Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VP44 ajoitus heittokellolla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VP44 ajoitus heittokellolla?

    Onko kenelläkään kokemusta kuinka ko.pumpun aloitus ennakko,mekaaninen,säädetään heittokellolla?
    Eli siis mihin se pumpussa kytketään ja kuinka käytetään että perusennakko saadaan kohdalleen?
    Viimeksi muokannut ysikaks; 30.9.2013, 13:27.

    #2
    Eikös noi säädetä tietsikan avulla? Tossa pitäs olla kaikki mitä tarttee säätämiseen.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=16
    ja
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=17

    Comment


    • #3
      Ei mihinkään. Se säädetään kuljettajanpuoleisen nokka-akselin päässä olevasta hihnapyörästä, joka pyörittää pumppua. Kuusiokolopulttien alla on soikeat rei'ät, ja siinä on säätövara.

      Esim. VCDS-ohjelmalla pystyt kytkemään auton käydessä pumpun automaattisen ennakonsäädön pois päältä, ja näet kaaviokuvasta onko perusennakko siis aikasellaan vai myöhällä.

      Joko se käy se sun koneesi?

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti
        Ei mihinkään. Se säädetään kuljettajanpuoleisen nokka-akselin päässä olevasta hihnapyörästä, joka pyörittää pumppua. Kuusiokolopulttien alla on soikeat rei'ät, ja siinä on säätövara.

        Esim. VCDS-ohjelmalla pystyt kytkemään auton käydessä pumpun automaattisen ennakonsäädön pois päältä, ja näet kaaviokuvasta onko perusennakko siis aikasellaan vai myöhällä.

        Joko se käy se sun koneesi?
        Kyllä kone käy,mutta käynnistyminen on jumalaton urakka sekä kylmänä että kuumana,olisin vielä halunnut katsoa ajoitusta ihan mekaanisillakin työkaluilla.
        Tällä hetkellä ajoitus pyörii siinä 1-1.4 ATDC kun on tuolla 01 engine--> basic settings--> group 004.
        Kuinkas se automaattinen ennakonsäätö kytketään VCDS:stä pois,menenkö 01 engine-->meas blocks 08-->group 000 vai kuinka?

        Comment


        • #5
          01 engine -> meas blocks 08 -> group 000 -> Go! -> klikkaa sitä switch to basic settings nappia

          Comment


            #6
            Ajoitus menee aika tarkkaan kohdalleen kyllä, kun kääntää koneen ensin oikeaseen kulmaan ja lukitsee /kääntää pumpun kans oikeaseen kulmaan, niin että lukitustappi menee paikoilleen. Hienosäätöä jos tarvii niin voi nokkapyörää säätää ja katella kanavasta 4 perusasetuksista, että onko sattunu kohdille.

            Comment


            • #7
              Mulla ei itsellä ole VCDS:ssä, mutta olen sellaista käyttänyt kun olen säätänyt oman autoni. Mun muistaakseni se kytkee sen ennakonsäädön pois kun se on sellaisessa tilassa että siihen näkyviin tulee se kaavio/kartta, ja näät tarkalleen sen perusennakon ajoituksen.

              Huono käynnistyvyys tulee juurikin väärästä perusennakosta. Voithan toki avata kuusiokoloruuvit ja säätää käsin aina hitusen, ja koittaa. Mun mielestä tuo 1-1.4 on vähän aikaisellaan, eli säädä hihnapyörää vastapäivään.

              Asteista, jolloin huono käynnistyvyys alkaa ja loppuu en tiedä.

              Comment


                #8
                Kyllä tuo 1 aste myöhäisellä on ihan hyvä. En tiedä Sepon asetuksista, mutta jos toi on liian aikainen sun mielestä, niin joo o. :)

                Comment


                • #9
                  Miten mä muistasin että ohje olisi 1,8 - 2,2 ? Voin olla väärässä, ja niinkuin sanoin, en tiedä asteista miten herkkä tuo kone on että alkaa temppuilla käynnistettäessä.

                  Sen se voi myös tehdä, että käynnistyy kivasti, mutta pintakaasulla ajaessa menee vikatilaan, kun ei sisäinen säätö riitä.

