Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi forte käsittelystä+vetokoukun asentamisesta a6 avantiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 tdi forte käsittelystä+vetokoukun asentamisesta a6 avantiin

    tuli laitettua tuollainen 03 vuotinen a6 avant,96kw pumppari tdi koneella. mittarissa nytten 257 tuhatta,longlife vaihoilla ajettu tähän asti 30 tuhannen vaihtovälillä.aattelin ruveta vaihtamaan 10 tuhannen välein tästä alkaen,oliskohan järkevää huuhdella konetta fortella tai vaikka jollain stp aineella,onhan sinne moottorin kanaviin kuitenkin jo karstaa kertynyt? miten näissä kestää nuo pumppusuuttimet yleensä pitemmän päälle,uudemmissa ilmeisesti joissain murheen kryynejä olleet? ja vetokoukun ajattelin asentaa,motonetistä sais 2 sadalla kiinteän koukun,sähkösarja jotain 50e siihen päälle.onko nuo sähköt miten helppo sitten kytkeä,liekkö valmista liitintä mihin laittaa vai miten se näihin tulee? ohjeet kait niissä mukana tulee,saishan nuita koukkuja toki purkaamoiltakin. löytyyhän näistä juttua jo hakua käyttäenkin vaan kysellään kumminkin :)

  • #2
    1.9tdin pumppusuuttimia ei tietääkseni ole hajonnut kuin korkeintaan yhden käden sormilla laskettava määrä Suomessa sen perusteella mitä foorumeille on raportoitu.

    Fortet vaan koneeseen ja öljynvaihtoväliksi 10-15tkm / 1x vuoteen, ajosta riippuen. Jos ajat pelkkää matka-ajoa niin 15-20tkm menee vielä ongelmitta. Öljyksi kelpaa esim. Teboilin Diamond Diesel 5W-40 tai Shellin, Castrolin tai Nesteen vastaavat litkut.

    Comment


      #3
      Ei tosiaan ihan pakko ole 10tkm välein vaihtaa öljyjä. LL:ää kannattaa käyttää, jos kukkaro kestää, mutta ei ole pakko. Katsoo vain, että luokitukset normiöljyssä piisaa.
      Caddyssä on 15tkm kiinteä vaihtoväli BJB koneessa, mutta LL öljyä siellä kuitenkin käytetään.

      Imusarja voi olla lähes tukossa, jos EGR on ollut käytössä koko matkan. Imusarja pitää irrottaa, jos sen haluaa puhtaaksi.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
        Ei tosiaan ihan pakko ole 10tkm välein vaihtaa öljyjä. LL:ää kannattaa käyttää, jos kukkaro kestää, mutta ei ole pakko. Katsoo vain, että luokitukset normiöljyssä piisaa.
        Caddyssä on 15tkm kiinteä vaihtoväli BJB koneessa, mutta LL öljyä siellä kuitenkin käytetään.

        Imusarja voi olla lähes tukossa, jos EGR on ollut käytössä koko matkan. Imusarja pitää irrottaa, jos sen haluaa puhtaaksi.
        Mulla on jo 405tkm mittarissa AVF 96kw koneessa ja turbokin on vielä vakio ja kytkin myös. EGR:ää ei ole tietääkseni ikinä putsattu tai tehty sille mitään toimenpiteitä.
        Oliskohan tuo aika jo alkaa putsaamaan tuo imusarja.. :) Saattais tulla lisää hötäkkääkin autoon.

        Comment


          #5
          Matka-ajo on terveellisempää nähtävästi tuolle imusarjalle. Sen tietää vasta sitten millasessa kunnossa se on, kun sen ottaa käteen.
          Vaikuttaa koneen tehoihin, jos on aivan täynnä töhnää.

          Comment


          • #6
            AFN:ssä vajaassa 400tkm:ssä putsailin imusarjan ensimmäistä kertaa ja kunnon kerros siellä oli töhnää ja karstaa. Bensassa liuottamalla ja tikulla rassaamalla sen putsailin pois, taisinpa käyttää pulloharjaakin. =) EGR:n tulppasin samalla ja turboa koitin putsailla Mr. Musclen uunivaahdolla. Jotakin sieltä irtosi, kun parissa ensimmäisessä kiihdytyksessä taakse jäi musta nokipilvi. Tällä hetkellä kestää kiihdytellä punarajalle saakka, eikä tunnu hyytyvän kesken kaiken. Aikaisempaan en osaa varmaksi sanoa eroa, ehkä vähän ahteridyno antaa lisää kiihtyvyyttä, mittaustuloksia ei ole.

