golfin, mutta kun ei, niin sitten ei.

        Comment


        • #5
          Auto kävi tänään vikakoodin luvussa myyjäliikkeen piikkiin, heidän käyttämässään korjaamossa. Ei tullut yllätyksenä, ettei vikakoodeja löytynyt eli vikaa ei ole olemassa. Vika on kuitenkin uusiutunut kahdesti ja omalla Vag-comilla koodit on edelleen luettavissa. Eihän siitä kuitenkaan, mitään apua ole, kun omilla vehkeillä on otettu.

          Comment


            #6
            Jos koodit on edelleen tallessa, niin vaadi että vietävä merkkikorjaamolle. Tai Powerbyteen jos myyjää pelkää Laakkosen laskutusta.

            Comment


            • #7
              Tallessa on vikakoodit ja päivittyy lisää, kun auto on tiheään ajossa. Täytyy yrittää saada uusinta tutkimuksiin, vaikka skeptinen olen asiasta. Laakkosella kävin asiasta kysäisemässä ja kyllä sielläkin oltiin sillä kannalla, että vikaahan tuossa on. Estääkö mittaristossa palava vikavalo DPF:än polttoa ajossa?

              Comment


              • #8
                Onko 90Tkm huollossa uusittu ilmansuodatin? Ja jos on niin onko mallia tarvike? Muutamia tullut itsellä vastaan missä tarvikesuodatin on osoittautunut ko. vian aiheuttajaksi. Ja kyllä vaikuttaa myös DPF:än toimintaan.

                Comment


                • #9
                  Huoltokirjan mukaan 84515 tkm:n kohdalla tehty LL-määräaikaishuolto. Tuo ei ole enää Laakkosella ja muuta dokumenttia asiasta ei löytynyt, joten täytyy lähteä tuosta seuraavaksi. Samasta asiasta mainittiin, myös merkkihuollossa, mutta jäi eilen tarkistus tekemättä.

                  Comment


                  • #10
                    Vaihdoin tarvikesuodattimen orkkikseen, katsotaan auttaako. Moottorinohjaus taitaa olla Simos pcr2.1. Vaatiko suojauksen purun, jotta pääsee Meas. blockkeihin VCDSllä? Ainakaan nyt en pääse, vaikka on uusin softa koneella.

                    Comment


                    • #11
                      Advanced meas.blocks pitäis toimia.

                      Comment


                      • #12
                        Ei ole enää vikakoodi uusiutunut ilmanputsarin vaihdon jälkeen, myös Advanced meas.blocks toimii. Kiitos neuvoista.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on Polo sammunut pari kertaa ajossa ja vikakoodiksi jättänyt:

                          7563 - EGR Sensor 1
                          P046C 00 [096] - Implausible Signal
                          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

                          Kilsoja karvan päälle 147tkm:ä. Mikähän tuossa nyt on hajoamassa?

                          Comment


                            #14
                            Siinä se lukee selvästi, mistä kannattaa tutkiminen aloittaa. Luultavasti menee EGR vaihtoon jos et löydä johtosarjasta vikaa.

                            Comment


                            • #15
                              Lähinnä ajattelin, että selviäisiköhän ilman EGR:n uusimista. Jos nyt jollakin olisi kokemusta elvyttämisestä/ranettamisesta vastaavassa vikakoodissa. EGR:n vaihto on operaationa kuitenkin aika hinnakas. Syksyllä olisi "huijausohjelman" korjaus, joten ennen sitä ennen ei ohjelmointi ja egr:n poisto taida kannattaa.

                              Comment


                              • #16
                                Uusi egr mötti n.250e, lienee halvin korjaus vrt softailuun

                                Comment


                                • #17
                                  Vanhempia ketjuja selailin ja silloin oli n.750€ osasta kyse. Nyt törmäsin tuollaiseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Se EGR on tommononen ja maksaa muistaakseni sen 600-700€
                                    https://www.google.fi/search?q=vw+1....G48WgQjaOZM%3A

                                    Ohjeaika vaiholle on jotain 4-5h kohalla.