                  Comment


                  • #10
                    Lämpimällä moottorilla kun meas blocks 004:ssa toteutunut alkamishetki on sama kuin pyydetty ja samalla oikeanpuoleisimmassa ikkunassa säätimen pulssisuhde on lähellä 100% niin silloin on hyvä.
                    Jos on liian myöhäisellä niin pulssisuhde menee pieneksi ja jos on liian aikaisella niin tot. ennakko on suurempi kuin pyydetty.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt ollaan taas säädelty VCDS:llä ja kun menen valikkoon:
                      01 engine -> meas blocks 08 -> group 000 -> Go! niin ruutu 2 ("Timing") näyttää 70-72.
                      Kun taas katson:
                      01 engine -> meas blocks 08 -> group 004 -> Go! niin late = 0.4 ATDC.

                      Timing on mielestäni nyt kohdallaan mutta tuo ATDC näyttäisi olevan viturallaan...
                      Pitäisikö tuon ATDC:n olla kuitenkin luokkaa 2.0 ATDC,sitten taas Timingin arvo kyllä muuttuu?

                      Comment


                      • #12
                        Tätä hain aiemmin takaa -> http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
                        Näköjään olikin group 004 mitä pitää v6 koneissa katsoa, eikä 000.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt rupee meneen hermot tämän kanssa!!!
                          Eilen illalla apuvirtaa apuna käyttäen sain 10min temppuilun jälkeen käyntiin jonka jälkeen aloitin VCDS:llä nuo säätö jumpat,aina kun jouduin sammuttamaan koneen mennäkseni säätämään hihnapyörää,niin sai sahailla taas 20-30sec ennen kuin lähti käyntiin,tätä kun oli jatkunut n.1,5 tunnin ajan olin saanut tuon "timingin" kohdalleen (70-72) niin lähdin ajelulle (25km).
                          Auto toimii kuin unelma,ei vilkuttele ABS,ESP valoja eikä laita tippiä vikatilaan ja tehotkin kaikki tallella,tottelee kaasua mallikkaasti jne...
                          Kun palasin ajelulta ja sammutin koneen,niin taas sai sahata 20-30sec ennen kuin lähti taas tulille.
                          Tänä aamuna oli 2 tuntia piuhassakin ja 15min temppuilua eikä luvannutkaan!!!
                          Ei pysty ymmärtämään mikä mättää?

                          Mehtälä,mulla ei ole tuota TDIgraphia käytössä,mulla on käytössä tuo vanha versio (vag-com 311.2),mutta ei sitä tarvitsekkaan koska kun menee:
                          01 engine -> meas blocks 08 -> group 000 -> Go! niin ruutu 2 näyttää timingin,joka nyt vaihtelee 70-72,oletusarvo on 70,lähtö tilanne oli 94. Polttoaineen lämpötila ruudussa 9 on 130-147,kun oletusarvo on ilmeisesti 110...
                          Tankki on täynnä jossa lisäksi FORTEN ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONERIA 2 pulloa,tarkoituksena putsata koko järjestelmä,mutta en usko että tuo Forte aiheuttaa käynnistämis ongelman,luulisin että päin vastoin.

                          Comment


                          • #14
                            Jos ne ajoitukset on edes "melkein" kohdallaan niin pitäs kyllä muutaman pyöräytyksen jälkeen lähteä.
                            Mitä mahtaa polttoainepuolelle muuten kuulua? Mahdolliset ilmavaivat poissuljettu?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viesti
                              Lämpimällä moottorilla kun meas blocks 004:ssa toteutunut alkamishetki on sama kuin pyydetty ja samalla oikeanpuoleisimmassa ikkunassa säätimen pulssisuhde on lähellä 100% niin silloin on hyvä.
                              Jos on liian myöhäisellä niin pulssisuhde menee pieneksi ja jos on liian aikaisella niin tot. ennakko on suurempi kuin pyydetty.
                              Tarkoitatko että kun ollaan tuossa meas blocks 004:ssa,niin eka ruutu näyttää kierrokset ja viimeinen näyttää säätimen pulssisuhteen,niin pitääkö ruutujen 2 ja 3 olla samoissa,vai niiden ruutujen alla ilmoittujen "arvojen" välissä,vai mitä tarkoitat,nyt meni hieman ohi..?

