Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 ostamassa.

    A4 B5 Avant 2.8 harkinnassa.
    Mitä kannattaa ottaa huomioon öljynkulutuksen lisäksi? Paljonko maksaa osat jakopään vaihtoon? entä onko työnä paljon suurempi kuin "tavalliseen" moottoriin?
    Viimeksi muokannut Killeri; 2.1.2023, 17:25. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Taidan jättää Audin kauppaan, kun ei tule edes mitään positiivista sanottavaa :)

    Comment


    • #3
      Positiivistä?

      Haulla saa paljon tietoa ko moottorista ja jakohihnan vaihdosta.

      Jakohihnan vaihtoa on liiaksi peloteltu. Kunnon asentaja tekee sen kohtuu hintaan-en tarkoita merkkiliikettä:)

      Negatiivistä?

      Taitaa joutua purkamaan keulan kilkkeet pois jakohihnan vaihtoa varten?

      Kysymykseen vastauksen hitaus, kun siitä ei makseta eli on vapaaehtoista:)

      Comment


        #4
        Sen kummemmin noista V6-koneista tietämättä, muistiin olisi jäänyt kuva, jossa tuo 2.8 olisi ollut melkeinpä paras noista vapareista. Tämä siis puhtaasti mutuna.

        BTW, tuleeko kakkosautoksi, vai vaihtuuko Kasi pienempään? Jos vaihtuu, kiinnostaisi kuulla miksi..

        Comment


        • #5
          Kakkosautoksi vaimolle... Että saan itse ajella kasilla ;)

          Comment


          • #6
            Hmm mitähän kaikkea sitä on tullut vaihdettua 6v aikana.

            Jäähdytin
            Repullinen tukivarsia
            Takapyörän laakeri
            Levyt + palat
            Öljypumppu
            Pyyhkijöiden mekaniikka
            y-venttiili
            pakoputkisto

            Vaihtolistalla
            Ajotietokoneen näyttö, öljynlämpötila-anturi ja tuulilasi, jos jaksaa.

            Osta pois :)

            Comment


              #7
              Nyt olen vuoden ajellut, niin tukivarsia vaihdoin eteen ja öljyjä olen vaihdellut. Ei mitään isoja vikoja ole ollut. Autolla ajettu melkein 200 tuhatta. Paras vaihtoehto V6 moottoreista. Ajotietokoneen näyttö pitäisi uusia.

              Comment


                #8
                Kumpi onkaan parempi ostos, 2.8 12V vai 2.8 30V. Enempiventiilisessä on ilmeisesti enemmän voimaa (172 vs. 193 hv) samalla kulutuksella mutta onko luonteissa isokin ero?

                Comment


                  #9
                  Nuo pyöränlaakerit ja niiden elinkaari taitaa olla tuttu juttu kaikissa (ainakin) B5-korisissa quattroissa, tukivarret muissakin konsernin koreissa, joista ne löytyy. Sama laulu FIS-näytöissä.
                  Levyt ja palat on ihan kulutusosia, ihan joka autossa. Tuulilasi taitaa kuulua samaan kategoriaan. =)

                  Kaiken kaikkiaan B5-korinen taitaa olla aika pätevä vaihtoehto. Itsellenikin kelpaisi, kunhan moottorin kupeessa vaan on pakosarjan ja -putken välissä on mutkan mallinen kuristin.

                  Comment


                  • #10
                    Osta pois :)
                    Onko avant ja vm?? Ja ennen kaikkea mitä maksaa? :)

                    Comment


                    • #11
                      Itse pidän tuota 2.8 30v konetta erittäin hyvänä. Avokilla on 3B passatti [melkein kuin A4 ;)] tuolla koneella ja erittäin hyvin pelittäny. Miinuksena tässä yksilössä on ollut tukivarsijumppaa turhankin paljon ja pientä öljyvuotoa. Kolmessa katsastuksessa joka kerta pompannu jostain nivelestä, eli jos joku on väljä, kannattaa vaihtaa ne kaikki kerralla vahvistettuihin, jos näyttää siltä että on orkkikset tai muuten vaan kauan jo alla ollut.
                      Venttiilikopan tiivisteet saattaa kanssa hieman fuskata. Jos huohotussysteemi on tukossa, saattaa puskea öljyä niistä ja tiputella pakosarjoille. Kärystä tuon huomaa... Helppo kyllä vaihtaa, eikä maksakaan paljoa.

