Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 1.9 tdiq egr käyttöön

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 1.9 tdiq egr käyttöön

    Mikähän mahtais olla vikana kun yitän egr venttiiliä saada auki ohittamalla sen venttiilin joka ohjaa erg:rrää niin auto sammuu vähän ajan päästä ja selvästi tukehtumalla. Sama homma jos imen erg:rrän alipaine letkua niin auto sammuu. Siksi ohittelin tuota venttiiliä kun se ei tunnu toimivan millään lailla ja egr on kokoajan kiinni. Sammutusläppä ei liiku silloin kun auto sammuu.

  • #2
    Jos EGR:n alipainekellolle tulee jatkuva alipaine, niin pakokaasun kierrätys on ns. "täysillä", eli tukehtuu hapenpuutteeseen. Tulppaa alipainekellolle menevä letku, niin saat EGR:n pois käytöstä. Jotkut TDI:t heittävät tempusta vikakoodin, jotkut eivät, kokeilemalla selviää helpoiten. Mahdollisesta vikakoodista pääsee eroon ohjelmamuutoksella.

    Comment


    • #3
      Perhosventtiilin voi pakottaa auki, käy kone ainakin, mutta vähän korahtaa sammuttaessa. Egr letku tulpaten ja pakosarjasta tulevaan putkeen umpinainen laippa. B5 ei välitä tuosta, mutta toki kannattaa softasta poistaa samalla jos vireistää.

      Comment


      • #4
        Tilanne on nyt se että ostin auton vasta ja käytin heti ensimmäisenä egr venttiilin auki. Se oli puhdas mutta egr venttiilin sulkulaippa oli tukossa eli pakokaasu ei ole virrannut pitkään aikaan imuilmaan. Sitten aloin kokeilla tuota n18 ohitusta että jos se venttiili on rikki ja egr ei pelaa. Olisin vain halunnut kokeilla lämpiäiskö auto paremmin jos egr olisi käytössä. Auto on softattu joskus ja ilmeisesti egr on poistettu käytöstä ohjelmalla tai tuo n18 on rikki.

        Comment


        • #5
          Ainakin(mulla) AWX on tosi lämmin, EGR käytössä...

          Comment


          • #6
            Sedälläkin on 96kw motti ja sanoi että jo 8km matkalla, joka on 40 ja 60km/h tietä ja on lämmöt normaalissa ja minulla saa motaria ajaa pitkälle toistakymmentä km ennen kuin lämmöt nousee normaaliin. Termostaatti on just vaihdettu alkuperäiseen mutta ei vaikutusta. Vesihehkutkin ovat uudet. Ylävesiletku lämpiää vasta kun lämmöt ovat vag comin mukaan yli 90

            Comment


              #7
              Jakajapumpullinen lämpiää hitaammin ku pumpparit, eli ei voi keskenään verrata.

              Comment


              • #8
                Kummatkin ovat pumppareita

                Comment


                  #9
                  Ok. Jos kylmällä koneella motarille menee, ni kyllä toi mullakin ottaa reilun 10km ennen ku on lämmöt 90c. Pakkasella siis. Plussa keleillä motaria joku 7-8km ja lämmöt täysillä. Ajassa tuo ei kuitenkaan ole kuin ~5min.

                  Comment


                  • #10
                    Plussa keleilläkin vaikka on pahvi keulalla niin lämpiäminen kestää reilu 10 km. Onko sinulla egr käytössä jos se vaikuttaa niin paljon?

                    Comment


                      #11
                      On egr ja egr jäähdytin, joka osaltaan nopeuttaa lämpeämistä.

                      Comment

                      Working...
                      X