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viesti
                                Jos ne ajoitukset on edes "melkein" kohdallaan niin pitäs kyllä muutaman pyöräytyksen jälkeen lähteä.
                                Mitä mahtaa polttoainepuolelle muuten kuulua? Mahdolliset ilmavaivat poissuljettu?
                                Vaihdoin tähän käytössä olevaan pumppuun aivot,entiset oli kaput,ja ilmasin normaalisti.
                                Apupumppu työnsi naftaa pumppuun ja alipaine pumpulla imin paluulta 3 kannullista kunnes ilmaa ei enää näkynyt ja rupesi suutinputkilta lorottamaan,sen jälkeen startilla lupaili hetken ja käynnistyi.
                                Voisiko tuolla olla kuitenkin vielää ilmaa/ilmataskua jossain,vaikka autoa on kuitenkin jo maantiellä käyty huudattamassa?

                                Comment


                                  #17
                                  Vag-com 311.2:ssa on myös Tdigraph. En vaan muista pitikö se olla rekisteröity ennen kuin se enabloituu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voihan siellä olla viellä ilmaakin. Mulla oli omassa jotain roskaa siinä neftasuodattimen päällä olevassa venttiilissä niin teki sellasta ettei tahtonut lähteä käyntiin, mutta toimi silti ok kun sai käymään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                      Vag-com 311.2:ssa on myös Tdigraph. En vaan muista pitikö se olla rekisteröity ennen kuin se enabloituu.
                                      Tuossa minun Vag-Com 311.2:ssa ei ole enää Tdigraphia,se oli mutta ei löydy enää vaikka onkin rekisteröity versio.
                                      Täältä olen katsonut nuo ihanne ajoitukset:
                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=13

                                      Ja mennyt tämän ohjeen mukaan,tuosta samasta linkistä kopioituna:
                                      "Toisaalta kun menet Engine->Meas Blocks 08-> Sieltä Group 000 -> Switch to Basic Settings, niin kentässä nro kaksi näkyy ajoitus.
                                      Eli välttämättä ei tarvitse käyttää tuota TDIGraphia."

                                      En tiedä sitten että olisiko tuolla aivojen alla nyt sitten ilmatasku joka ei ole vain poistunut vaikka olenkin nyt ajellut parina iltana yhteensä n.50Km.
                                      Pitää tukkia letkut ja nostaa aivot ylös ja laittaa piri pintaan naftaa pumppuun ja jos saan käyntiin niin ajaa jonnekkin missä saa keulan taivasta kohden,mielellään apparin puoli vielä korkeemmalla,ja kone käynnissä niin jokohan sitten rykäsis mahdolliset ilmat mäelle...

                                      Pumpussa on akselilla uusi stefa,kaikki O-renkaat ja paluupuolen takaisku-banjopulttikin on pumpun kyljessä uusi,sekä suodattimen päällä oleva takaisku hässäkkä tukittu ja ohitettu -> aine palaa suoraan tankkiin,tosin poistin tuosta paluupuolelta pumpun ja suodattimen väliltä olevasta letkusta jälkikäteen asennetun takaiskun.
                                      Viimeksi muokannut ysikaks; 1.10.2013, 11:45.

                                      Comment


                                        #20
                                        Saahan ne luvut basic settings:stä kaivettua. Sieltä se tdigraph sen ottaa myös.
                                        Onkohan sulla rekisteröinti kadonnut vakkomista kuitenki?
                                        http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja ysikaks
                                          Tarkoitatko että kun ollaan tuossa meas blocks 004:ssa,niin eka ruutu näyttää kierrokset ja viimeinen näyttää säätimen pulssisuhteen,niin pitääkö ruutujen 2 ja 3 olla samoissa,vai niiden ruutujen alla ilmoittujen "arvojen" välissä,vai mitä tarkoitat,nyt meni hieman ohi..?
                                          Just niinkuin Arttu sanoi. Mutta rautalangasta:
                                          Ruudut 2 (Start of injection (specified)) ja 3 (Start of injection (actual)) pitää olla samat tai lähellä toisiaan.

