Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taka-akseli vinossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taka-akseli vinossa?

    voiko takatuennan helan vaihdon seurauksena käydä niin että taka-akseli on enemmän oikealle kuin vasemmalle?
    Kuva osasta joka vaihdettu vuosi sitten:
    http://img.skruvat.com/images/24/109...09%20873_0.jpg
    Tämän jälkeen ollut renkaan kulumisen kanssa ongelmaa mutta siihen ollu syyllisenä myös vialliset vanteet ja rikkinäinen ylätukivarsi ja huonot auraukset.

    alustasarja laitettiin tuossa niin huomasin että oikealla puolella rengas on huomattavasti enemmän lähempänä lokaria(ottaa kiinni) ja vasemmalla tilaa on kyllä madaltaa lisää kun ei ota kiinni. Edessä tätä ongelmaa ei ole.

    Eikö nelipyöräsuuntauksessa säädetä myös tämä asia kohdalleen?

  • #2
    Joo kyllä siinä voi käydä juurikin niin. Puslan rungossa on aika pitkät reiät pituussuunnassa. Suuntauksessa olisi pitänyt kyllä huomata jos akseli kulkee vinossa.

    Comment


    • #3
      Voi, jos apurunkoa on löysätty ja laskettu sen takia. Siinä on liikkumavaraa ja jos se on vaan ammuttu kiinni tähtäämättä vanhoihin jälkiin, se voi mennä vinoon. Tosin monesti apurunko saattaa olla ihan tehtaan jäljiltäkin sivussa, mutta sen huomaa yleensä vasta madalluksen ja leveämpien vanteiden jälkeen.

      Comment


      • #4
        Ok, ei sitä kyllä muistaakseni sen kummemmin katteltu silloin kun vaihdettiin(ei siis liikkeessä vaihdettu).
        Eilen laitettiin madallus satsia niin suuntaukseen vasta menossa. Pitänee siis nostella se ylös ja viedä säädettäväksi.

        Nyt on ~ -30mm takana, 18x8 235/40 renkailla ja ottaa kiinni jos ajaa yli 5km/h. Tosin ihmetyttää se että tuo ongelma tuli vasta 50km lenkin jälkeen. Kaippa se alusta aluksi muuttuu suuntaa jos toiseenkin kun "asettuu". Ongelmaksi tässä vain voi muodostua se että säädöt on lähes "tapissa" korkeuden suhteen takana eli paljoa ylöspäin sitä ei enään saa.

        Comment


        • #5
          mittalin tuossa vähän, näyttäis siltä että akseleissa on heittoa sentti etupäästä mitattuna. Oonki kyllä pitkään kattellu että ihan ku renkaat ois vinossa auton ollessa paikoillaan mutta en oo ottanu asiakseni tarkistaa.

          Pitänee siis huomenna soitella aikaa huoltoon.

          Ehdotuksia muutenkin nelipyöräsuuntaukseen jalasjärvi-seinäjoki akselilla tai lähikunnissa? hinta?

          Comment


          • #6
            Kummastelua lisää..

            Takajouset on säädetty sentilleen samoihin, mitattu myös erikseen "auto alhaalla" jousen alatuennasta ylätuentaan ja molemminpuolin täysin sama mitta. Siitä huolimatta vanteesta lokasuojan reunaan mitattuna eroa kertyy lähes 3cm. Voiskohan tämä olla joku iskarin ilmaus ongelma? Jotain sellasestakin löyty juttua ulkomaisista saiteista.

            Ja tämä siis tapahtu noin 50km matkan teon jälkeen asennuksesta, rupes kuulumaan vinkunaa takaalta kun kumi raapi lokaria.


            edittiä:
            tänään käyty suuntauksessa. Ei ollu kovinkaan moni arvo muuttunut vaikka renkaat vaihtu 16"->18" ja madallusta tullut 3-4cm.
            Taka-akseli liikku kans vähäsen joten sitte seuraillaan renkaiden kulumista josko se loppuis.
            Viimeksi muokannut sprawl; 17.9.2013, 18:26.

            Comment


            • #7
              Täytynee palata tähän vanhaan aiheeseen. Tuossa b7 avantissa on samaa ongelmaa, nyt 30mm madallettuna ja isommat vanteet alla huomasin kuormattuna että pelkääjän puolen rengas ottaa takapuskuriin ja lokariin kiinni kun kuskinpuolella rengas istuu nätisti keskellä kaarta. Kulmien säädössäkään eivät ole mitään sanoneet. Tuossa akselissa on ilmeisesti liikkumavaraa että aiheuttaa tuon?

              Comment

              Working...
              X