Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 V8 TFSI putkiston päivittelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 V8 TFSI putkiston päivittelyä

    Pientä dilemmaa putkiston päivittelyn suhteen, ääni toki se suurin mieltä lämmittävä tekijä. Tämän puolesta HMS:n putkisto olisi ykkösvaihtoehto, tai Milltek (non-resonated)?

    Yhtenä vaihtoehtona laittaa turboilta loppuun koko setti, tällöin tulisi kyseeseen Supersprint. Autoon tulossa softa myös. Onko muutamien(?) lisähevosten toivossa järkeä päivittää koko putkistoa vai tyytyäkö cat-back putkiston myötä vain rouheampiin ääniin?

    Olisin kiitollinen mielipiteistä helpottamaan päätöksentekoa. :)

    #2
    Pienellä googlailulla tsekkasin APR:n ja BN-Pipesin valikoimat mutta kummatkin myi eioota. Tämä ei tietenkään auttanut nyt tässä yhtään. Voisin kuvitella että APR tekee tuohon jossain vaiheessa myös putkiston softan (http://www.goapr.com/products/ecu_up...tfsi_s6s7.html) kaveriksi. Itse varmaankin kallistuisin nyt alkuvaiheessa pelkkään softaan ja odottelisin vähän aikaa mitä APR saa aikaan.

    Comment


      #3
      Autokuumeessa on tullut tsuumailtua juutuubista noita vanhemman kutosen putkistoja ja toi HFM on ainakin vanhemmassa korissa aika kivan kuuloinen omaan korvaan.

      Uudemmastakin löytyy se video, jota varmaan oletkin katsellut, ja jotenkin miedon kuuloinen se on.
      Vähän enemmän räväkkyyttä vois olla muuallakin kuin vaihtojen kohdalla tulevat sytytysräpätykset.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vinkeistä ja näkemyksistä! Paras olisi aina combo, jossa softan yhteydessä huomioitu pakopuolen muutokset ja tällöin saatu teho sekä säädöt optimoitua.

        APR:lta tulee varmasti päivityksiä kyseiseen koneeseen. Uskon, että tulevaisuudessa varmasti rajujakin ahdinsettejä, putkistoineen kaikkineen optimoituna. Tähän väliin toki malttamattomana "pakko saada jotain".

        APR:n softa mitä todennäköisimmin tulee, mutta sitten jatkossa softankin vaihtaminen aina uuteen versioon on turhaa rahanmenoa. Jos nyt esim. tulee myöhemmin erikseen softa joka on tehty yhteen putkiston kanssa...

        Comment


          #5
          APR-asiakkaalle softan upgreidaus on aina maksuton. Uskoisin saman linjan jatkuvan myös 4.0TFSI kohdalla, vaikka tällä hetkellä ohjelmointi onnistuu vain lähettämällä ecu päämajaan tai APR;n oma mies tulee laitteiden kanssa paikanpäälle tekemään ohjelmoinnin.
          Nyt kesällä muuten tehdään 3kpl ko.koneella olevia autoja. Jos APR;n softa kiinnostaa, ota yhteys minuun tai APR Finland;n Jarkkoon, niin saadaan autosi hoidettua samalla.

          Comment


          • #6
            HMS: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=rSk2sx6TuFU[/ame]

            Milltek: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=5gtnUb8SkIk[/ame]

            Supersprint: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=T98AK7JkeT0[/ame]

            Suppea katsaus, ja etenkin Milltekin videossa äänenlaatu mitä sattuu. Supersprintiin, jos päädyn, tulee turboilta, muuten cat-back. Nyt on tehtävä valinta, ei malta pienen pojan mieli enään. ;)

            APR:n kohdalla ilmeisesti politiikka hieman vaihtelee softan upgreidauksessa. Edellisessä autossa, jos olisin päätynyt päivittämään softan APR:n "perussoftasta" hihnapyöräpäivitettyyn softaan hihnapyörineen olisi veloitettu sekä softan, että hihnapyörien hinta töineen. Alkuperäisestä olemassaolevasta APR ohjelmoinnista siis ei olisi tullut hyvitystä, joten päädyin toiseen softaan. Mutta hienoa kuulla, jos nykyään vanhoja ja olemassaolevia asiakkaita muistetaan ja päivitettäessä APR softaa uuteen ei mene softan koko hintaa uudestaan...

            Comment


              #7
              On muutama poikkeus, joista tuo 3.0TFSI hihnapyörä muutos on yksi. En osaa suoraan sanoa miksi näin on, uskoisin sen liittyvän suoraan siihen, että tuotteen eteen on tehty tuotekehityksessä aikanaan paljon työtä ja siksi se pidetään maksullisena.
              Toinen esimerkki on K04-sarjat. Normaalista softasta siirtymistä K04-sarjaan ei hyvitetä, koska kyseessä on täysin eri ohjelma.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                On muutama poikkeus, joista tuo 3.0TFSI hihnapyörä muutos on yksi. En osaa suoraan sanoa miksi näin on, uskoisin sen liittyvän suoraan siihen, että tuotteen eteen on tehty tuotekehityksessä aikanaan paljon työtä ja siksi se pidetään maksullisena.
                Onko tuo softan uudelleen maksatus joku Suomen pään lisähinta, kun tuolla goapr sivuilla sanotaan sen olevan ilmainen!
                APR has chosen not to cut any corners and as such each APR Supercharger Pulley Upgrade Kit includes a new supercharger belt. Furthermore, all existing APR Stage I ECU Upgrade customers are entitled to a free APR Stage II+ ECU Upgrade required for proper functionality.

                Comment


                  #9
                  Nyt kun pääsin koneen ääreen niin tarkastin asian.
                  Markun tapauksesta en osaa sanoa tarkemmin, mutta kyllä päivitys stg1->stg2+ on ilmainen ohjelman osalta. Tämä siis edellyttää että osat ostetaan APR Finlandin jälleenmyyjien kautta, koska hihnapyöräsarjan mukana tulee koodi jolla softa spesifioidaan jälleenmyyjään, joka sen voi ladata autoon.
                  Eli perun edelliset puheeni tuosta lisämaksusta, ei pitäisi kirjoitella muistin varassa tarkastamatta faktoja.

                  Edit: Luonnollisesti hihnapyöräsarjan asennuksen ja osat itsessään joutuu maksamaan täysmääräisesti.
                  Tässä 3.0TFSI hinnoittelu vielä hihnapyörän osalta jos autossa ei ole stg1 softaa:

                  Ohjelma 1380e
                  H.pyöräsarja 677e
                  Asennus 380e
                  Yhteensä 2437e
                  Viimeksi muokannut pulla; 3.5.2014, 20:03.

                  Comment


                  • #10
                    Eli olemassaolevalla stg1 APR:n softalla hihnapyöräpäivitys kaikkineen olisi maksanut kokonaisuudessaan 1057e? Ollutta ja mennyttä, mutta jollakin ollut asiasta vain väärää tietoa...

                    Comment


                    • #11
                      Audi s5 2007vm putkisto

                      Morjesta

                      Olis tollanen s5 07 v8 manuaali audi. Ois hakusessa siihen vähän vakiota äänekkäämpää putkistoa. Onko jenhillä kokemusta mistä lähtis tilaileen tai katteleen moista?
                      Ja samalla vois ihmetellä jos joku osais sanoa mistä löytys rs5 look maskia kyseiseen autoon. Mustalla värillä olevaa hunajakenno maskia.

                      Kiitoksia etukäteen

                      Comment

                      Working...
                      X