                                          Jos ruutu 3 (toteutunut ennakko) > 2 (pyydetty ennakko) = pumppu on liian aikaisella.
                                          Ruutu 4 (Cold start injector duty cycle), pitää saada lähelle 100%, jos on paljon alle, niin on myöhäisellä.

                                          ELI: Ruutu 4 lähelle 100%, sekä toteutunut ja pyydetty ennakko on samaksi. = täydellinen ajoitus.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                            Just niinkuin Arttu sanoi. Mutta rautalangasta:
                                            Ruudut 2 (Start of injection (specified)) ja 3 (Start of injection (actual)) pitää olla samat tai lähellä toisiaan.

                                            Jos ruutu 3 (toteutunut ennakko) > 2 (pyydetty ennakko) = pumppu on liian aikaisella.
                                            Ruutu 4 (Cold start injector duty cycle), pitää saada lähelle 100%, jos on paljon alle, niin on myöhäisellä.

                                            ELI: Ruutu 4 lähelle 100%, sekä toteutunut ja pyydetty ennakko on samaksi. = täydellinen ajoitus.
                                            No niin,auto jälleen käynnissä ja läppäri sylissä...
                                            Nyt ollaan Meas Blocks 004:ssa ja lukemat ovat näin:
                                            835 Rpm Spec.start 2.4 ATDC Actual start 0.0 BTDC Gold start valve 100.2%
                                            Eli nyt vaan kääntämään hihnapyörää edestä katsottuna vastapäivään,näinkö?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä. Vastapäivään myöhäisemmäski ja myötäpäivään aikaisemmalle.
                                              Onhan moottori myös käytetty lämpimäksi? Vähintään 85'c

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                                Kyllä. Vastapäivään myöhäisemmäski ja myötäpäivään aikaisemmalle.
                                                Onhan moottori myös käytetty lämpimäksi? Vähintään 85'c
                                                Usko loppuu...
                                                Moottorin lämmöt n.75c,en saanut tyhjäkäynnillä korkeammaksi enkä ajamaan päässyt,
                                                mutta nyt on lukemat näin Spec.start 2.4 ATDC Actual start 1.8 ATDC ja valve 100.2%.
                                                Mitä lähemmäksi Actualia yritän niin valve heikkenee,joten jätin tuohon.
                                                Mutta kun sammutin ja annoin olla vain pari minuuttia tuon jälkeen niin ei lähde nyt ollenkaan taas,hieman lupailee mutta ei niin ei!
                                                Noiden säätöjen välissäkin oli käynnistyminen yhtä tuskaa,startti käryää ihan pirusti,yhden olen jo tässä rempassa polttanutkin.
                                                Heitti yhdessä vaiheessa muuten jo ajonestoakin päälle,jätti vikakoodinkin siitä,mutta kävi kuitenkin sen jälkeen.
                                                Nyt on konstit jo aika vähissä,ei ymmärrä miten käyntiin saaminen voi olla näin hankala kun taas käynnissä/ajaessa kaikki on ok?

                                                Pakko uskotella itselle että jossain pumpun sopukoissa on vielä ilmaa joka haittaa tuota käynnistymistä,joten jos vielä kuitenkin jatkan ilmaus hommaa oikein urakalla,ja otan pumpun kyljessä olevasta paluu banjosta toisen niistä pienistä pytyiltä tulevista paluuletkuista irti ja kytken alipainekannun siihen karaan ja annan imeä muutaman kannullisen,niin mitä teen sille irroittamalleni pienelle paluuletkulle,tulppaanko sen,ei kai sitä voi "auki" jättää?

