Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

N75 sijainti 2.5tdi AFB?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • N75 sijainti 2.5tdi AFB?

    Osaisiko joku sanoa tarkasti kumpi niistä kahdesta venttiilistä suodattimen vasemmalla puolella keulasta katsottuna on se N75,lähempänä vai kauempana suodattimesta?
    Ovat niin saman näköisiä ja siististi vierekkäin...

  • #2
    N75 on se josta lähtee letkun turbon alipainekellolle.
    Viimeksi muokannut Dieselman; 9.8.2013, 23:53.

    Comment


    • #3
      Ok.
      Mikäköhän sen viereisen venttiilin tehtävä muuten on?

      Comment


        #4
        Siitä lähtee letku EGR-venttiilille, eli ohjaa sitä.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia vastauksia,
          taas pikkaisen viisampana.

          Olisiko kellään foorumilaisella tuota N75-venttiiliä joutilaana,
          tai mistä muualta kuin marmorilta sitä kannattaisi etsiä,
          myykö jokin varaosaliike netissä näitä,huonosti on löytynyt...?

          Comment


            #6
            Minulla on.

            Tosin en ole vielä yhtään vikaantunutta nähnyt, mistä päättelet sen vialliseksi ?

            Comment


            • #7
              Tekee semmoista "humppaa" tyhjäkäynnillä käynnistämisen jälkeen,nykii sitä hukkaportin alipainekelloa,ja aina kun hukkaportin akseli heilahtaa,äänet tietenkin pakoputkistossa muuttuu ja heittää samanaikaisesti hetkellisesti koko moottorin vikatilaan,ABS ja EPS valot syttyvät siis samaan aikaan kun nykäisy tapahtuu...
              Jotenkin en usko että se on normaalia,miksi se tyhjäkäynnillä nykisi hukkaporttia?
              Ajaessa tätä vikatila juttua ei tule,ja satunnaisesti vielä kuitenkin pysähtyessäni.
              Ja käynnistyksen jälkeen kun tekee tuota humppaa ja moottori reagoi siihen pompottelemalla vikatilaa päälle/pois,niin heittää myös tiptronicin vikatilaan.
              Vikakoodit aina sen jälkeen on:

              18265 Load Signal: Error Message from ECU
              P1857-35-10 intermittent
              -35-00

              00550-start of injection regulation
              17-10-control difference intermittent
              ja
              00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached
              00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Exceeded
              00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference

              Ihan näistä päättelen,
              vai jumiiko turbon siivet,mutta vaikuttaisiko se tuohon hukkaportin humppaan?
              Ahtopaineet käy reilusti kiihdytettäessä liki 2 barissa...
              ..niin ja syöttöpumpun ennakko on säädettu Vag-Comin avulla 835/Rpm 1.6° ATDC ja cold start valve oli 100,2%
              ja neulaliikeanturin arvokin mitattu ja se näytti 112 Ohm...

              Comment


                #8
                Laita ensin tuo 00550 koodi kuntoon.

                Toki tämän venttiilin voin myydä, jatkot vaikka yv:llä.

                Comment


                • #9
                  No se mielestäni on kunnossa...

                  Lähti hemmetin huonosti käyntiin aiemmin jolloin ennakko oli 835/Rpm 4.6° ATDC. Nyt lähtee käymään ihan tärähtämällä kun ennakko on 1.6° ATDC eli siis sen tehtaan suosituksen 0-2.0° ATDC haarukassa. Jotenkin vain luulen että tuo venttiilin humppa sotkee tyhjäkäynnillä ajoitustakin tai jotain...

                  Ja turbon siivetkin varmaan toimii koska ahdot on aika korkeat varsinkin kiihdyttäessä ja vuotoja ei tunnu olevan.

                  Laitan yv:tä.

                  ...lisää aiheesta,kyllä selvästi tuolla turbon ja ahtopuolen luona jotain vikaa on,ahtopaineet nousee mittarin mukaan ainakin 2bar asti,ehkäe nemmänkin,koska tappi mittarissa pysäyttää neulan just siihen 2bar lukemaan...kohta varmaan ahtoputket lojahtaa...