                      Lienee jarrut samat sekä audissa ja volkkarissa? Passattiin levyt ja palat tarvikkeena 200e ja risat, mitä en hirmu kalliina pidä.

                      Comment


                      • #12
                        Onko avant ja vm?? Ja ennen kaikkea mitä maksaa? :)
                        98 Avantti ja on se halvempi kuin se Rovaniemellä liikkeessä oleva :)

                        Juu tulihan tuossa noita kuluvia osia tietenkin listattua. Automaagista tuli myös vaihdatettua stefa joka tiputtaa öljyä suoraan vasemman katalysaattorin päälle ja pukkaa öljynhajua koppiin. Aikas yleinen vika sekin.

                        Comment


                        • #13
                          Paras vaihtoehto V6 moottoreista
                          Entisenä V6 2.7 bit miehenä rohkenen olla eri mieltä;). Saishan noita ässiäkin jo aika edukkaasti, olisi "yleensä" paremmin varusteltuja sekä aina nelivetoisia, ihan rouvaa ajatellen;)
                          Viimeksi muokannut sakarivo; 1.9.2009, 12:46.

                          Comment


                          • #14
                            Jakopään 120tkm remppa, tosin Passatiin 2.8 30v koneella, Laakkosella teetettynä noin 760€, ei mielestäni ihan mahdoton hinta..

                            Vaihdoin normihuoltojen lisäksi:
                            -moottorin lämpöanturi
                            -toinen takalambda

                            Comment


                              #15
                              Yhdyn kyllä Sakarin kommenttiin, että jos tehoa tarvii niin ostaa samantien 2.7 bit. Jos kuitenkin ostaa 2.8 niin ehottomasti 30v.

                              Comment


                              • #16
                                Sekä 12-että 30V 2.8 A4:t omistaneena voin kyllä kehua 30V konetta.
                                Samalla kulutuksella kaikkea enemmän. Luonne on eri planeetalta mm.kierrosherkkyyden osalta.
                                Ja öljyähän nuo V6:t huohottaa aina jostain välistä...

                                Comment


                                  #17
                                  ongelmia osien saannin kans?

                                  yhel tutul oli n.3 vuotta sitte tollane 2.8 jostai katkes kampiakseli kesken ajon..osia oli ollu todella vaikea saada...joka paikas oli sanottu, että 2.6 kyllä löytyis..en tiedä miten nyky päivänä on..?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jakopään 120tkm remppa, tosin Passatiin 2.8 30v koneella, Laakkosella teetettynä noin 760?, ei mielestäni ihan mahdoton hinta..
                                    Tuo ei kuulosta kovinkaan pahalta: Tuossa aikaisemmin puhuin tuosta avokin passatista. Siihen teetin jakopään rempan. Osat haalin itse jotka tuli maksamaan n.360 euroa. Tarkalleen en muista työn hintaa, mutta kokonaishintaa rempalle muistaakseni tuli jotain 550 euron verran...

                                    Comment


                                    • #19
                                      01.09.2009, 23:04 ongelmia osien saannin kans?
                                      yhel tutul oli n.3 vuotta sitte tollane 2.8 jostai katkes kampiakseli kesken ajon..osia oli ollu todella vaikea saada...joka paikas oli sanottu, että 2.6 kyllä löytyis..en tiedä miten nyky päivänä on..?
                                      Yhel tutul....jostai katkes kampiakseli? Okei, uskon ymmärtäväni.