                                    Toi on ton alipainen kellon ohjausventtiili.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sen orkkis 600€ köntin ( egr ja jäähdytin yhdessä paketissa) saa tarvikkeena, ainakin Fixuksesta. Hintaa sille tais olla jotain 300€ luokkaa. Vaihtotyötä siinä toki on, pitää purkaa dpf pois joka taas on aika hanurista kaivaa pois. Ohjeaika tosiaan jotain 5h luokkaa.
                                      On vaihdettu melkein kaikkiin koreihin missä tota konetta on, eli aika yleinen huoltokohde.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oisko uutta vinkkiä/linkkiä, mistä saisi tilattua uuden EGR:n edullisesti? Nyt tuuttaa joka päivä 7563:sta ja uutena lisänä tullut 7343 - EGR Sensor 2 P0407 00 [040] - Signal too Low. Takuusoftauksesta ei ole kuulunut mitään uutta ja jotakin pitäisi pian tehdä. Jakopäärempassa sentään vuotavan vesipumpun vaihto lopetti nesteiden katoamisen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ebaysta löytyy alle 300€ uusi egr.

                                          Comment


                                            #22
                                            Samalla varaosanumerolla löytyy samoista paikoista kuin ennenkin. Ja se orkkisnumero on hyvä olla vertailuksi, että osuu kerralla oikein.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Varaosapuljusta vaihto-osana 360€, saldo 0kpl. Uutena 459€. Laakkosella 604€. Vaihtotyötä 8h. Muutamasta paikasta Lahdessa kysyttynä.

                                              Vanha koodi ja uusi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joko ebayn kautta tai http://www.topautoosat.fi/meat-doria-7910931.html

                                                kumpikin noista saattaa suurella todennäköisyydellä olla nopeammin kätösissä kuin se paikallisen kautta tilattu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuli ebaysta tilattua BH versio. Kuinka VCDS:llä näkee DPF:n täyttöasteen ja milloin on polttanut viimeksi?

                                                  Edit: noilla ohjeilla varmaan pärjää. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...y_Regeneration
                                                  Viimeksi muokannut Kilu7; 13.9.2016, 16:25.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aamulla tuli osa kotiin. Näyttäisi korjatulta, mutta vajaa pari sataa jäi halvemmaksi, kuin Suomessa ilman panttia. DPF on poltellut normaalisti, kun hommasin Kärkkäiseltä halpis OBD-vikalukijan. Tulee muijallekin autoharrastusta volkkarista, kun saa poistella vikatilaa matkalla :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      meillä 1.6 tdi CAYC:issä vm 2010 alkoi hehkun valo vilkkumaan ja nyt palaa myös egr valo, kilsoja joku 94tkm. Onko tosiaan mahdollista että johtuu tarvike ilmansuodattimesta? Auto oli tosiaan huollossa ei merkkiliikkeessä kolme kuukautta sitten.
                                                      @Kilu7, korjautuko sulla tosiaan vika tuolla ilmanputsarin vaihdolla 2014>2016 ja pääsit lähes 60tkm ennenkuin egr petti oikeasti?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Orkkis ilmanputsarilla poistui: 7329 - Mass Air Flow Sensor (G70), P0101 00 [096] - Implausible Signal. Ohjelmistopäivityksen jälkeen toimii tarvike putsarikin. EGR vikakoodi vaati EGR:n vaihdon, kun oli rikki. DPF vikakoodi ja vikatila poistui dpf:n uudelleen asentamisella ohjelmallisesti. Poltto epäonnistui talvella liian matalan moottorilämmön takia ja täyttöaste esti ohjelmallisen polton. Joten auto jäi silloin vikatilaan. Kesällä on pari kertaa dpf palanut, mutta motariajolla on saanut poltettua normaalisti.
                                                        Viimeksi muokannut Kilu7; 14.8.2018, 22:15.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt viimeinkin luettu vikakoodit, 7329 - (P010100) Mass or Volume Air Flow Sensor "A" Circuit Range/Performance. Onko tuohon selkeää syytä? Mitä menee vaihtoon?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X