                  Joko tuo N75 temppuilee tai sitten hukkaportin säätötangon asetus on pielessä,mutta miten se itekseen olisi voinut muuttua,mutterit on siinä tangossa edelleenkin tiukassa ja keltaisella maalilla asennot merkitty,eikä sen mukaan ole kyllä liikkuneet mihinkään!

                  Jotkut haaveilee ahtopaineen nostosta,tämä vekotin tekee sen ihan itse! :)
                  Viimeksi muokannut okkim; 10.8.2013, 08:50. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                  Comment


                    #10
                    Kokeilet nyt vaan käsin tai jollai pihdeillä liikutella sitä tankoa. Hyvässä lykyssä siellä on vähä juttua johdinsiipien välissä.

                    edit: jaa eiku tähän onki vaihdettu hukkaporttiahdin. :|
                    Viimeksi muokannut diffas; 10.8.2013, 07:32.

                    Comment


                    • #11
                      Siis hetkinen, nyt sekoitat jotain, autossasi ei tehtaalta lähtiessä ole hukkaporttia ollut. Onko tähän nyt vaihdettu hukkaporttiahdin muuttuvasiipisen tilalle? Puhut molemmista, eli todennäköisesti olet käsittänyt jotain väärin.

                      Comment


                      • #12
                        ...kyllä tässä on alipainekello joka nykii hukkaporttia...

                        Comment


                        • #13
                          Ok, siinä tapauksessa ahdin on vaihdettu ja myös softaa muokattu. Turbon siivetkin on silloin sitten "kiinteää" mallia.

                          Comment


                          • #14
                            Siltä vaikuttaa joo,jostain syystä se nykii tyhjäkäynnillä tuota hukkaporttia,ja saman aikaisesti menee nykäsyn tapahtuessa tuo vikatilakin päälle.
                            Rupee keinot jo olemaan vähissä,ensi kuussa pitäisi leimakin hakea,ja näin sitä ei kyllä tule saamaan!
                            Saattaahan se tuo softakin olla jotenkin "väärä",siihen kun taas en ymmärrä kyllä mitään,vaikka Vag-Comi käytössäni onkin...
                            Tässä linkki täsmälleen saman näköiseen turbo settiin kuin omassanikin autossa,
                            eikö tämä siis ole alkuperäinen paketti?
                            http://www.google.fi/search?q=audi+2...ml%3B800%3B600

                            ...ja näkyy muuten koko ajan naftasuodattimen jälkeen tulopuolella iso ilmakupla,joka ei varmaan kyllä ainakaan mitään hyvää tee tuolle syöttöpumpulle,siitäkin ilmeisesti voi johtua tua vikatilan päälle meneminen...kone kun käy niin letkut värisee ja pienenpientä kuplaa menee pumpun suuntaan.
                            Nafta suodatin ja se paluulinjassa oleva t-haara+venttiilikin suodattimen päällä on vaihdettu 2 viikkoa sitten mutta jostain sinne tuntuu tuota ilmaa vaan tulevan!
                            Viimeksi muokannut ysikaks; 12.8.2013, 14:29.

                            Comment


                            • #15
                              Eiköhän tuo kumminkin ole ihan alkuperäinen Vnt-ahdistin, http://www.vptester.fi/VNT-AHDIN.pdf tuossa esimerkki sen toiminnasta.
                              Se alipainekello ohjaa siis niitä siipiä, jotka nyt taitaa jumittaa.
                              Vikatila menee päälle yliahdosta/liiallisesta paineesta.
                              Olisiko kalvo mennyt rikki siitä painekellosta?

                              Ilmat saa helpoiten pois heivaamalla sen naftasuodattimen päällä oleva venttiili mäkeen, tulppa päälle ja takaiskuventtiili suoraan paluuletkujen väliin. Näin ainakin itsellä hävisi kaikki ongelmat.

