Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 / 2.7 TDI dieselpumpun remmin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 / 2.7 TDI dieselpumpun remmin vaihto?

    Onko jollain muullakin joka omistaa kyseisen kikottimen (A4 07 233hp) ollu ongelmia ton hihnan kestävyyden kanssa?? itselläni kyseinen hihna ääntää ja menee vaihtoon tossa ens perjantaina.. Lähinnä syytä joka ko. ongelman aiheuttaa kiinnostais tietää??

  • #2
    Miten on ongelmia kestävyyden kanssa? Koska hihna on viimeksi vaihdettu/kuinka paljon ajettu? Vaihtovälihän on 150tkm. Onko rullat vaihdettu samalla kun hihna?

    Comment


    • #3
      Autolla ajettu vähän yli sata tonnia ja hihnaa ei ole aikaisemin vaihdettu eikä käsitykseni mukaan kuulu huolto ohjelmaan tai sellaisen käsityksen sain!
      Viimeksi muokannut "speedy"; 5.2.2011, 14:01.

      Comment


      • #4
        Muistelisin että vaihtoväli on 150tkm, en muista on kirjaan merkitty. Hihnan vaihtohan ei ole kallis homma, pystyy itsekkin vaihtamaan kun ei tarvitse ajoituksia yms ihmetellä.

        Comment


        • #5
          Onko tosiaan noin, ettei tarvitsisi ajoittaa? Yleisesti ottaen noissa CR-pumpuissakin on ajoitusmerkit, varsinkin näilla korkeammilla paineilla käyvissä. Mieluusti näkisin jotain korjausohjetta tai kuulisin faktaa tehtaan koulutuksen käyneiltä asentajilta.

          Comment


          • #6
            CR-pumpuissa on kahta ja kolmea mäntää ja pumppuja käytetään ainakin 3-, 4-, 5-, 6-, 7- ja 8-sylinterisissä moottoreissa. Miten ajoitetaan? Eikös CR:n koko idea ole siinä että railissa on suht tasainen paine josta suuttimella annostellaan sopivasti.

            Comment


            • #7
              No joo, 3.0 TDI:n (BKN, BMK, ASB ym.) pumppu on kolmimäntäinen. Ainakin nämä uudemmat Boschilaiset 2-mäntäiset vaatii ajoittamisen, näissä myös railin paine on suurempi kuin vanhemman sukupolven vehkeissä. Tiedän myös tapauksia, joissa 3-mäntäisen pumpun ajoitus on vaikuttanut koneen käyntiin, vaikka "virallinen korjausohje" ei ajoituksesta mitään puhukaan. Lähinnä kyse on siitä, että pumppu luo railiin aina hieman sykkivän paineen, mitä vähemmän mäntiä/enemmän painetta, sitä enemmän sykettä, ja jos paineisku osuu juuri jonkin suuttimen aukiolohetkeen, ei ruiskutettu ainemäärä ole vakio kaikissa sylintereissä.

              Comment


              • #8
                Tuohon otsikkoon viitaten, olisin muistelevinani, kirjat on autossa, että hihnalle ei ole merkitty vaihtoväliä, mutta tarkastusväli olisi siellä 150tkm kieppeillä.
                Eihän se remmi ole sinällään kriittinen koneelle, ainoastaan matkan katkeaminen vain seuraa remmin katkeamisesta.
                Tuskin se hihna lienee niin alamittainen että noilla matkoilla tulisi miksikään jos on ehjä ollut asentaessa.
                Ainakaan omassa ei vielä mikään ääntele...

                Comment


                • #9
                  Joo en väitä etteikö olisi syytä passailla pumpun aiheuttama syke sopivasti suuttimien aukaisua ajatellen. Kai ne on Boschilla asiaa tutkineet.
                  Myös uuden 1.6 TDI:n Siemensin pumppu on kaksimäntäinen.

