Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi 110hv vedot pois

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 tdi 110hv vedot pois

    Eli autona -97 sharan 1.9 tdi 110hv automaatti

    Ongelmana et välillä katoaa tehot pois ja huiput n.110kmh, sammuttaa auton niin pelaa jonkuaikaa hyvin 1-50km

    n75 liitintä käytin pois ja laitoin takasi niin pelasi n.140km ok:sti vaikka ohitteli täyskaasulla.

    Voikos sitä n75 ja egr:lle menevää vaihtaa keskenään ja kokeilla ku näytti uus olevan yli 100e?
    Käytin sitä n75 irti ja 12voltilla kokeilin niin napsahteli.

  • #2
    Jos kovinkin on kilsoja mittarissa, niin taitaa olla parempi vaihdella se N75. Tuntuu olevan ihan kulutustavaraa. Lisäksi tuosta N75:n testauksesta toisessa topikissa:

    Alkuperäinen kirjoittaja Tykki
    Huomion arvoista tässä on nyt se, että N75 venttiilin kunnosta EI KERRO mitään resistanssin mittaus eikä manuaalinen testaus sähköllä. Venttiili ilmeisesti ajan myötä likaantuessaan juurikin hidastuu, ja sen toiminta menee kuin tervakylvyn jäljiltä tahmaiseksi. N75 todellakin hiipuu, vaikka sen mekaaninen toiminta onkin täysin on/off -tyylistä.
    Eli vaikka se testatessa naksahteleekin, voi venttiili silti olla väsynyt eikä toimi kunnolla.

    EDIT: Ja tietysti kuten aina, vikakoodit kannattaa lukea / luetuttaa.

    Comment


    • #3
      Mulla passatissa korjaantu vastaava vika ilmamassamittarin vaihdolla, oli samalla koneella. Muutama tiukka paikka tuli koettua kun rekkaa ohittaessa hyyty täysin..

      Comment


        #4
        Lähteekö tehot kiihdyttäessä vai myös tasakaasulla ajaessa? Se voi olla N75 tai VNT-siivet jumittelee satunnaisesti. Tehottomuus johtuu moottorin vikatilasta, joka nollautuu virrat käyttämällä pois.

        Vikakoodit kertoisi varmasti jotain suuntaa.

        Comment


        • #5
          Tuossa oli vikakoodit vcds litellä luettuna:

          Tämän antaa aina ku vedot katoaa
          00575 intake manifold pressure 17-10 control differense intermittent

          Tämä on uus
          17978 engine start blocked by immobilizer p1570-35

          Comment


          • #6
            Ilmenee esim paikaltaan kiihdyttäessä tai ohitus tilanteis. Välissä useasti välissä harvemmin.

            Comment


              #7
              Eka koodi viittaa ahtovuotoon.

              Comment


                #8
                Melko varmasti N75 viallinen, menee yliahdolle josta vikatilaan.

                Comment


                • #9
                  Toinen vikakoodi viittaa temppuilevaan ajonestoon. Onko käyny joskus niin, että käynnistyksen jälkeen auto on sammunu sekunnin-parin jälkeen ja mittaristossa on vilkkunu avaimen kuva? Tuossa linkissä mahdollisia vikakohteita ja korjausneuvoja.

                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P1570/005488

                  EDIT: Tämä olikin volkkari, niin en mee tuosta avaimen kuvasta takuuseen.

                  Comment


                  • #10
                    Tuli tuo toinen vikakoodi sen jälkeen kun joku ystävällinen mulkvisti peruutti prisman parkkipailla kylkeen ja hälyt huusi autossa ku mamma oli menny takasi.

                    Tuohon tehon puutteeseen huomannu et viileämmällä n.+18 ilmalla tekee harvemmin ku lämpösellä kelillä n.+25

                    Nakkasin varsin ahtopainemittarin niin aika tarkkaan 0.5 bar kohdalla heitti vikatilaan. Varmaan saa käydä ostaa sen n75, kustantaa vissiin tähän malliin 150e

                    Comment


                    • #11
                      Tuo toinen vikakoodi siis viittaa just siihen, että ajonesto on syystä tai toisesta lähteny päälle ja blokannu moottorin käynnistämisen. Ja tässä tapauksessa syy taitaa olla tuossa kylkipusussa sekä hälyjen huutamisessa. Jos nollaat tuon koodin, ei pitäisi tulla enää takaisin.

                      Ja vaihda se N75. Tuskin se hukkaan menee, vaikka ei juuri siitä oliskaan kiinni. Toinen veikkaus on tuolla ylhäälläki mainittu MAF. Ja kolmas VNT-ahtimen jumittelevat siivet.

                      Comment


                      • #12
                        Ei tosiaan nollaamisen jälkeen ole tullut tuota ajonestokoodia, nyt aamulla toimi taas ku enkeli ku viileäpi ilma ja ahdot nosti 1 baariin.

                        kuuluu varmaan toiseen osioon, mut kysympä silti. Tuo näyttö missä näkyy ilmanlämpötila,puhaltimen teho tms... Niin se vilkkuu n. 15s ku auton käynnistää ja ilmastointi ei toimi. Vikakoodiksi antoi sinne:

                        -jäähdytysnesteen lämpötunnistin
                        -oikosulku plusnapaan
                        -jatkuva

                        -painetunnistin ilmastoinijärjestelmä
                        -ei oiretta
                        -jatkuva

                        Lämpömittari nousee vain puolesta puoleenväliin eli vartin, pukkaa lämmintäki,

                        Olisko aineet vaan vähissä eikä kompura ei lähe päälle vai kompura/joku anturi sökö? Voiko miten testata?

                        Comment


                        • #13
                          Eli nyt se ahtopaineventtiili vaihdettu ja kerran meni vikatilaan ja antoi koodin:

                          00519 intake manifold pressure sensor (g71)

                          28-00 - Short to plus

                          Nollasin ja vaikka kuinka antoi happea niin ei menny vikatilaan tai antanu vikakoodia
                          Viimeksi muokannut tume.m; 31.10.2013, 22:29. Perustelu: tietojen lisäys

                          Comment


                            #14
                            Siellä voi olla jotain piuha häikkää, kun antaa short to plussan.

                            Comment


                            • #15
                              Pitääkö se ahdin mitään ääntä?

                              Comment


                              • #16
                                Ei oo hoksannu et mitään kummenpaa ääntä pitäis. Pitää kattoa nuo piuhahommelit

                                Comment

                                Working...
                                X