                              Comment


                              • #16
                                Se on juurikin tuo turbo,ja alipainekellokin toimii,taitaa siis ne siivet jumittaa.
                                Ja tuosta naftapuolesta että kuinka Pentti olet tulpannut sen venttiilin paikan vai oletko vaihtanut kokonaan toisenlaisen suodattimen?

                                Comment


                                • #17
                                  Itse laitoin yksinkertaisesti letkun kiertämään sen venttiilin ja vähän tiivisteliimaa siihen o-renkaaseen. Motonetistä hain siihen paluuletkujen väliin takaiskuventtiilin. Sen jälkeen ei ongelmia.
                                  Viimeksi muokannut PH79; 13.8.2013, 07:11.

                                  Comment


                                    #18
                                    Linkin takaa löytyy juttua vuotavasta suodattimesta ja ratkaisusta.

                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=CAV

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse asiassa tuokaan ratkaisu ei ollut toimiva, CAV-systeemi suodattimineen vuoti ilmaa läpi jo uutuuttaan. Traktorit ei ole vissiin niin tarkkoja ilmasta naftapuolella..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja PH79 Näytä viesti
                                        Itse laitoin yksinkertaisesti letkun kiertämään sen venttiilin ja vähän tiivisteliimaa siihen o-renkaaseen. Motonetistä hain siihen paluuletkujen väliin takaiskuventtiilin. Sen jälkeen ei ongelmia.
                                        Pentti,eli jätit sen venttiilin paikoilleen siihen suodattimen päälle,liiman avustuksella,vai heititkö koko venttiilin mäkeen ja tulppasit venttiilin paikan siitä suodattimesta?

                                        Mulla on jo takaisku,mutta se on laitettu suodattimen ja pumpun puolelle,eli tulopuolelle,täytyypi vaihtaa se paluupuolelle...

                                        Comment


                                          #21
                                          Itse asiassa tuokaan ratkaisu ei ollut toimiva, CAV-systeemi suodattimineen vuoti ilmaa läpi jo uutuuttaan. Traktorit ei ole vissiin niin tarkkoja ilmasta naftapuolella..
                                          Niin teki myös täälä, mutta johtuu aika varmasti kupin pohjassa olevasta muoviruuvista, sen kun vaihtaa oikeeseen, niin pitäis pysytä järjestelmä kunnos.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lopputulos on sama, jos löydät sopivan kokoisen tulpan sen venttiilin tilalle se näyttää paremmalle. Itse jätin sen venttiilin paikalleen ja viritin letkun väliin.
                                            Se takaiskuventtiili kannattaa laittaa paluupuolelle.

                                            Ei ollut muuten muovia se ruuvi, laitoin vielä nailonia kaikkiin kierteisiin ja silti se päästi ilmat läpi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ok,ei siis tarvinnut sitä venttiiliä mitenkään tulpata,esim.tukitut letkun pätkät karoihin,jättää se vain omalle paikalleen ja ei hörpi ilmaa?
                                              Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:41. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pitää se tulpata. Tukitut letkun pätkät tai letku joka yhdistää ne karat. O-renkaan väliin vähän jotakin tiivistystä, sekin alkaa herkästi päästää ilmaa läpi.

                                                Alkuperäiseen ongelmaan se ei tuo ratkaisua, tee painetesti ahtoletkuille. Jos ei vuoda mistään niin ahtimen puhdistus auttaa.
                                                Viimeksi muokannut PH79; 13.8.2013, 09:05. Perustelu: lisäys

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                  Linkin takaa löytyy juttua vuotavasta suodattimesta ja ratkaisusta.

                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=CAV
                                                  Kiitos linkityksestä!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja PH79 Näytä viesti
                                                    Pitää se tulpata. Tukitut letkun pätkät tai letku joka yhdistää ne karat. O-renkaan väliin vähän jotakin tiivistystä, sekin alkaa herkästi päästää ilmaa läpi.