                  Comment


                  • #10
                    4F ruiskutuspumpun -hihnan vaihto / kannattaako?

                    profiilin mukaisella 4F 3.0 tdi:llä on ny ajettu noin 200tkm. Käsittääkseni ruiskutuspumppu pyörii hihnalla jolle "ei ole vaihtoväliä" ilmoitettu. Onko hihnoja mennyt poikki foorumilaisilla? Olen nimittäin miettinyt josko vaihdattaisin hihnan varmuuden vuoksi. Merkkihuollosta olen saanut erittäin epämääräistä kommenttia kun olen kysynyt asiasta. Toinen sanoo että kannattaa vaihtaa ja toinen ettei kannata. Mikäs mielipide foorumilaisilla?
                    Viimeksi muokannut petris; 22.8.2011, 09:30.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä sille vaihtoväli tietääkseni on annettu joka on 120tkm. Kannattaa vaihdattaa, jos menee poikki matka tyssää siihen.

                      Comment


                      • #12
                        Ei taida pitää tuo vaihtotieto paikkaansa ainakaan sellaisissa Audeissa joissa on huoto-ohjeet mukana.

                        Hihnalle on tarkastus määritetty 120tkm huoltoon. Kannattavuuteen en osaa ottaa kantaa, omani on kyllä jo ylittänyt tuon tarkastusmatkaan ja ajattelin ehkäpä itse vaihtaa moisen joskus hamassa tulevaisuudessa, vaikuttaa että on hieman tehtävä tilaa ennen kuin saa vaihdettua...
                        Voi sekin tarkastus olla kinkkinen ilman purkamista (imusarjoihin menevä haaraputki), sillä lienee muuten hankala saada se suojamuovin läpyskän alimmainen kiinnike paikalleen

                        Comment


                        • #13
                          Käsittääkseni tuolle ei ole vaihtoväliä annettu. Enköhän vaihdata osan jossain vaiheessa ja vähennän samalla tielle jäämisen riskiä. Merkkihuoltamo vaihtanee hihnan noin 400-500eur

                          Comment


                          • #14
                            No joo, niinpä tuo hintaluokka näyttää ennakoivan että se mainitsemani putki ei riitäkään ja merkkihuolto purkaa varmaan muutakin tuntien tekemiseksi eli luulisin että keula pistetään huoltoasentoon, jos tuo hinta perustui liikkeen arvioon. Hihna taitaa maksaa reilut pari kymppiä...

                            Joku varmaan vaihtaa sen tunnin kieppeillä. Hyvä esimerkki oli aiemman A6 1.9TDIn termostaatin vaihto, merkkari sanoi menevän 2 tuntia vähintään kun on laturikin irroitettava, no menin sitten nopsempaan pajaan ja hommassa meni ilmauksineen (kuumaksi käyttäminen) puolisen tuntia, ei tarvinnut irroittaa laturia, nesteet kyllä meni mäkeen, eivät lennossa saaneet sentään tehtyä...

                            Comment


                              #15
                              Jos ei merkkikorjaamo ole katsonut työn vaativuttaa, niin aina tulee hieman yläkanttiin arvio.
                              Tuskinpa siinä olisi marmorillakaan tuota 2h mennyt.

                              Comment


                              • #16
                                Eihän tästä kuuluisi kinata mutta tuskin ensimmäinen AVF koneen termarinvaihto oli kyseessä ja aina kun olen pyytänyt hintaa ennakkoon tutkitaan perin tarkkaan historiasta mitä on mennyt heidän puljussaan ennen kuin puhutaan euroista yhtään mitään.

                                En suinkaan tarkoita että edes kuuluisi tehdä sillä vauhdilla mitä em. operaatio kesti mutta oli ilo katsella kun amattimies juoksujalkaa teki "siirtymät" mitä joutui liikkumaan ja kyllä se tuntiveloitus silti oli 30€ alle merkkarin ja aivan oikein, amattimies oli ihan vain palkollinen eikä enää amiskaan. Tärkeintähän lienee että työ on tehty niinkuin pitääkin ja nyt lienee syytä mainita että itseänikin on kyllä haettu kiireisiin tekemisiin kun on tapahduttava eikä meinattava joten ymmärrän miten hommat tehdään...