            Comment


            • #7
              liekkö näissä vanhemmissa sitten eri merkkiset pumppusuuttimet kun kestää hyvin,uudemmissa kait joissain malleissa jotain siemens piatzo suuttimia mitkä saattaa kaikki kilahtaa ennen 2 sataa tuhatta jostain lueskellu? miten kannattasko se egr tukkia kokonaan,ja miten se kannattas tehä entä vaikuttaako päästö-arvoihin katastuksessa?

              Comment


                #8
                Suutinongelmat koskee lähinnä 2.0tdi koneita ja niissäkin yleisimmin 170hv malleja. Vanhat 1.9TDI koneet ei ihan kauheasti ole suuttimia syönyt.

                Comment


                • #9
                  suutin temppuaa 1.9 tdi audi 130 hv

                  Audi alkoi nykiä ajossa 10.8 tullessani reissusta. Kävin luettamssa vikakoodit. Koodit ilmoitti ykkössylinterin suuttimen antaneen hetkellisen häiriön. Kyselin Laakkoselta uutta suutinyksikköä.Hinta 680 eur. Myöhemmin vika pysäytti auton. Nollattu koodeja ja päästy vaivoin liikkeelle.
                  Päädyttiin etsimään jostain halvempaa suutinta autoon,ei löytynyt.

                  Eilen ostin Fortea LH-osalta,hinta 34 eur. Laitoin koko pullon puoleen tankilliseen polttoainetta.
                  Ajeltu Forten kanssa nyt 40 km. Tuntui aamulla työhön ajellessa että auto toimi hyvin,en uskaltanut nostaa kierroksia yli kahdentuhannen,että jos alkaa nykiä ja käydä kolmella sylinterillä auto ajossa työhön.
                  Varovaisesti sanottuna ;ehkä Forte auttoi ongelmaan.
                  Kirjoitan lisää myöhemmin lisää kun olen ajellut Fortella noin 250 km.Odotan kokemuksia FORTEN KÄYTÖSTÄ DIESELISSÄ.

                  Comment


                    #10
                    Johtosarjakin voi olla syypää. Jotkut on selvinny tiivistämällä suuttimiin tulevat liittimet, eli kontakti häikästä sillon kyse

                    Comment


                    • #11
                      Oma kulkine alkoi myös nykiä ja kun summassa vaihdetut osat eivät poistaneet ongelmaa, vein lopulta Laakkoselle. Piuhat kiinni ja pienen ajolenkin jälkeen diagnoosi oli: pumppusuutinten sähkösarja räpsii maihin.

                      Comment


                      • #12
                        Kirjoitan lisää myöhemmin lisää kun olen ajellut Fortella noin 250 km.Odotan kokemuksia FORTEN KÄYTÖSTÄ DIESELISSÄ.
                        Jos piuhat ja järki on ehjät niin suutinhan joko tukkeutuu tai vuotaa. Tukkeutuminen on sen parempi vaihtoehto, sen saa periaatteessa ihan Fortella korjattua. Kerro ihmeessä miten etenee.

                        edit_ on niitä ruiskuttimia 140 hepoisistakin paukkunut paljon, mutta AVF/AWX olen ehkä yhdestä kuullut. Oma isä kyllästyi jännittämään kun Passatista meni 200tkm kohdalla eka ja vaihtoi commonrailiin. Saman väriseen ja malliseen, tulipahan sporttiratilla uusi :D
                        Viimeksi muokannut kontio; 17.9.2013, 10:46. Perustelu: lisäys

                        Comment


                        • #13
                          Tulipas omaankin laitettua forte motor flush ja diesel, flush auttoi paljonkin käyntiääneen, dieselistä en sitten sano mitään... ehkä, ehkä ei.
                          Viimeksi muokannut jjj84; 22.9.2013, 20:21. Perustelu: poispois

                          Comment


                          • #14
                            STP motor flushin kanssa tuli vartti käytettyä ennen öljynvaihtoa,tb diamond dieselit laiton.käyntiääni ehkä hivenen pehmeni,pari tuhatta nyt ajanut. vetokoukun ostin käytettynä,ja sahkösarjan motonetistä.yllättävän helppo homma laittaa,peruutustutka nyt vaan piippaa koko ajan kun koukku paikollaan,tuon monoflexin kiinteän koukun saa kuitenkin kahdella pultilla irti poikittaispalkista jos ei vähään aikaan tartte niin irrottaa.

                            Comment


                            • #15
                              Omalla kohdalla Forten käytöstä pelkää positiivista palautetta,ja erimerkkisillä autoilla.Käynti ja vedot paranee.Ennen katsastusta purkki fortea 1/3 tankilliseen ja hanaa...päästöarvot kuin uudessa autossa.

                              Comment


                                #16
                                Mitä päästöarvot oli ennen Fortea?
                                Veikkaan että tuo hanan antaminen auttaa melko paljon asiaan. Mutta toki tuo Forte puhdistaa paikkoja, sitä ei käy kiistäminen.

                                Comment

                                Working...
                                X