                                      Ei niitä kampiakseleita ihan jokapäivä katkeile.Sen takia voi kestää osien saaminen, ja loppujen lopuksi aika sama kun ei tuo ihan pikahuoltojuttu ole.
                                      Eihän Audeihin saa edes pakoputkia hyllystä. Ai miksi? No siksi kun niitä ei kukaan ikinä osta eli kestävät sen 20v.

                                      Tepolta ja Saksasta niitä osia saa. En ehkä motonetistä kampiakselia ostais...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sekä 12-että 30V 2.8 A4:t omistaneena voin kyllä kehua 30V konetta.
                                        Samalla kulutuksella kaikkea enemmän. Luonne on eri planeetalta mm.kierrosherkkyyden osalta.
                                        Ja öljyähän nuo V6:t huohottaa aina jostain välistä...
                                        Paljonkos tuommonen sitte kuluttaa maantie-/kaupunkiajossa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mutulla maantie 7,5-8,5l ja kaupunki 11-15

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuo pakoputki asia on kyllä totta. Todella pitkäikäsiä, olettaen ettei joka kerta mökkitiellä aja sitä kiinni johki.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kulutus on ollut noin alle 8 maantiellä, rauhallisessa ajossa. Eli ajelee pintakaasulla ja ei ohitteluja. Keskustassa reilu 11l.
                                              18" vanteilla on maantiellä kulutus noin 9.5l, tiellä 100 kmh rajoitus

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sehän kuluttaa sitte vähemmän kun ex-kasikymppi ABK 2.0E :O
                                                Mitäs muuten vakuutusmaksut suunnilleen on tollaseen 2.8:iin?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei kai ne kovin isot ole...Eihän tuo mikään "yleisesti tunnustettu tappokone" ole, tyyliin E36 325i...
                                                  [OT, jos modet katsoo pahalla, poistakoot] jos muuten haluat hyvät tarjoukset vaikka kaikkiin autoisi niin mulla on mainio kontakti Fenniassa... laita vaikka yv:tä niin sanon Pentille että ottaa suhun yhteyttä...
                                                  (olen yrittänyt kaikkia tuttavia ja tuntemattomia käännyttää sinne, kun P****lan kanssa olen lisenssivakuutuksen olkapääleikkausta saanut tapella ja nyt kolarin jälkeen auton lunastusta 2008 keväällä, muuta lehmää ei ole ojassa...) [/OT]

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Täällä ollut neljättä vuotta facelift '99 Avant 30V quattro, eikä juuri huonoa mainittavaa moottorista. Sopivan oloinen kone tuon kokoluokan quattroon. Muuten autossa on kaikki B5:n ja VAG viat mitä muissakin samanlaisissa.

                                                    -Molemmat takapyöränlaakerit vaihdettu, toinen hurisi. (DIY)
                                                    -Tukivarret eteen, koko satsi kerralla
                                                    -Kaikki alemmat muovilistat (4kpl) lahoaa
                                                    -Kuskin ovi roikkuu
                                                    -FIS näytössä raitoja
                                                    -Venakopan kansi falskaa
                                                    -jne.. jne...

                                                    Maantiellä menee 8 litran ja kaupungissa kympin päälle.

                                                    AQD moottori A4 keulalla voi aiheuttaa hämmennystä huollossa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ainoa asia miksi ostaisin tuollaisen 2.8 v6 30v on se, että siihen saa Pess:n kompurasatsin jolloin kulku on jo suht rivakkaa. ;)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nyt quattro hys, tai loppuu Bi-Turbot kesken..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt rupes kiinnostamaan, onkos toi Pess:n asennus ihan DIY vai vaatiiko aikaa, hermoja ja euroja? ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Noita PES-superchargereita minäkin olen katsonut, hintakaan ei ole kovin paha. Omaan 2,8 AAHiin eli 12V-versio löytyy Motodynestä: http://www.motodyne.com/frames/12vsc.html.
                                                            PES-ahdin 2,8 30V:
                                                            http://www.pes-tuning.com/

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X