                                Comment


                                • #17
                                  Jep, tuollainen oli hinta-arvio hommalle merkkiliikkeessä ku joskus taannoin pyysin arviota

                                  Comment


                                    #18
                                    1.6 aikayksikkö eli reilu 1.5h on annettu ohje-aika tuolle työlle. Joten hinta lienee työn osalta jossain 200e molemmin puolin, riippuen talon hintakirjasta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla oli hihna lähes hampaaton, muttei vielä poikki. Matkanteko loppui kun kilsoja oli mittarissa n.215tkm. Toisaalta tiedän taksin millä on ajettu 450tkm ja vieläkin alkuperäinen hihna. Vissiin yksilöllistä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pörhöllä sanoivat hintaa tulevan yli 300€..ja vaihtoa ei ole audin huolto-ohjelmaan kirjattu, mutta tulisi vaihtaa viimeistään 200 tkm kohdalla.

                                        Missä päin tuo hihna sijaitsee ja tarviiko keula laittaa huoltoasentoon? Onko jollain kokemuksia?

                                        Onko hihnalla kiristintä, joka tulisi samalla vaihtaa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä se siinä ihan keulassa ylhäällä sijaitsee, imusarjan haaraputken alla, siis sen muovisen ja se irroitettava tai tai keula huoltoasentoon on pistettävä ennen kuin sormet sopii väliin vaihtamaan, eli tuo on ihan oma suunnitelmani kun olen asiaa pähkäillyt jos sen itse vaihtaisi.
                                          Kyllä sen näkee kun nappaa sen suojamuovin pois motin päältä. Tokihan siinä kiristinrullakin on ja varmaan sen hihnan kestoikäkin riippuu siitä kireyden säilymisestä. Sen ns. tarkastuskin jää tekemättä koska ainakin merkkiliikkeellä tarkastuksen hintaluokka ei paljoa jää tuosta kustannusarviosta, hihnan hinta lienee siinä päälle parikymppiä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Selvä. Eiköhän tuo tule itse vaihdettua..ainakin yritettyä ;) Kiitti Pendele neuvoista.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Omaan B7:n vaihdoin pari vuotta sitten. Se oli siinä just ja just kun irroitti ahtoputkea/imusarjaa edestä, mutta sain vaihdettua sekä kiristäjän että hihnan. Kohta pitäisi taas reenata uudelleen =) Luulisi kutvosessa olevan tilaa vähän enemmän

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on hihna vaihdettu ja hyvin sen pääsi vaihtamaan, kunhan purki ensin imusarjan edestä pois. Vanhassa ei näkynyt mintään halkeamia tms. mutta onpahan nyt vaihdettu..varmuuden välttämiseksi..;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Oletteko vaihtaneet korkeapaine pumpun hihnan kanssa myös kiristys rullan samalla?

                                                  Olisiko nämä oikeat osanumerot?
                                                  059109119D Hammashihna
                                                  059139243P Kiristysrulla

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllä se kannattaa vaihtaa ihan niissä kilometreissä kuin ohjeet kertoo.
                                                    Tässä kohtaa taas: Nimimerkillä kokemusta....

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      3.0 / 2.7 tdi diesel pumpun remmin vaihto?

                                                      Onko joku tehnyt tuota vaihtoa itse? Mittarissa 145tkm ja vaihtoväli ilmeisesti 150tkm. Remmi sarja maksoi 105e paikallisessa varaosa liikkeessä. Mitähän siihen kuuluu? Hinta tuntui suolaselta. Huoltoliike antoi tarjouksen työstä. Huolto ja remmin vaihto reilu 300e.

                                                      Jos löytyy ohjetta miten tuo vaihdetaan niin voishan tuon itekki tehä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hihna ja kiristinhän siihen hintaan kuulunee. Eikai toi nyt niin kallis hinta ole?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Remmin vaihtoon menee aikaa noin puoli tuntia.(Tämäkin yläkanttiin) Siihen nähden kallis on työ.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tarkoitin nimenomaan tuota osien hintaa. Työkokonaisuutena on hieman kalliinpuoleinen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X