                                                https://dl.dropboxusercontent.com/u/...20v6%20tdi.pdf
                                                Kuva A20-10209

                                                Uskomaton laite,ei lähde kuin starttipilotilla käyntiin!!!
                                                Nyt on säädetty ajoitus niin että Spec.start tarjoaa 2.4 ATDC Actual on saatu 2.2 ATDC:n,nyt tekee niin että ei lähde edelleenkään omin voimin käyntiin,pilotilla heti!
                                                Kun lähtee käyntiin niin valve näyttää vain 0.8%,mutta kun menee Basic Settingiin ryhmään 004 jossa säätää ajoitusta,niin nostaa valven parin minuutin jälkeen 100.2% ja sen jälkeen se näkyy Meas Blockissakin 100.2%,mutta sammutuksen jälkeen palaa taas 0.8% arvoon...?
                                                Voiko tässä syöttöpumppu olla niin "väljä" tai jotain ettei halua enää toimia niin kuin ennen?

                                                Edit: Kävin taas heittämässä lenkin moottoritiellä,kaikki pelaa ok,lähtiessä heitti kerran ABS ja ESP jumpan päälle mutta lakkasi samantien kun taas peruutin takaisin pihaani,niin alkoi tuo jumppa taas ja heitti Tipinkin vikatilaan,samantien piuha läppäriin kiinni ja Cold start valve näytti taas 0.8%,pari minuuttia tyhjäkäyntiä ja jumppa loppui ja valve oli taas 100.2%!?

                                                Tuskailen edelleen täällä tuon käynnistymisen kanssa...
                                                Nyt kyselisin että kumpi näistä on mielestänne tärkeämpää?
                                                Tässä Valtsun ohje:

                                                Meas blocks 08-> 004-> go!
                                                Ruudut 2 (Start of injection (specified)) ja 3 (Start of injection (actual)) pitää olla samat tai lähellä toisiaan.

                                                Jos ruutu 3 (toteutunut ennakko) > 2 (pyydetty ennakko) = pumppu on liian aikaisella.
                                                Ruutu 4 (Cold start injector duty cycle), pitää saada lähelle 100%, jos on paljon alle, niin on myöhäisellä.

                                                ELI: Ruutu 4 lähelle 100%, sekä toteutunut ja pyydetty ennakko samaksi. = täydellinen ajoitus.

                                                Nyt siis tämän ohjeen mukaan tilanne on näin.
                                                Meas blocks 08-> 004-> go!
                                                Ruutu 2 = 2.4 ATDC ruutu 3 = 2.0 ATDC Ruutu 4 = 0,8%
                                                ja
                                                meas blocks 08 -> group 000 -> Go! niin ruutu 2 ("Timing") = 56-60.

                                                Näillä säädöillä Timing on aika pielessä,ja kone humppaa koko ajan,ABS/ESP 3x!!! ja Tippi vikatilaan,toisin sanoen kone yrittää "säätää" ajoitusta,sen näkee humpan päällä ollessa VCDS:llä kohdasta 01 engine -> meas blocks 08 -> group 000 -> Go! ruutu 2 ("Timing")
                                                Kun humppa alkaa,kone säätää timingia 70-73,kun loppuu niin palaa aina 56-60 lukemiin,tämä toistuu n.5sec välein.

                                                Kun taas oma aikaisemmin tekemäni säätö oli näin:
                                                meas blocks 08 -> group 004 -> Go! niin ruutu 2 = 2.4 ATDC ruutu 3 = 0.4 ATDC. ruutu 4 = 100,2%
                                                ja
                                                meas blocks 08 -> group 000 -> Go! niin ruutu 2 ("Timing") = 70-72.
                                                Ja tässä säädössä ei tapahdu tuota humppaa...
                                                Foorumilta ja Ross-Techin sivuilta saamani käsityksen mukaan tuo Timingin ihanne on 70?