                                                    Alkuperäiseen ongelmaan se ei tuo ratkaisua, tee painetesti ahtoletkuille. Jos ei vuoda mistään niin ahtimen puhdistus auttaa.
                                                    Ok,
                                                    kiitoksia selvityksestä.
                                                    Korjataanpas tuo suodatin juttu ensin ja sitten Turbon putsaukseen,
                                                    eipä se varmaan vuoda mistään,ainakaan mittarin mukaan,ahtaa vaan liikaa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Itse asiassa tuokaan ratkaisu ei ollut toimiva, CAV-systeemi suodattimineen vuoti ilmaa läpi jo uutuuttaan. Traktorit ei ole vissiin niin tarkkoja ilmasta naftapuolella..
                                                      Hieman OT, mutta kuitenkin. Noissa CAV suodattimissa on ollut tuota vuoto hommaa, kaveri asensi vanhaan Chevyyn CAVin ja taisteli vuodon kanssa, itse laitoin tuohon kutoseen ilman ongelmia, faijan veneeseen asennettiin parit noita ja taisteltiin vuotojen kanssa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on vedetty paluulinja samoin kuin PH79 mainitsi,ja tarkistettu turbon alipainekellon tangon liike,liikkuu herkästi sen 20mm.
                                                        Käyntiin lähtö on muuttunut vaivalloiseksi tässä 2-3 päivän sisällä ja on sitä edelleenkin,sekä kylmänä että lämpöisenä.
                                                        Ajoin aamulla n.10km moottoritietä ennen töihin tuloa ja vetää kyllä ihan normaalisti,ahtopaineet käväisee kiihdyttäessä edelleenkin siellä 2bar tuntumassa,mutta kun pysähtyy niin alkaa tämä vikatila jumppa taas,piippausta !-merkin kanssa,ABS ja EPS valot syttyy/sammuu sekä laatikko menee vikatilaan...
                                                        Eli ei ainakaan vielä näillä toimenpiteillä mitään muutosta,en tiedä että voiko tuolla pumpussa edelleenkin kuitenkin olla ilmaa ja missä vaiheessa se häipyisi jos on häipyäkseen vai vaatiikohan tämä pitempäänkin tätä ajoa että jokin muuttuisi.
                                                        Täytyy vielä katsoa Vag-Comilla tuo pumpun ajoitus,siitä se herjaa koko ajan (00550-start of injection regulation 17-10-control difference intermittent) olisiko se kuitenkin pielessä tuon ilman takia.
                                                        Pitäisikö pumpun kyljessä oleva paluupuolen banjopultti jossa on se takaisku sisällä,vaihtaa vielä varmuuden vuoksi,
                                                        sekin ilmeisesti on aiheitellut tämmöisiä ongelmia mitä olen googlettamalla lukenut?

                                                        Ja tuo tyhjäkäynnillä tapahtuva alipainekellon tekemä "humppa" tuolle säätötangolle ihmetyttää myös,täytyy varmaan tuo turbo purkaa ja putsata ihan kunnolla,jospa ne siivet jotenkin kuitenkin jumittaa vaikka tangonliike on alipainestettunakin sen 20mm...
                                                        Rupee olemaan jo aika hukassa tämän vehkeen kanssa...
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:40. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ...ei perskules,nyt seisonut työpaikalla 2,5tuntia ja ei lupaakkaan,startattu 10min,aamulla lähti 1min kikkailun jälkeen ja sen jälkeen siis ajoin "kovaa" 10km,mut nyt ei syty!
                                                          Kun saisi tulille voisi taas katsoa syöttöpumpun ennakon,jos se vaikka muuttui,jos ilmat ovat hävinneet sisältä...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Se ennakko ei kyllä riipu yhtään siitä onko ilmaa sisässä vai ei. Joko se hörii nyt kunnolla ilmaa, mekaaninen ennakko on pielessä tai sitten syöttöpumpun ennakonsäädin vetelee viimeisiään.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X