                                                Olikohan liian epäselvä sepustus,Foorumilaisten kommentteja kaipailisin...
                                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 4.10.2013, 07:12. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Yhden samanikäisen kanssa kerran etsittiin vikaa kun ei vaan lähtenyt käyntiin, lopputulos oli että pieni ilmavuoto imulinjassa ja pumppu vaan niin väljä ettei jaksanut imeä ainetta ja lähtä käyntiin.
                                                  Kyseisen vian pystyi kiertämään ja käynnistämään käyttäen alipainekannua pumpun paluulinjan banjoliittimessä oleviin suuttimien paluulinjoihin (eli imee järjestelmään alipaineen, ei suuttimille), suuttimien letku kannattaa tunkea johonkin pulloon. Alipaine päälle ja starttia, jos lähtee tuolla keinolla helposti käyntiin niin pumppu vaan loppu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Rupee vaihtoehdot itselläkin olla loppu ja alan kallistumaan sille kannalle että tuo pumppu vaan on jo aikansa palvellut ja kulunut niin väljäksi ettei imua jaksa kehittää enää,toimii kyllä käynnissä ollessa.
                                                    En tiedä kannattaisiko vielä yrittää laittaa tankin ja pumpun väliin ns.siirtopumppu avuksi,että ainakin saisi ainetta...?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sama vika varmaan mullakin. Startatessa valuu löpöä suutinputkista, mutta ei yritäkään käyntiin. Sillon kun lähti vielä käyntiin niin kävi hyvin niin kauan kun taas seisoi yön yli.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mikäs pumppu sulla siellä on kiinni. Tuolla "n75" ketjussa kirjottelit, että se on vaihdettu 2009 ja se jälkeen on ajettu reilu 80tkm. Vai laitoitko jonku toisen pumpun tuon tilalla?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                                          Mikäs pumppu sulla siellä on kiinni. Tuolla "n75" ketjussa kirjottelit, että se on vaihdettu 2009 ja se jälkeen on ajettu reilu 80tkm. Vai laitoitko jonku toisen pumpun tuon tilalla?
                                                          Edelleenkin on se sama pumppu,hommasin kyllä toisenkin mutta sille kävi pieni onnettomuus,akselin kaulalta murtui 1/4 kehästä ja stefa ei pysynyt enää paikallaan.
                                                          Mutta se on kohta taas kunnossa,on liimauksessa tällä hetkellä yhden kaverin työpaikalla.
                                                          Pystyy korjaamaan semmoisella Belzona merkkisellä aineella mitä teollisuus käyttää,ihan vaan asian ohi vinkkinä.
                                                          http://www.belzona.com/product_infor...h/Fi1111pf.pdf

                                                          Tämän nyt paikallaan olevan pumpun aivot oli paskana,koko mötikkä sisällä oli halki ja se sähköliuska joka menee sinne naftan sekaan lukemaan pyörimisnopeutta oli revennyt ja 6:sta kuparilangasta (0,02mm) oli 3 poikki.
                                                          Tästä,joka nyt siis on liimauksessa,otin aivot ja lähetin ne MTM-huoltoon Iisalmeen tarkistettavaksi,ja ne ovat ehjät ja tällä hetkellä siis käytössä.
                                                          Ajattelin kyllä viskata tämän paikoillaan olevan pumpun mäkeen,heti kun saan tuon liimattavan takaisin.
                                                          Tuntuu tosiaankin että tämä nykyinen pumppu on sökö!

                                                          Näyttää muuten paluuletkussa pumpun ja suodattimen välillä menevän semmoista todella pienen pientä ilmakuplaa nauhana ajoittain,ei koko ajan,
                                                          onkohan tällä jotain suurtakin merkitystä?
                                                          Sitten testasin että mitä tapahtuu kun käynnissä ollessa irroittaa MAF:n pistokkeen,luulisi kyllä käynnin muuttuvan,mutta ei tapahtunut yhtään mitään,
                                                          onko tuo ihan normaalia?
                                                          Pystyykö muuten MAF:n toiminnan tarkistamaan tuolla VCDS:llä?
                                                          Viimeksi muokannut ysikaks; 4.10.2013, 17:19. Perustelu: Lisätty tarinaa...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Saattaisi kannattaa ihan varmuudeksi uusia kaikki paluulinjaston 3,2 milliset letkut sekä suuttimissa olevien banjojen kupariprikat. Lisäksi pumpun välikannen kumitiivisteet saattaa vuotaa, jollei niitä ole uusittu aivojen vaihdon yhteydessä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X